Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - Mars


Kaisen
 Share

Recommended Posts

Fikk kjefta opp en ufordragelig fyr i skiløypa i dag. Jeg kom bak han og i det jeg begynte å ta han igjen så han oss stoppet han og begynte å rope på hunden sin som løp løs foran han. Han stopper og jeg gjør det samme slik at han skal få hanket inn hunden sin før vi kjører forbi, men det hadde han visst ikke tenkt..

Bikkja går forbi eier som bare ser på at den kommer mot mine og jeg sier at det er fint om han ikke lar den komme bort. "Det var du som tok igjen oss!" sier han surt. "Ja, men jeg har mine i bånd jeg da" svarer jeg. "Han bryr seg ikke om andre hunder han" svarer fyren, "Nei, jeg ser det" svarer jeg. Når hunden hans er nesten oppi mine begynner de å bjeffe og bale og jeg ber han til ******* komme å hente bikkja si og da fyrer han på alle plugger. Kommer i mot meg og lurer på hva det er jeg sier og hva som feiler meg. Meg?? Da tente jeg også. Jeg har da for **** kontroll på mine og om du ikke har det så har du hunden din i bånd for svarte svingende, jeg vil ikke ha den oppi mine på skitur. Han begynte å spørre hva jeg het og hvordan jeg kunne oppføre meg sånn. 

Til slutt sa jeg at slike hensynsløse som han ødelegger for andre hundeeiere og at han var et rasshøl før jeg snudde ryggen til og dro videre, rett og slett?

  • Like 2
  • Thanks 3
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne lille her har vært råååå i NW konkurranse i dag ❤️

Vet ikke om noen husker i sommer at savannah ble jaget langt av en svær løs hund? Uansett, det virket ikke som at hun fikk noe issues av det rett etter, men etter en stund (og noen til episoder med lø

I dag er jeg skikkelig stolt over klumpen kjenner jeg ? Så her kommer en hel haug med skryt! Vi har hatt verdens lengste dag med lectures helt til klokka 19, avbrutt av en tur med en venninne ime

Posted Images

 Å der røyk Blaze og Felix i tottene på hverandre og jeg trodde et par sekunder at Felix skulle ta livet av Blaze sånn som han rista løs og nekta å slippe taket enda jeg holdt han opp i lufta etter bare kjakene som var det første jeg fikk tak på. **** bikkjekrek! Ingen skader heldigvis, men Felix er suuur, skikkelig suuur. 

Dagen i dag tydeligvis...?

  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Wilhelmina said:

Skal, skal ikke... Hundeklubben arrangerer ferdselsprøvekurs, og vi samler jo på titler ikke så mange cavalierer har... Men har ikke så lyst til å stå der og føle meg dum sammen med en gjeng schæfere liksom ?

Skal! Ikke noe å.føle seg dum for. Nivået er stort sett varierende og ikke uvanlig at det er med flere raser, inkl noen "utypiske"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten skal til dyrlegen kl 09.00 imorgen for å klippes ned. Hver kveld kommer han inn rundt kl 21-22. Så er han inne på natta og ut igjen på dagen. Men tydeligvis ikke ikveld.. Han skal faste 12t før, men jeg aner jo ikke om han spiser noe ute. Og nå er jeg stressa for om han i det heletatt kommer inn før timen. Har vært ute og lett og ropt og lokket med mat, men jeg finner han ikke. 

Har ikke veldig lyst å ringe dyrlegen og si vi ikke kommer pga katten ikke er å finne. Regner med han er rundt husene her, men han kommer bare når han vil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en avslappende morgen på sofaen, skal passe valp senere i dag og jeg tror vi trenger å samle litt krefter før det ? BC som er ca en mnd yngre en Salka, men de er ganske jevne i størrelse og leker så godt sammen! Tenkte jeg skulle kjøre med de bort i skogen og gå med de der, da trenger jeg ikke ha begge i bånd. Kløner mer enn nok med én hund i bånd, veit ikke helt hvordan det skal gå å ha to ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, laikamor skrev:

Katten skal til dyrlegen kl 09.00 imorgen for å klippes ned. Hver kveld kommer han inn rundt kl 21-22. Så er han inne på natta og ut igjen på dagen. Men tydeligvis ikke ikveld.. Han skal faste 12t før, men jeg aner jo ikke om han spiser noe ute. Og nå er jeg stressa for om han i det heletatt kommer inn før timen. Har vært ute og lett og ropt og lokket med mat, men jeg finner han ikke. 

