Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - februar


Nimbus
 Share

Recommended Posts

Just now, Tricolor said:

Såpass, ja. Håper det går seg til. Hadde nok ikke prioritert Sonen, jeg heller, hvis det kokte som verst rundt meg. 

Er ganske mye som har mista pirotiteringen sin, men nå roer ting seg som sagt, så kanskje det er håp igjen :)  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cæsar, den 9 år gamme tibben til bestemor døde i dag ? Han var hos veterinær for bare noen dager siden etter å ha falt om noen sekunder, men de sendte han hjem etter en urinprøve som ikke viste noe ga

I dag var jeg vitne til at et rådyr ble meid ned i 80-sonen. Dessverre døde det ikke, men fortsatte å løpe panisk rundt på knekte bein ? Det må være det jævligste jeg har sett i hele mitt liv.

Da skal det være trygt nå for han ble mest sannsynlig smitta for 2 uker siden. Det er de eneste hundene han har hatt kontakt med i tida før hvertfall.  I dag har jeg gjort noe jeg egentlig ikke e

Posted Images

4 timer siden, Raksha skrev:

Ingen grunn til bekymring heldigvis, det går bra med meg. Lander somregel på beina jeg, må hare ha noen saltomortaler og litt sånt på veien.  Begynte endelig å få litt kontroll etter samlivsbrudd og flytting så da gikk jeg hen og fikk lungebetennelse og rs-virus.  Men sånn alt i alt så siden desember så har jeg tatt lappen, flytta, kjøpt bil, fått ned hester, fått barnet i ny barnehage, organisert samvær med pappaen og i det heletatt.  Fremdeles er ikke alt i orden, men det går seg sakte men sikkert til. 

 

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det tung tur i halvblaut skiløype. Ja, jeg gikk på beina, ingenting å ødelegge der nå. Skoj er i superduper form som vanlig og har ikke hostet på 2 dager så jeg tenker han er frisk nok. 

Samboern hadde kjøpt roser og lagde middag (han lager middag nesten hver dag han da, det skal sies) til oss i dag, synes det er koselig jeg ☺️ Nå har jeg støvsugd og rydda litt og må ha en liten pause. Ble tung i beina etter den turen, men har så godt av det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, MonicaT said:

Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Liker ikke å mase, men jeg vil gjerne ha et svar.

For noen uker siden sendte jeg en forleverandør en forespørrsel via kontaktskjema på nettsiden ang oppdretteravtale. Det gikk nesten en uke og jeg hørte ingenting. Jeg tok kontakt via Facebook og spurte om skjema var mottatt. Fikk raskt svar om at skjema var mottatt og en person skulle kontakte meg. Gikk så en uke til uten at jeg hørte noe. Sendte da en "purring" via Facebook og ble lovet at personen skulle ta kontakt med meg. Det er en uke siden ...så nå lurer jeg på om jeg skal purre igjen eller bare blåse i saken. Hvor mye skal man mase liksom? Og så får man en litt sånn useriøst opplevelse og tenker at det er kanskje ikke så lett å ha med de å gjøre om man får avtale med de heller. På den andre siden så likte hundene foret og jeg synes det virker bra, så jeg kunne tenkt meg å ha en oppdretteravtale. Men synes det å måtte purre 3 ganger er litt voldtsomt. Klarer ikke bestemme meg.

Valpen var flink på trening i går og jeg har lovet meg selv at nå skal vi få trent litt mer fremover. Valpen er flink han, bare jeg som trener for lite. Han tar ting fort og er kvikk. Så må skjerpe meg!

Venter på et spennende svar i morgen, så kryss fingrene for meg.

Jeg hadde sendt de ny purring kun for å minne de på at folk faktisk venter på svar og å bruke så lang tid er uhøflig. Jeg sendte mail ang plass på MH til to mailadresser jeg fikk fra ei i klubben, etter ei uke sendte jeg purring og fikk beskjed om at mailene ikke var mottatt. Da sendte jeg bilde av de fra sendt-innboksen, makan til dårlig unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele dag har jeg vært hundepasser for følgende hunder; schæfergutt på 11 mnd fra brukslinjer, jack russell-gutt på 3 år, mopsejente på 2 år, frallejente på 3 år i tillegg til mine egne jenter, golden og greyhound på snart 9 og halvannet år. 

Dagens trening har vært RO. :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Tonje said:

Her ble det tung tur i halvblaut skiløype. Ja, jeg gikk på beina, ingenting å ødelegge der nå. Skoj er i superduper form som vanlig og har ikke hostet på 2 dager så jeg tenker han er frisk nok. 

Samboern hadde kjøpt roser og lagde middag (han lager middag nesten hver dag han da, det skal sies) til oss i dag, synes det er koselig jeg ☺️ Nå har jeg støvsugd og rydda litt og må ha en liten pause. Ble tung i beina etter den turen, men har så godt av det!

