Jump to content
Hundesonen.no

Ta med valpekullet på besøk? 6,5uker gamle

Recommended Posts

Hei. Jeg har ett kull på 7, som blir 7 uker på onsdagen. De har ikke fått vært ute enda pga mye snø og kulde, men nå er snøen delvis smeltet bort og det er ikke så kaldt ute, har derfor lyst å ta de med ut. Men nå har vi ikke fått opp gjerde i hagen enda og vi bor så nærme veien at jeg synes det blir så ekkelt å ta de med ut her, ihvertfall alene. Men mine besteforeldre og tante/onkel m fam bor på en gård ca 20min fra her, og lurer da på å kjøre dit hvor de kan få løpe løs på tunet. Er dette lurt? Eller kan det bli for mye for valpene, ta mere skade enn godt? Tenker da å ta med hele kullet og mor, slekta er der å så er flere til å følge med og valpene får vært sammen med folk 😊 den ene valpen skal forresten flytte dit når han er 8uker.

Hva tenker dere som driver med oppdrett? 

De ble tatt med til gården, lekte og utforsket tross det ble litt kjølig. Men disse er noen tøffinger :) Var litt urolige på tur dit (forståelig nok), men på tur hjem igjen var det helt stille og valpene sov hele veien 😊 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk. Skulle gjerne ha visst litt før jeg reiser dit, skal sjekke nkk. 
    • For min del har jeg ikke helse til bruks lenger, så derfor er kortisen ypperlig for meg 😍 Absolutt noe jeg vil anbefale!  I Blue merlen vi har er det trykk, og power, selfølgelig ikke like mye som i schaferen, men det er der og jeg får det jeg trenger, i f. Eks Cleo er det ikke like mye, kommer nok også litt an på individet. Men oppdrettere vetjo gjerne hva de skal se etter, og går jo litt etter hva du som eier ønsker. 😊   Jeg er all in på kortisen, og synes de er fantastiske hunder, de kan brukes, er med på det du kaster de med på, om det er spor, rundering, lydighet, fjelltur, og mine ligger gjerne flatt på sofaen om det er det som skal til.    Om du er nordpå må du gjerne komme innom oss på en kaffekopp og hilse på oss @Ravensburger 😊 Ellers finnes det grupper på Facebook, med masse flotte folk "Korthårscollie Norge" 😁
    • Jeg tenker puddel, eller kanskje dsg kan passe. Borderen har MYE jaktinstinkt og kan være en håndfull å jobbe med. Jeg har ikke inntrykk av at de er noe mykere enn schnauzerene, og det er hunder som bør brukes aktivt tenker jeg, om ikke nødvendigvis til jakt. Jacken, som du skriver, er ganske mye hund, og har mye dårlig mentalitet. Dsg kan røyte en del, korte hår som setter seg overalt. Jaktlysten varierer. Det er jo en hund som i utgangspunktet skal holde seg på/nær gården, og jeg opplever at de fleste gjør det. Men det finnes unntak som ville forsvunnet i skogen i timesvis om de fikk anledning. De er også ganske aktive som unghund, men ikke noe verre enn de andre alternativene du nevner, tenker jeg. Puddel er lettlærte og trivelige hunder som jeg har fått veldig sansen for de siste årene. Den største ulempen der er nok pelsen, som både krever stell, og kan dra med seg en del skitt og søle. Jeg tenkte faktisk litt på cocker spaniel, men pelsen der vil jo også dra med seg en del. Eller corgi. Men det kommer litt an på smak, og jeg har inntrykk av at du/dere liker terriertypen?
    • Tynne, fingerløse vanter i merinoull fra XXL, og pulsvarmer (eller tykkere fingerløse vanter) i ull utenpå. Ull blir ikke kaldt når det blir vått. Tube med skinkeost, eller biter av smør, funker som slikkegodbiter. Og så lek, såklart.
  • Nylig opprettede emner