Har ikke veldig lyst å ringe dyrlegen og si vi ikke kommer pga katten ikke er å finne. Regner med han er rundt husene her, men han kommer bare når han vil.. 

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Hvordan gikk det?

Han kom inn i dag tidlig, og har nå blitt klippet og gjennomgredd :) Skinnet han ikke siden det er så kaldt enda.

Så han ligger og er halvvåken og sløv enda. Veldig glad for at han kom inn til slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist hjemmelaget pizza og ser "Paul O'Grady - for the love of dogs". Den er så koselig den serien :) 

Dette blir rolig kveld her kjenner jeg. Boka jeg leser har blitt skikkelig spennende, så sofa, te og bok høres ut som en bra plan for kvelden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laikamor skrev:

Han kom inn i dag tidlig, og har nå blitt klippet og gjennomgredd :) Skinnet han ikke siden det er så kaldt enda.

Så han ligger og er halvvåken og sløv enda. Veldig glad for at han kom inn til slutt! 

Så bra at han kom hjem i tide?

——

kom nettopp inn fra kveldstur. Føler meg såå dum haha. Kom ei lita jente på sparkesykkel i hundre og ******* mot oss. Jeg gikk ut av veien siden bikkja er redd både barn og sparkesykler, så det var ikke en bra kombinasjon. Jenta stopper, og kommer så mot oss og skriker: jeg vil klappe! Jeg prøver febrilsk å si at hun ikke skal komme bort men hun hører ikke. I redsel blir jeg sint og gir klar beskjed for jeg stoler ikke et sekund på henne rundt fremmede barn. Så kommer moren løpende og jeg gir en sur beskjed til henne også. Men det var jo ikke så rart at den stakkars jenta ikke hørte på meg, for hun var døv ??‍♀️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig stolt over klumpen kjenner jeg ? Så her kommer en hel haug med skryt!

Vi har hatt verdens lengste dag med lectures helt til klokka 19, avbrutt av en tur med en venninne imellom. Der klarte han selvsagt å slå seg skikkelig da, men det gikk fort over og ingen ting ble ødelagt denne gangen heldigvis ? Han var med i lab til Clinical Diagnostics, som eneste hund i hele gruppa. Det førte til over 2 timer på bord foran resten av klassen med demonstrasjon av læreren vår på alt av lymfeknuter, slimhinner, respirasjonsparametre, puls- og hjerterytme osv osv. Han sto som en engel, også etterpå da hele klassen skulle fram og prøve etter tur ??

Jeg eeer så stolt og fornøyd, han var altså så eksemplarisk som man kan få blitt. Ikke redd eller skeptisk, bare tålmodigheten sjøl selv med hender og folk over hele seg som skulle kjenne på lymfeknuter og sjekke slimhinner i munn/øyne/penis/anus og lytte med stetoskop og alt mulig. Totalt avslappa, og så fikk han selvsagt såååå mye skryt for å være så fin anatomisk sett ? Læreren var helt i ekstase, for alt var så klart og tydelig på han :D

IMG_8350.thumb.JPG.bb2c916efea1b443827ee2f6b9aa3fe8.JPG

Lesesalen er selvsagt også null stress for verdens flinkeste gutt ?

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lerkefuglen said:

I dag er jeg skikkelig stolt over klumpen kjenner jeg ? Så her kommer en hel haug med skryt!