Så kjekt å høre at dere ikke ble så ille rammet. Kommer du på trening på lørdag, eller er det fortsatt smittefare?

9 hours ago, MonicaT said:

Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Liker ikke å mase, men jeg vil gjerne ha et svar.

For noen uker siden sendte jeg en forleverandør en forespørrsel via kontaktskjema på nettsiden ang oppdretteravtale. Det gikk nesten en uke og jeg hørte ingenting. Jeg tok kontakt via Facebook og spurte om skjema var mottatt. Fikk raskt svar om at skjema var mottatt og en person skulle kontakte meg. Gikk så en uke til uten at jeg hørte noe. Sendte da en "purring" via Facebook og ble lovet at personen skulle ta kontakt med meg. Det er en uke siden ...så nå lurer jeg på om jeg skal purre igjen eller bare blåse i saken. Hvor mye skal man mase liksom? Og så får man en litt sånn useriøst opplevelse og tenker at det er kanskje ikke så lett å ha med de å gjøre om man får avtale med de heller. På den andre siden så likte hundene foret og jeg synes det virker bra, så jeg kunne tenkt meg å ha en oppdretteravtale. Men synes det å måtte purre 3 ganger er litt voldtsomt. Klarer ikke bestemme meg.

Valpen var flink på trening i går og jeg har lovet meg selv at nå skal vi få trent litt mer fremover. Valpen er flink han, bare jeg som trener for lite. Han tar ting fort og er kvikk. Så må skjerpe meg!

Venter på et spennende svar i morgen, så kryss fingrene for meg.

Om det er noe som er interessant for deg så ville jeg purret en gang til. Og jeg ville gjort det klart i samme slengen at dette er for dårlig og at om du ikke blir kontaktet rimelig kjapt så mister de faktisk en kunde, oppdretteravtale eller ikke. Det er forøvrig ikke feil å gi tilbakemelding uansett, om så bare for å si ifra om at nå gidder du ikke å vente lenger og at dette er alt for dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malamuten said:

Så kjekt å høre at dere ikke ble så ille rammet. Kommer du på trening på lørdag, eller er det fortsatt smittefare?

 

Jeg er veldig usikker på hva som er innafor, har prøvd å google smittetida, men finner ingen fasit. Har funnet ut at de er smittsomme ei stund før det bryter ut og så lenge de hoster, så vil tro det går bra, men er jo litt redd for å sjanse og smitte noen andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tonje skrev:

Jeg er veldig usikker på hva som er innafor, har prøvd å google smittetida, men finner ingen fasit. Har funnet ut at de er smittsomme ei stund før det bryter ut og så lenge de hoster, så vil tro det går bra, men er jo litt redd for å sjanse og smitte noen andre ?

10 dager fra hunden kan ha blitt smittet fikk de beskjed om her, så klubben stengte all aktivitet i to uker for å være sikker. Her ble noen hunder smittet på et agilitystevne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Frida og fuglehundene said:

10 dager fra hunden kan ha blitt smittet fikk de beskjed om her, så klubben stengte all aktivitet i to uker for å være sikker. Her ble noen hunder smittet på et agilitystevne.

Da skal det være trygt nå for han ble mest sannsynlig smitta for 2 uker siden. Det er de eneste hundene han har hatt kontakt med i tida før hvertfall. 

I dag har jeg gjort noe jeg egentlig ikke er helt fan av. Bestemoren min mista hunden sin nylig og har vært skikkelig lei seg og nedfor. Fullt forståelig da hun også innser at det, mest sannsynlig, var hennes siste hund. Hun har hatt dyr rundt seg hele livet og mistrives uten noe form for liv rundt seg. 

Så, jeg lette på finn og fant ei dvergpapegøye som trengte et nytt hjem da eier ikke hadde tid til den mer. Plukka opp papegøya og tok den med til besta uten at hun visste noe om det. Hun ble så glad! Den fikk hedersplass på kjøkkenbordet og skal få fly fritt hele dagen hos henne. Hadde med hundene så hun slapp den ikke ut mens jeg var der, men fikk snap nå i kveld hvor hun satt med papegøya på hodet. <3

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 2 timer i skogen og 1,5 av de 8 km gikk jeg i ei vassen skiløype hvor jeg sank nedi for hvert skritt. Det er så hat! 
Resten var på ok føre da. Felix ble også med, under mild tvang pga samboer skulle bort. Han virker veldig stiv i kropp/rygg og var ikke helt fornøyd med føret, men han traltet med og var veldig glad for å komme til bilen. 

Nå skal jeg dra til optiker for synstest, det er nok på tide med linser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart to måneder siden vi forlot Tromsø, og sa hasta la vista til mørketid, snø og dårlige turforhold. Nå nærmer det seg hjemreise, der polare lavtrykk og hva de nå ellers har tenkt å servere av drittvær venter på oss... Kan ikke si det frister å reise fra dette akkurat ?

