Gå til innhold
Hundesonen.no

Gaffunger (SBT) våren 2019

Recommended Posts

Gaffa (Blondietales Ladybug) begynte å løpe i dag så om et par uker skal vi ta oss en liten Karlstadtur for å trene spor og en date med Kurri. Jeg forventer eksepsjonelt fotogene, lettbelønnede hunder som vil være med på det meste.  Gleder meg veldig mye til å få ha gaffunger i hus, men kanskje enda mer til å jobbe for å skape en aktiv "kennelfamilie" med felles treninger og inspirasjon.

Innavlsgrad: 0,8%
HD/AD-index: 109/107 (fra SKKs avlsdata siden begges røntgenresultater er registrert der, Gaffas første kull var i Sverige)

Gaffungene fra hennes første kull er nå helse- og mentaltestet og flertallet har vært ute på konkurransebanene i blant annet lydighet og nosework med gode resultater. Jeg har derfor valgt å ta et kull på henne her hjemme også. Oversikt over det første kullet finnes her: http://blondietales.se/kullar/kamikazepiloterna/ 

Gaffa er morsom og sosial, har høy fart og entusiasme, men kan samtidig slappe godt av inne. Hun har startet i rally klasse 3, lydighet klasse 2 og har godkjent LGT-1 i nosework, men det hun liker aller best er sporet. Gjennomført både MH (med 1 på skudd) og BPH, film på MH finnes her: https://www.youtube.com/watch?v=xt_FUowfC9E
Gaffa går i en alder av 4,5 år fremdeles godt overens med andre hunder av begge kjønn. Jeg liker godt at Kurri er meritert i lydighet og en godt voksen herremann som vi tror vil komplimentere Gaffa bra. Terese beskriver ham som “en väldigt enkel o okomplicerad hane. En drömhund att både träna o leva med.” Vi håper på glade, omgjengelige staffer med futt.

Det blir parring om et par uker og blir det valpiser regner jeg med de kommer rundt 17.mai-helga. 

Parringsannonse5webs.jpg

IMG_3839.JPG

• Like 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til, både ser ut og høres ut som to flotte individer :) Hadde jeg vært i en annen livssituasjon hadde dette vært en interessant kombinasjon. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fine de var begge to :D Spennende å følge med. Håper du oppdaterer her masse. Lykke til med kullet!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åååh så gøy! Går og venter på valpefødsel for tiden selv så denne blir morsom å følge 😍 Det er jo så kort men likevel føles det som en eeeevighet! Gaffa var helt vanvittig søt!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tusen takk! :)

Nå har jeg vært i kontakt med ulike klinikker i området og fått time hos noen som har inne herpesvaksine mandag neste uke. Det kjennes tryggest å ta dem (en nå tidlig i løpet, en 1-2 uker før fødsel). Humla, mammaen til Gaffa, fikk ikke herpesvaksine ved 1 av 3 kull og i det kullet mistet de flesteparten av valpene. Det er jo født tusenvis av friske kull uten vaksiner, men hun fikk vaksine på forrige kull og det kjennes tryggest å ta det nå også. 

Gaffa selv sier at valper er greit, men at selve løpetiden kan vi godt droppe. Hun får nemlig ikke sove i senga mens hun blør... 💔

IMG_20160916_183633.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det blir så bra. Har virkelig så sansen for det forrige kullet så forhåpentligvis blir det minst like bra denne gangen. ❤️ 

Nå har jeg vært inne hos FCI og tittet og nå ligger kennelnavnet jeg har søkt om inne, så forhååååpentligvis så går det i orden. Har lyst til å handle inn Alle Tingene, men må forsøke å holde meg i nakkeskinnet. Løpetid og valper er jo to ulike ting... Må iaf vente til hun er konstatert drektig før jeg anskaffer det meste av større ting. (Men jeg vil ikke vente!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga var Gaffa på date! ❤️ Kurri er en trivelig fyr som kom inn i min bil der det var ei høyløpsk tispe, to fremmede hannhunder (hvorav Terex bjeffet som en idjit) og han bare "Hei, hei!". Jeg presterte å glemme både å lade kameraet i tide + å ta med minnekort, så det ble ingen bilder på lørdagen (da var vi ute og bildepotensialet var bedre enn inne på hundebarnehage i en gammel sofa der vi var på søndagen). Nå blir det noen ukers venting. Har ikke helt bestemt meg, men tipper det blir ultralyd. Tålmodighet er ikke min greie... 

IMG_7094.JPG

IMG_7100.JPG

IMG_7085.JPG

Endret av Wrigglebutts
  • Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hurra! Gratulerer til Dexter og deg med "fruen"
    • Ja, hun ble veldig stor. Sånn for rasen sin del er jo ikke det et ønske scenario. Det skal jo ikke være en svær hund, men noen ganger blir det sånn. Får liksom ikke gjort så mye med det, og hun er ikke avlet stor med vilje og da synes jeg det er mer greit. Hun passer i utgangspunktet bra til meg da, siden jeg er så lang. Så hun ser ganske normalstor ut ved siden av meg 😅  Nemi var egentlig ikke så liten, hun var bare veldig smal. Så mer ut som en malle i kroppen. Hun var 28 kg og 57-59 i manken, så godt innenfor standard. 
    • Nå har jeg vært hos vet så tenkte bare å komme med en oppdatering, tilfelle noen kommer over denne tråden og undrer seg. Høst 2017 så ble han tidligere diagnotisert med ovefladisk akutt pyodermi men årsak er fortsatt ukjent. Vet sa nå at han ligger mest sannsynlig midt mellom allergi og hudproblemer, så verken det ene eller andre. Han sa at så lenge shampoo fungerer så skulle jeg fortsette å bruke den fordi den hjelper til på hudbarrieren. Samtidig fikk jeg også ny dose bravecto, fordi en sårbar hud har ikke så godt av flått eller evt. lopper om det skulle forekomme😊 De små klumpene ville han ikke bekymret seg om og han sa potene var veldig fine, ikke noe tegn på hudproblemer innimellom tredeputene. Forverrer det seg, så tar vi nok en allergitest/blodprøve for utendørs ting, som feks pollen og gress.
    • Det finnes ventilator du kan ha integrert i taket også, altså at den felt inn i taket. Kanskje det er et alternativ? Jeg har ikke erfaring med det selv, så hvorvidt det funker bra aner jeg ikke.
    • Noen som har benkeventilator eller ventilator integrert i platetoppen på kjøkkenet? Drømmer om det når vi en gang skal bygge oss kjøkken, men ser at det er ganske dyrt. Fungerer det bra? Er det verdt de ekstra pengene for å unngå å ha ventilator hengende fra taket? Drømmer om kjøkken øy med platetopp, så synes aldri den ventilatoren over passer inn da. 
  • Nylig opprettede emner