Vi har hatt verdens lengste dag med lectures helt til klokka 19, avbrutt av en tur med en venninne imellom. Der klarte han selvsagt å slå seg skikkelig da, men det gikk fort over og ingen ting ble ødelagt denne gangen heldigvis ? Han var med i lab til Clinical Diagnostics, som eneste hund i hele gruppa. Det førte til over 2 timer på bord foran resten av klassen med demonstrasjon av læreren vår på alt av lymfeknuter, slimhinner, respirasjonsparametre, puls- og hjerterytme osv osv. Han sto som en engel, også etterpå da hele klassen skulle fram og prøve etter tur ??

Jeg eeer så stolt og fornøyd, han var altså så eksemplarisk som man kan få blitt. Ikke redd eller skeptisk, bare tålmodigheten sjøl selv med hender og folk over hele seg som skulle kjenne på lymfeknuter og sjekke slimhinner i munn/øyne/penis/anus og lytte med stetoskop og alt mulig. Totalt avslappa, og så fikk han selvsagt såååå mye skryt for å være så fin anatomisk sett ? Læreren var helt i ekstase, for alt var så klart og tydelig på han :D

IMG_8350.thumb.JPG.bb2c916efea1b443827ee2f6b9aa3fe8.JPG

Lesesalen er selvsagt også null stress for verdens flinkeste gutt ?

Flink bisk! Fint med mynder når det er snakk om anatomi ja. ? Hvor langt har du kommet på studiet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Artemis said:

Flink bisk! Fint med mynder når det er snakk om anatomi ja. ? Hvor langt har du kommet på studiet? :) 

Veldig kjekt! Han er for tiden veldig poppis hos de som snart skal ha eksamen i topografisk anatomi :D Jeg går 6.semesteret, så er rett over halvveis nå ? Nå er det vel kun i 3.klasse at vi har begynt med det kliniske da, men det er veldig gøy så langt og ikke minst veldig motiverende! Krysser fingrene for at resten av dette året går så greit som første halvdel gjorde, det er nesten sånn at jeg venter på nedturen etter at forrige eksmensperiode gikk så bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2019 at 12:30 AM, laikamor said:

Katten skal til dyrlegen kl 09.00 imorgen for å klippes ned. Hver kveld kommer han inn rundt kl 21-22. Så er han inne på natta og ut igjen på dagen. Men tydeligvis ikke ikveld.. Han skal faste 12t før, men jeg aner jo ikke om han spiser noe ute. Og nå er jeg stressa for om han i det heletatt kommer inn før timen. Har vært ute og lett og ropt og lokket med mat, men jeg finner han ikke. 

Har ikke veldig lyst å ringe dyrlegen og si vi ikke kommer pga katten ikke er å finne. Regner med han er rundt husene her, men han kommer bare når han vil.. 

Hvilket tørrfor får katten? Min hadde håpløs pels tidligere, men etter jeg byttet fra royal canin til for uten mais/ris/korn og 50% v&h + selolje er pelsen som silke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Hvilket tørrfor får katten? Min hadde håpløs pels tidligere, men etter jeg byttet fra royal canin til for uten mais/ris/korn og 50% v&h + selolje er pelsen som silke. 

Han har fått litt forskjellig, uten å merke noe særlig forskjell. Vigor and sage er nok det han funker best på av de vi har prøvd. Har ikke prøvd v&h, det funker nok dårlig slik vi bor nå. Han er ute hele dagen og bare innom en tur på kvelden eller natta. Så må ha mulighet til å la noe mat stå ute uten at nabokattene sluker det først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lerkefuglen said:

Veldig kjekt! Han er for tiden veldig poppis hos de som snart skal ha eksamen i topografisk anatomi :D Jeg går 6.semesteret, så er rett over halvveis nå ? Nå er det vel kun i 3.klasse at vi har begynt med det kliniske da, men det er veldig gøy så langt og ikke minst veldig motiverende! Krysser fingrene for at resten av dette året går så greit som første halvdel gjorde, det er nesten sånn at jeg venter på nedturen etter at forrige eksmensperiode gikk så bra ?

