Gå til innhold
Hundesonen.no

Blærekatarr hos valp


xsunnix
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om det er noen som har vært borti blærekatarr på ung valp? 

Vi har ei Shiba tispe som fikk påvist dette tidligere, sykdommen startet da hun kun var 9 uker gammel og hos den første veterinæren fikk hun diagnosen urinkrystaller. Ble da satt på CCD fór i en periode men ble bare verre og verre, så vi bestemte oss for å prøve ny veterinær hvor det ble da påvist UVI. Urinprøven var ikke fin, blod og betennelsesceller så hu ble da satt på antibiotika og fikk smertestillende. Virket ut som hun ble bedre i noen få dager, før det snudde og det ble bare verre og verre igjen. Nok engang bestemte vi oss for å dra tilbake til veterinær siden jeg hadde oppdaget grønnaktig puss i tillegg, å det har vist seg i ettertid at hun har hatt en kraftig blærekatarr. 

Går per dags dato på ny antibiotika og virker nå ut som det går riktig vei, men hun tisser seg fremdeles ut på morgenen som at hun ikke greier å holde igjen. 

Er det noen som har erfaring med hvor lang tid slikt henger i? Vi har enda en uke igjen av antibiotikakuren, men vi håper virkelig på at hun blir bedre nå etter å vært syk i en måned. 

 

Mvh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/24/2019 at 11:31 AM, Shokata skrev:

Er det tatt blodprøver av valpen? 
Hvis ikke kan det muligens gi noen indikasjoner.
Håper imidlertid at valpen er frisk nå, og at det ikke er behov for videre utredning

Hei.

 

Nei blodprøver har de ikke tatt.. 

Hun avsluttet sin siste medisinkur nå på torsdag som var, og har vært bra i en ukes tid ca. Nå i kveld lå hun å slappet av i senga si å plutselig ligger hu i en dam med tiss, det er ikke bare litt for å si det sånn.

Nå vet jeg ikke om dette var ett engangstilfelle eller hva det nå er, men skal ta en telefon igjen til veterinær i morgen. Hun har vært syk veldig lenge synes jeg, startet da hun var 9 uker og nå er hun 15....   Vi har jo fått ett hav av ulike medisiner fra veterinær, og vært mye frem og tilbake så jeg kan ikke forstå at hun ikke skal bli bedre snart. 

Sist vi var inn så ble det tatt prøver av puss som jeg oppdaget kom ut av skjedeåpningen, og dette ble sendt til dyrking hos veterinærinstituttet. Da svarene kom viste det at det var to typer bakterier der, og daværende medisin var kun effektiv imot en av de så vi byttet naturligvis til en annen type som skulle ta begge to. 

Jeg har verken hørt om eller opplevd noe lignende tidligere, synes det er så merkelig at hun ikke skal bli helt frisk altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...