F31B55AB-A267-4A3A-B0FF-9C6FD9FF44C2.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er ganske imponert over IF altså. Sendte inn kvittering på medisiner jeg hentet til bikkja. 30 min etterpå fikk jeg svar på mail om at pengene skulle være på konto innen 4 virkedager. Dagen etter var de kommet? det veier i hvertfall litt opp for at de ikke har direkteoppgjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det 15 grader og sooool i Budapest, vanvittig deilig ? Så vi har vært på bytur med to venninner og deres hunder (her kommer veterinærstudentene... Like mange hunder som folk ?) og spist is ved St.Stephen-basilikaen.  Livet er herlig når det er vår! 

IMG_7844.thumb.JPG.c7aad182de1b3d1a35363b5e7bddb8dc.JPG

Venninna mi har en liten Havanese-valp og hun er så sukkersøt at det gjør helt vondt! Melvin er superhyggelig med henne, verdens mest tålmodige onkel som finner seg i alt det skulle være og alltid vil være med å leke. Selv valpetenner i leppa er greit ? Bliiiiir så valpesyk!! 
 

Dere som har mer enn en hund, hva betaler dere i forsikring? Blir jo totalt 7k i året dersom jeg kjøper ny valp med Agria ser jeg, er det normalt? Ikke er det spesielt høy dekning det er snakk om heller, 30k i veterinærforsikring på begge og 15% + 1500 (1600 nå ser jeg) i egenandel..

Endret av Lerkefuglen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Lerkefuglen said:

Akkurat nå er det 15 grader og sooool i Budapest, vanvittig deilig ? Så vi har vært på bytur med to venninner og deres hunder (her kommer veterinærstudentene... Like mange hunder som folk ?

 

Dere som har mer enn en hund, hva betaler dere i forsikring? Blir jo totalt 7k i året dersom jeg kjøper ny valp med Agria ser jeg, er det normalt? Ikke er det spesielt høy dekning det er snakk om heller, 30k i veterinærforsikring på begge og 15% + 1500 (1600 nå ser jeg) i egenandel..

Agria har blitt svindyre. Jeg betalte nesten 10.000 i året for mine 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeforsikring er dyrt. Agria vil ha over 4000 i året for én hund og da er det ikke høy dekningsgrad det er snakk om heller. Mye dyrere å forsikre schäferen enn setteren... Endte med å si opp forsikringen på schäferen. Har aldri brukt den, og jeg fikser det meste selv hvis det skulle være noe. Skulle det bli snakk om en skikkelig stor sum så ville ikke forsikringen dekke hele summen uansett. Så får tiden vise om det var et dumt valg eller ikke. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skuddredd etter å ha hatt flere syke hunder, så jeg går etter vilkår og gråter i stillhet over prisen ? 
Jeg betaler over 8000 i året for mine to, hos Agria (huskyer, blanding).
Da har jeg 60.000,- i veterinær, en av dem er livsforsikra med 5000,- (kjøpesum) og den som ble forsikra som voksen (fikk henne i august) har jeg kjøpt tilleggsforsikringer til. 
Skal sies at jeg betalte ca det samme for 2 dvergpinschere, der en hadde 60' og den andre 30' i veterinær (begge livsforsikra).
Jeg vurderte å kutte ned til 30' i veterinær, men tør ikke enda hvertfall. Hundene er unge. Er mye som kan dukke opp fra 2 år og utover, erfaringsmessig... Får se om noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lerkefuglen skrev:

Akkurat nå er det 15 grader og sooool i Budapest, vanvittig deilig ? Så vi har vært på bytur med to venninner og deres hunder (her kommer veterinærstudentene... Like mange hunder som folk ?) og spist is ved St.Stephen-basilikaen.  Livet er herlig når det er vår! 

IMG_7844.thumb.JPG.c7aad182de1b3d1a35363b5e7bddb8dc.JPG

 

Åhh misunnelig, elsker Budapest ? Håper på å få til en tur i mars før typen begynner i verste eksamensstresset, kunne trengt litt sol og vårfølelse (og billig øl..?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Artemis skrev:

Hundeforsikring er dyrt. Agria vil ha over 4000 i året for én hund og da er det ikke høy dekningsgrad det er snakk om heller. Mye dyrere å forsikre schäferen enn setteren... Endte med å si opp forsikringen på schäferen. Har aldri brukt den, og jeg fikser det meste selv hvis det skulle være noe. Skulle det bli snakk om en skikkelig stor sum så ville ikke forsikringen dekke hele summen uansett. Så får tiden vise om det var et dumt valg eller ikke. ?

Undersøkt andre steder enn agria? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...