Ah, da blir det jo bare mer spennende de neste årene. Jeg studerte i England hvor det var veldig praktisk og klinisk rettet fra starten av. Det var kjekt å studere, men jammen er det 10 ganger kjekkere å jobbe. ? Er det noe spesielt du interesserer deg for/vet du hva du ønsker å jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Potekroken said:

Superglad og letta for å ha fått bekrefta at det blir valp på meg. Kjente at jeg egentlig var litt stressa for om det ikke ble nok valper osv. Hadde blitt vanskelig å finne nytt kull, endre ferie osv. Puuh. Blir nok noen lange 8 uker? Gleder meg til å hilse på når de blir litt større. 

Så spennende. Hvilken rase blir det? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte tur/retur hytta etter jobb for å legge igjen et par ting så elektriker får fikset litt forskjellig til uka. Da jeg kom hjem ble det sushi sammen med samboer :) Turfri på hundene, vi tar det igjen med en god tur i morgen, meldt strålende vær. 

Endret av Tonje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pixie said:

Dagens erdetmulig-øyeblikk: salgsannonse på lokal fb-gruppe for "honning uten sukker". Er ikke honning en sukkerløsning?

Kakao og sofa-dag, leser Harry Potter om igjen.

Haha, honning er en sukkerløsning med over 80% sukker, ja. Selgeren prøver vel å få fram at de ikke har tilsatt ekstra sukker, uten at jeg noen sinne har hørt at det er vanlig å gjøre. Bortsett fra favorittpålegget mitt fra barndommen da, Sunda, men det var vel mer sirup med litt honning i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Artemis said:

Ah, da blir det jo bare mer spennende de neste årene. Jeg studerte i England hvor det var veldig praktisk og klinisk rettet fra starten av. Det var kjekt å studere, men jammen er det 10 ganger kjekkere å jobbe. ? Er det noe spesielt du interesserer deg for/vet du hva du ønsker å jobbe med?

Åh, gikk du i England altså? ? Hvor?? Det er noe av det jeg angrer mest på så langt i livet, at jeg ikke endte opp med studier der eller i Skottland. Jeg liker studiet mitt i Budapest og byen har mange gode sider så jeg er glad for at jeg er der jeg er også, men jeg er ganske sikker på at England hadde vært en utrolig mye bedre match for meg. Og at å studere der ville gitt meg veldig mye mer enn studiene her gjør :( Men så er jeg takknemlig for at skolen her gjør meg tøffere og tester motivasjonen ganske kraftig til tider, samt at prisnivået og klimaet jo er herlig ☀️ Men æsj asså, hadde ikke penger vært en issue så ville jeg vært fristet til å gå på nytt i England, bare for at den opplevelsen er sånn en drøm for meg.

Når det kommer til hva jeg ønsker å jobbe med så står det egentlig helt åpent, jeg kunne tenke meg det meste! Eller, ikke exotics da ? Men både smådyr, stordyr og fisk er fortsatt alternativer, kanskje litt av hvert ideelt sett. Jeg må se etter hvert som jeg får mer praktisk erfaring, og litt sikkert hva jeg tåler ettersom jeg har litt allergier. Jeg jobbet på smådyrsklinikk i fjor sommer og fikk egentlig ganske nok av arbeidsmiljøet der og stress, sinte kunder osv osv., men nå har jeg jo søkt og fått samme jobben i år likevel.

Jeg var egentlig ganske lei på slutten av sommeren i fjor, men det er morsomt med det når en får det litt på avstand og har begynt med mer relevante fag. Nå er jeg heldigvis motivert igjen, hovedsakelig fordi jeg forhåpentligvis vil være mindre "lost" i år etter å ha hatt surgery I, clinical diagnostics, lab diagnostics, pharmacology og alt dette her det siste året. Det har vært hjelpsomt nå i studiene også å ha hatt erfaring med visse ting fra før sånn at ikke alt er nytt, samt at denne runden vet jeg hva jeg går til. Men hvis arbeidsmiljøet er like dårlig denne sommeren så er jeg ikke sikker på om videre arbeid på denne klinikken frister noe særlig, så da kan det jo bli hva som helst igjen. En venninne som ble uteksaminert nettopp jobber 2 dager med stordyr og 3 dager smådyr hver uke på Jæren, og det synes jeg hørtes spennende ut.  Drømmen har alltid vært jobb i England eller Skottland, hvertfall for en periode, men nå spørs det jo litt med Brexit om det går i vasken... Sånn sett kanskje greit å ikke være midtveis i studier der likevel for øyeblikket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lerkefuglen said:

