Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyder fra TV


Vegard1
 Share

Recommended Posts

Jeg sitter hjemme de neste ukene med valp 9 uker som sover mye! Og han vil være rundt meg når han sover. Det blir en del TV titting og jeg har lagt merke til at han reagerer på lyder selv om han sover. Ros og plystring under superhund episode og ihvertfall en del dyrelyder fra BBC earth etc. Bør jeg unngå sånt pga avbrutt søvn, forvirring, evt stress?(skrik fra dyr som blir tatt av løve etc) Eller er det noe han må venne seg til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til etterhvert som hunden blir vandt med det. Milo (som nå er 2,5 år) reagerer ikke på noen lyder fra tvn utenom hundebjeffing. Dette gjelder om jeg ser en video på mobil eller pc, men sånn er det bare. Noen reagerer på det, andre ikke. Jeg ville bare ignorert hunden som om det er en helt vanlig ting, fordi det er det jo. I løpet av hundens liv så blir det mye tv lyder, så like så greit å bare ta den treningen/tilvenningen nå. Ville kanskje ikke hørt på tv på så høyt nivå at naboene hører det, men på et normalt lydnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe han skjønner rimelig raskt at TV bare er juks. Bare forhold deg helt likegyldig til det - lat som ingenting. Hvis du reagerer på at han reagerer, eller enda verre, ler eller oppmuntrer (å seee den fine hunden!) så kan det kanskje utvikle seg feil vei.

Min viser litt interesse når det er dyr (i bevegelse) og Lars Monsen på TV. Type gå bort og lukte litt på TVn. Hundebjeff kan få henne til å gløtte litt på TVn. Og når Lars Monsen snakker, roser eller roper på hundene sine så er hun helt med en liten stund :D Ingen reaksjon på det superhund-programmet. Det eneste som virkelig har utløst en reaksjon var en TV-reklame som gikk rundt jul hvor det ble ringt på en ringeklokke - helt lik den vi hadde. Sprang ned trappen i håp om besøk. Men det brente ut etterhvert som hun skjønte at det jo ikke skjedde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...