Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Brukshund

Recommended Posts

BC er ikke med i Svenske brukshundklubben heller og i Norge så er raseklubben til BC i Norsk Sau og Geitavlslag.

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Sommeren har kommet til oss, og vi nyter tilværelsen med en roligere hund. Hun har en god periode med lite hormoner, og er stort sett rolig og mild å ha med å gjøre. Andre løpetid kom noen dager etter hun fylte 1 år, og mai har dermed vært preget av en meget våryr tass, men nå er den over for denne gang. Egentlig greit å ha det ferdig før sommerferien. Det er mange dager vi tilbringer ute, både på tur og på hytta om dagen. Og med to lærere i familien er det mange fridager foran oss som vi ser fram til. I sommerferien skal også Ceres for første gang bli passet av noen andre over flere dager, og vi er veldig spent. Vi skal to uker på bryllupsreise, og hun skal være med foreldrene mine. Hun har aldri vært borte fra oss på natta, så vi er selvsagt litt spente, men tror nok det går fint. Her er litt bilder fra den siste perioden:  
    • Nei, tenker sen kastrering. Har ikke noe særlig erfaring med veldig sen kastrering, men typ 2-4 år. Det finnes sikkert unntak og forskjeller, men de jeg har vært borti har fortsatt vært klar over at det er en tispe og er fortsatt hakket mer interessert i å snuse på tisper osv, men det har ikke endret seg noe når tispa får løpetid. Da oppfører de seg fortsatt som om det er en tispe uten løpetid. Min hannhund fikk chip siste tiden han bodde hjemme fordi han ble helt forstyrret under løpetid, han slutta å bry seg med en gang chippen virket. De som er kastrert tidlig vil vel ikke vite hva en tispe er egentlig, vil jeg tro.
    • Du tenker sen kastrering? Vil det ikke heller være slik ved tidlig kastrering, når de ikke har fått så mye erfaring? Begge mine er kastrerte, og reagerer nesten like mye (/lite, siden de begge har vært relativt håndterbare rundt løpetid) som før.
    • Send mail til NKK. Dopinglisten er fra 2014, kan være det finnes en oppdatert versjon ett sted. 
    • Etter min erfaring så vil de fleste som er kastrert i voksen alder oppføre seg som om det ikke er løpetid. De vet at det er en tisse osv, men det eskalerer liksom aldri noe mer enn det. 
  • Nylig opprettede emner