Åh, gikk du i England altså? ? Hvor?? Det er noe av det jeg angrer mest på så langt i livet, at jeg ikke endte opp med studier der eller i Skottland. Jeg liker studiet mitt i Budapest og byen har mange gode sider så jeg er glad for at jeg er der jeg er også, men jeg er ganske sikker på at England hadde vært en utrolig mye bedre match for meg. Og at å studere der ville gitt meg veldig mye mer enn studiene her gjør :( Men så er jeg takknemlig for at skolen her gjør meg tøffere og tester motivasjonen ganske kraftig til tider, samt at prisnivået og klimaet jo er herlig ☀️ Men æsj asså, hadde ikke penger vært en issue så ville jeg vært fristet til å gå på nytt i England, bare for at den opplevelsen er sånn en drøm for meg.

Når det kommer til hva jeg ønsker å jobbe med så står det egentlig helt åpent, jeg kunne tenke meg det meste! Eller, ikke exotics da ? Men både smådyr, stordyr og fisk er fortsatt alternativer, kanskje litt av hvert ideelt sett. Jeg må se etter hvert som jeg får mer praktisk erfaring, og litt sikkert hva jeg tåler ettersom jeg har litt allergier. Jeg jobbet på smådyrsklinikk i fjor sommer og fikk egentlig ganske nok av arbeidsmiljøet der og stress, sinte kunder osv osv., men nå har jeg jo søkt og fått samme jobben i år likevel.

Jeg var egentlig ganske lei på slutten av sommeren i fjor, men det er morsomt med det når en får det litt på avstand og har begynt med mer relevante fag. Nå er jeg heldigvis motivert igjen, hovedsakelig fordi jeg forhåpentligvis vil være mindre "lost" i år etter å ha hatt surgery I, clinical diagnostics, lab diagnostics, pharmacology og alt dette her det siste året. Det har vært hjelpsomt nå i studiene også å ha hatt erfaring med visse ting fra før sånn at ikke alt er nytt, samt at denne runden vet jeg hva jeg går til. Men hvis arbeidsmiljøet er like dårlig denne sommeren så er jeg ikke sikker på om videre arbeid på denne klinikken frister noe særlig, så da kan det jo bli hva som helst igjen. En venninne som ble uteksaminert nettopp jobber 2 dager med stordyr og 3 dager smådyr hver uke på Jæren, og det synes jeg hørtes spennende ut.  Drømmen har alltid vært jobb i England eller Skottland, hvertfall for en periode, men nå spørs det jo litt med Brexit om det går i vasken... Sånn sett kanskje greit å ikke være midtveis i studier der likevel for øyeblikket ?

Jeg jobbet tre år i kombinasjonspraksis før jeg gikk over i ren produksjonsdyrpraksis hvor jeg nå jobber(dvs. at det blir jo litt smådyr innimellom på vakt). Jeg likte meg godt i kombipraksis. Fin måte å få prøvd litt forskjellig. Så det kan anbefales. :) Jeg synes først at det var litt skummelt å skulle være selvstendig næringsdrivende istedenfor ansatt, men nå kunne jeg ikke tenke meg å gjøre noe annet. Liker friheten det gir. Med stordyrpraksis/kombipraksis blir det jo nødvendigvis en del vakt, og når man står der med en vanskelig kalving eller børprolaps midt på natten hender det jo at man tenker at det hadde vært fint med en 8-16-jobb, men når kalven er ute og børen inne ?, så er det glemt. ? Jeg synes at det var kjekt å ha dager inne på klinikk da jeg jobbet med smådyr, men kjente selv at jeg ikke hadde noe ønske om å jobbe 100% med smådyr. Fint med variasjon, og fint å komme seg ut litt. :) Og jobben lar seg kombinere godt med hundeinteressen. :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...