Gå til innhold
Hundesonen.no

Lek eller noe annet


emstuv
 Share

Recommended Posts

Vi har en 20mndr hann SH som er meget rolig av natur, selv når han var valp. Han ble sosialisert med andre hunder/valper som ung gjennom kurs etc og fikk dra i hundeparken så ofte det lot seg gjøre.

Vi diskuterte lenge om å hente en hund til, dette gjorde vi 2 uker siden. Da hentet vi en skjønn liten 6mndr tispe (SH). Hannhunden har hormonell chip (dette var pga besøk til USA), og vi vil nok fortsette med dette da adferden hans har ikke endret seg betydelig med denne heller kun markering og interesse for tisper i løpetid.

Men når disse på leker (på Huskyvis med masse tenner og labber) så lurer vi litt på om det blir litt mye for henne. Siden hun er valp har hun ikke samme evenen til å holde fokuset enda og når hun beveger seg vekk så følger han og vil fortsette med å leke. Går da gjerne etter bakbeina etc, han legger seg ned og lar henne ta et godt strupe grep på ham før de gir seg og slik fortsetter det.

Vi prøver å minimalisere denne lekingen innendørs med "time-outs", men når de må stå i luftegården er vi litt bekymret for eskalering når vi ikke er tilstedet. Vi har kameraovervåkning i gården, men jeg klarer ikke laste opp et filmsnutt her. For meg ser det ut som happy days leking, men jeg er langt fra noen ekspert i hundespråk/adferd.

Funker denne:

https://arlo.netgear.com/hmsweb/users/library/share/link/650DB6494C6C7F10_201903

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...