Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - februar

Recommended Posts

Da var plutselig 2. Løpetid her. Ganske hyppig at vår 10 måneder gamle valp har sin andre løpetid i løpet av sitt korte liv. Første gang var hun 6 måneder. Forrige gang så jeg tegnene veldig godt, denne gangen har vi ikke merket noe på henne før hun plutselig blødde! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Sunnivamb skrev:

Da var plutselig 2. Løpetid her. Ganske hyppig at vår 10 måneder gamle valp har sin andre løpetid i løpet av sitt korte liv. Første gang var hun 6 måneder. Forrige gang så jeg tegnene veldig godt, denne gangen har vi ikke merket noe på henne før hun plutselig blødde! 

Helt normalt, er litt som oss mennesker også, noen har ikke helt stabil syklus i starten :) Yngste mi fikk første løpetid 6 mnd gammel og hadde igjen 10,5 mnd gammel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frustrert!! Etter en og en halv uke på slankern har bikkja lagt på seg 200gr. Fra 8 kg til 8,2. Jeg skjønner virkelig ingenting. Har vært super streng og konsekvent med maten. Det veies og hun får mindre mat dersom hun har fått godbiter/tyggebein. Godbiter er også kuttet kraftig ned på, til nesten ingenting.. og hun får ikke mat av oss lenger. Og hun har fått mer aktivitet enn før...🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Kaisen skrev:

Frustrert!! Etter en og en halv uke på slankern har bikkja lagt på seg 200gr. Fra 8 kg til 8,2. Jeg skjønner virkelig ingenting. Har vært super streng og konsekvent med maten. Det veies og hun får mindre mat dersom hun har fått godbiter/tyggebein. Godbiter er også kuttet kraftig ned på, til nesten ingenting.. og hun får ikke mat av oss lenger. Og hun har fått mer aktivitet enn før...🙄

Bygget muskler? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er (heldigvis) sjelden det blir sånn, men i dag var jeg rett og slett så sliten etter jobb at det ikke ble noe skikkelig tur, og ikke så mye annet heller. Har egentlig bare ligget i sofaen og vært lat mens samboer har vært borte. Tror ikke nødvendigvis Mio har vondt av sånne dager en gang innimellom, men får liksom litt dårlig samvittighet likevel. Trøster meg med at det er sørpe overalt her, og da er det uansett dyremishandling å gå tur i følge Mio. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, Shokata skrev:

Bygget muskler? 

Det hadde jo vært fantastisk om det var tilfelle, men jeg har mine tvil altså... vi har ikke drevet med noe som skulle tilsi at hun plutselig skulle få større muskler🤔 hun har fått lenger turer, og fått løpe litt mer løs bare. Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er badevekta mi det er noe galt med😂 blir spennende når vi skal veie henne hos veterinæren om 2 uker😬

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Kaisen said:

Det hadde jo vært fantastisk om det var tilfelle, men jeg har mine tvil altså... vi har ikke drevet med noe som skulle tilsi at hun plutselig skulle få større muskler🤔 hun har fått lenger turer, og fått løpe litt mer løs bare. Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er badevekta mi det er noe galt med😂 blir spennende når vi skal veie henne hos veterinæren om 2 uker😬

Veid henne på tom mage begge gangene da? Viss ikke kan det fort utgjøre litt om hunden nyligbhsr spist og/eller drukket.

Endret av Malamuten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Malamuten skrev:

Veid henne på tom mage begge gangene da? Viss ikke kan det fort utgjøre litt om hunden nyligbhsr spist og/eller drukket.

Nei veide henne på kvelden nå siste gangen når jeg tenker over det. Da er det forhåpentligvis det som er grunnen🤦🏼‍♀️😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig trening i hallen med Skoj og Blaze etter 2 uker pause. Det eneste kjipe var at vi hadde hele hallen for oss selv i nesten to timer. Kom 1 fyr å trente i 15 min før han dro igjen :P  
Etter treninga dro vi 1,5 time i skogen hvor mye av skogen var nesten bar ❤️ 
Så handlet jeg før jeg dro hjem å spylte hunder, dusja meg selv og støvsugde gulvet. Biffmiddag og en iskald corona neste!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, noen som vet hvor jeg endrer innstillingene for tastaturet mitt? Det er visst engelsk for alt jeg skriver er visst feil og alle de røde strekene er irriterende..Finner det ikke inne på innstillingene 😕

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Tonje skrev:

Forresten, noen som vet hvor jeg endrer innstillingene for tastaturet mitt? Det er visst engelsk for alt jeg skriver er visst feil og alle de røde strekene er irriterende..Finner det ikke inne på innstillingene 😕

Ikke sikkert det hjelper, men har du en liten globus ved siden av mellomromstasten, så kan du trykke på den.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Tonje skrev:

Endelig trening i hallen med Skoj og Blaze etter 2 uker pause. Det eneste kjipe var at vi hadde hele hallen for oss selv i nesten to timer. Kom 1 fyr å trente i 15 min før han dro igjen :P  
Etter treninga dro vi 1,5 time i skogen hvor mye av skogen var nesten bar ❤️ 
Så handlet jeg før jeg dro hjem å spylte hunder, dusja meg selv og støvsugde gulvet. Biffmiddag og en iskald corona neste!

Savner hall å trene i! Får ta en ny runde på hundeklubbene her og vurdere igjen om ikke det kanskje er verdt å betale for en som har treningsmuligheter innendørs...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag ble den snille fuglehunden som bor i nabolaget nesten drept av en løs staffordshire bull terrier.. Og vet dere hva som er det verste? Denne staffen har blitt anmeldt før, og tilhører en rusmisbruker som bare slipper den ut til selvlufting.

Jeg tør ikke nesten gå tur med malteseren nå. Får ikke bildet ut av hodet som jeg så på Facebook; den snille fuglehunden på operasjonsbordet, hardt skadet, med dren ut av halsen. Myndighetene tar dette tydeligvis ikke på alvor siden de leverer den tilbake til eieren, som fortsetter å la den lufte seg på egenhånd.

Jeg mister motet 😥

• Sad 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå