Gå til innhold
Hundesonen.no

Herpesvaksine eller ikke?


Blomdterflor
 Share

Recommended Posts

Jeg har planer om herpesvaksine på Gaffa nå når det blir kull, men erfaringsmessig kan det være vanskelig å få tak i. Gaffas oppdretter har hatt 4 kull hvorav det i de fleste tilfellene, inkludert Gaffas valper for to år siden, var omtrent umulig å få tak i herpesvaksine. Kull nummer 2 fikk hun ikke tak i og der ble de fleste valpene enten dødfødt eller døde i løpet av den første tiden... Har hatt flere kull hjemme fra før herpesvaksinens tid og vet det ofte går helt fint uten, men kjennes tryggere med. Om jeg får tak i... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg gir alltid mine tisper herpesvaksine, men så har jeg også importert mine avlstisper og bruker gjerne hanner i utlandet, og er generelt aktiv i hundemiljøet med tanke på smitte.

Jeg ringer gjerne klinikken min i god tid i forveien og spør om de har herpesvaksine inne (og evt om de da kan holde av) eller om de kan bestille opp. Noen ganger er det helt tomt overalt og da er det rett og slett slik at jeg tar en ringerunde i 2 timers omkrets for jeg tør oppriktig ikke å ikke vaksinere - jeg har ingen valper å miste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...