Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og katt introduksjon


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg og Milo skal flytte inn til en kompis som har en katt på 1 år. Katten har null erfaring med hund, Milo har delvis erfaring med katt. Han syns de er interessante og vil gjerne hilse på, men hvis katten skyter rygg eller stopper opp så blir han usikker og trekker seg unna. Så ingen «cat-destroyer» med andre ord? 

Vi har vært borte en tur å snuset rundt i nye leiligheten samt hilst på pus. Pus er nysgjerrig, men hvis Milo beveger seg så løper han avgårde (naturlig nok). Milo er helt rolig i denne settingen og jeg får han til å ligge. Lurer bare på hvordan vi gjør det når jeg faktisk har flytta inn. Hvordan venne de til hverandre? Når de er alene, så tenker vi Milo på den ene siden og katten på den andre, skilt av ved kompostgjerder sånn de kan se hverandre men ikke røre. Men tenker mer når alle 4 skal være sammen. Noen som har tips og råd? Det er altså en utekatt, men han er jo også inne. Vil helst ikke at pus plutselig klorer til Milo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det kan gå seg til uten å blande seg for mye så lenge begge trekker seg unna på egenhånd og er rolige. Det kan være fint å kose med begge sammen også om man vil passe på hva som skjer, og da tør de kanskje mer om de er litt usikre. Vet noen har brukt godbiter til å lære både hund og katt å være rolig i samme rom, men det kommer litt an på hunden og katten (hadde ikke fungert hos meg). 

Ellers ville jeg ikke brukt kompostgrinder når de er alene før de er trygge på hverandre, katter hopper lett over en sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milius skrev:

Det høres ut som det kan gå seg til uten å blande seg for mye så lenge begge trekker seg unna på egenhånd og er rolige. Det kan være fint å kose med begge sammen også om man vil passe på hva som skjer, og da tør de kanskje mer om de er litt usikre. Vet noen har brukt godbiter til å lære både hund og katt å være rolig i samme rom, men det kommer litt an på hunden og katten (hadde ikke fungert hos meg). 

Ellers ville jeg ikke brukt kompostgrinder når de er alene før de er trygge på hverandre, katter hopper lett over en sånn ?

Ja håper og tror det går greit med de sammen altså. Får bare prøve oss frem! 

Det blir nok to kompostgjerder sånn at det dekker hele dørkarmen (er litt sånn knotete, for er en dørkarm uten dør). Vi prøver å skille av slik katten har et sted å være og hunden et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...