Gå til innhold
Hundesonen.no

Burde man stille ut etter at hunden har mistet tenner?


Ragna
 Share

Recommended Posts

Plutselig når hunden min gjespet så jeg at en tann var knust og en tann var delt i to. Med en gang ringte vi veterinæren sånn at han fikk trekket tennene så det er gjort. Det jeg lurer på er om dommerene bryr seg om tannmangel dersom det ikke er medfødt og om dømmerene gir trekk ved utstilling. De tennene som mangler er de to av dem småe i overkjeven. Dette er snakk om en Jack Russell terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ragna said:

Plutselig når hunden min gjespet så jeg at en tann var knust og en tann var delt i to. Med en gang ringte vi veterinæren sånn at han fikk trekket tennene så det er gjort. Det jeg lurer på er om dommerene bryr seg om tannmangel dersom det ikke er medfødt og om dømmerene gir trekk ved utstilling. De tennene som mangler er de to av dem småe i overkjeven. Dette er snakk om en Jack Russell terrier

Det skal være helt greit så lenge du får attest fra veterinæren din som sier at tannmangelen er en følge av skade og ikke medfødt ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt hund som mangler tenner flere ganger. Du får en veterinærattest som @Lerkefuglen skriver. Ha alltid med deg attesten på utstilling og gi den til ringsekretæren når du går inn i ringen. Ringsekretæren forklarer det videre til dommeren. Jeg har aldri vært med på å bli trukket for det i alle fall ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...