Gå til innhold
Hundesonen.no

Gaffunger (SBT) våren 2019


Wrigglebutts
 Share

Recommended Posts

Gaffa (Blondietales Ladybug) begynte å løpe i dag så om et par uker skal vi ta oss en liten Karlstadtur for å trene spor og en date med Kurri. Jeg forventer eksepsjonelt fotogene, lettbelønnede hunder som vil være med på det meste.  Gleder meg veldig mye til å få ha gaffunger i hus, men kanskje enda mer til å jobbe for å skape en aktiv "kennelfamilie" med felles treninger og inspirasjon.

Innavlsgrad: 0,8%
HD/AD-index: 109/107 (fra SKKs avlsdata siden begges røntgenresultater er registrert der, Gaffas første kull var i Sverige)

Gaffungene fra hennes første kull er nå helse- og mentaltestet og flertallet har vært ute på konkurransebanene i blant annet lydighet og nosework med gode resultater. Jeg har derfor valgt å ta et kull på henne her hjemme også. Oversikt over det første kullet finnes her: http://blondietales.se/kullar/kamikazepiloterna/ 

Gaffa er morsom og sosial, har høy fart og entusiasme, men kan samtidig slappe godt av inne. Hun har startet i rally klasse 3, lydighet klasse 2 og har godkjent LGT-1 i nosework, men det hun liker aller best er sporet. Gjennomført både MH (med 1 på skudd) og BPH, film på MH finnes her: https://www.youtube.com/watch?v=xt_FUowfC9E
Gaffa går i en alder av 4,5 år fremdeles godt overens med andre hunder av begge kjønn. Jeg liker godt at Kurri er meritert i lydighet og en godt voksen herremann som vi tror vil komplimentere Gaffa bra. Terese beskriver ham som “en väldigt enkel o okomplicerad hane. En drömhund att både träna o leva med.” Vi håper på glade, omgjengelige staffer med futt.

Det blir parring om et par uker og blir det valpiser regner jeg med de kommer rundt 17.mai-helga. 

 

 

Parringsannonse5webs.jpg

IMG_3839.JPG

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Nå har jeg vært i kontakt med ulike klinikker i området og fått time hos noen som har inne herpesvaksine mandag neste uke. Det kjennes tryggest å ta dem (en nå tidlig i løpet, en 1-2 uker før fødsel). Humla, mammaen til Gaffa, fikk ikke herpesvaksine ved 1 av 3 kull og i det kullet mistet de flesteparten av valpene. Det er jo født tusenvis av friske kull uten vaksiner, men hun fikk vaksine på forrige kull og det kjennes tryggest å ta det nå også. 

Gaffa selv sier at valper er greit, men at selve løpetiden kan vi godt droppe. Hun får nemlig ikke sove i senga mens hun blør... ?

IMG_20160916_183633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir så bra. Har virkelig så sansen for det forrige kullet så forhåpentligvis blir det minst like bra denne gangen. ❤️ 

Nå har jeg vært inne hos FCI og tittet og nå ligger kennelnavnet jeg har søkt om inne, så forhååååpentligvis så går det i orden. Har lyst til å handle inn Alle Tingene, men må forsøke å holde meg i nakkeskinnet. Løpetid og valper er jo to ulike ting... Må iaf vente til hun er konstatert drektig før jeg anskaffer det meste av større ting. (Men jeg vil ikke vente!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I helga var Gaffa på date! ❤️ Kurri er en trivelig fyr som kom inn i min bil der det var ei høyløpsk tispe, to fremmede hannhunder (hvorav Terex bjeffet som en idjit) og han bare "Hei, hei!". Jeg presterte å glemme både å lade kameraet i tide + å ta med minnekort, så det ble ingen bilder på lørdagen (da var vi ute og bildepotensialet var bedre enn inne på hundebarnehage i en gammel sofa der vi var på søndagen). Nå blir det noen ukers venting. Har ikke helt bestemt meg, men tipper det blir ultralyd. Tålmodighet er ikke min greie... 

IMG_7094.JPG

 

IMG_7100.JPG

IMG_7085.JPG

Endret av Wrigglebutts
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...