Gå til innhold
Hundesonen.no

Når har du brukt galastop?


Recommended Posts

Når det trengs. Dvs problematisk adferd/stress eller evt fysiske ting som blir så ille at det må behandles. Ønsker ikke å bruke det noe mer enn nødvendig liksom. Har til nå bare hatt en tispe det har vært aktuelt for et par ganger da hun ble veldig engstelig og fikk ille separasjonsangst.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har fått det noen ganger. Hun sliter med innbilt etter løpetid, og produserer ganske mye melk, og samler kosedyr og hele pakka. Hun blir også... Deprimert er kanskje det beste ordet? Veldig nedfor, vil ikke gå ut, vil ikke trene. Hun trekker seg også mer unna, går gjerne opp, bort fra der vi er. Hun blir en helt annen hund, og det varer lenge! Det har blitt verre med årene, og hver gang vurderer jeg sterilisering, men på grunn av litt usikkerhet har jeg ikke gjort det så langt. 

Hun får galastop, det hjelper litt. Ellers prøver jeg å få henne opp og ut. Jeg lar henne ikke samle kosedyr og forsvinne helt inn i «valpetåka», og det tror jeg har like stor effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fustrerende ja.. min hund blir også ganske preget, vil liksom ingenting, motvillig. Men jeg synes gravingen er værst. Våkner flere ganger om natten pga det og hun ødelegger underlag. 

Jeg prøver å gjøre alt som normalt ellers. Turer og sånt går som vanlig. Tvinger henne med. Ingen kosedyr i nærheten.  Frister ikke å gi medisiner, så lenge det ikke er noe ekstra. Dyrlegen sa til meg sist at det er værst for eieren. 

Syns det er dumt det skal vare så lenge og.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...