Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhundeier- valg av betaling


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Hei. 

Vi skal låne hannen vår ut til paring veldig snart.

Vi har en avtale på plass som innebærer at mest sannsynlig ønsker vi en valp i betaling men har sagt vi ønsker å se litt hva som kommer. 

Jeg laga derfor et vedlegg til kontrakten. 

Det skulle inneholde tidspunkt for når vi må ha valgt valp o.l. 

Så mitt spørsmål. 

Vi hadde egentlig ikke planer om valp igjen så snart men med denne kombinasjonen vil vi mest sannsynlig ikke klare å si nei når vi allikevel har planer om nr 3 om ikke alt for lenge. Vi synes dog det er vanskelig å ta en avgjørelse på om vi ønsler valp eller ikke før valpene begynner å bli noe mer enn bare små nøster i valpekassa. Jeg har derfor ført opp at frist for å ta en avgjørelse blir ved 5 ukers alder når vi skriver under på paringsbeviset. Det er jo på dette tidspunktet det normalt blir utført betaling om en ikke skal ha valp så tenkte dette var rimelig. MEN jeg skjønner jo fra oppdretter av kullet at dette muligens kan være noe sent mtp aktuelle valpekjøpere.

Når synes dere det er rimelig at vi tar et valg om å beholde valp eller ikke?

Har og satt frist til å velge vår valp (1.valg) til mellom 6-7 ukers alder da det gjerne er da man kan se best hvilke personlighet de har o.l. 

Er jeg urimelig? Tispeeier har ikke gitt respons enda. Venter på det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wildlife said:

Hei. 

Vi skal låne hannen vår ut til paring veldig snart.

Vi har en avtale på plass som innebærer at mest sannsynlig ønsker vi en valp i betaling men har sagt vi ønsker å se litt hva som kommer. 

Jeg laga derfor et vedlegg til kontrakten. 

Det skulle inneholde tidspunkt for når vi må ha valgt valp o.l. 

Så mitt spørsmål. 

Vi hadde egentlig ikke planer om valp igjen så snart men med denne kombinasjonen vil vi mest sannsynlig ikke klare å si nei når vi allikevel har planer om nr 3 om ikke alt for lenge. Vi synes dog det er vanskelig å ta en avgjørelse på om vi ønsler valp eller ikke før valpene begynner å bli noe mer enn bare små nøster i valpekassa. Jeg har derfor ført opp at frist for å ta en avgjørelse blir ved 5 ukers alder når vi skriver under på paringsbeviset. Det er jo på dette tidspunktet det normalt blir utført betaling om en ikke skal ha valp så tenkte dette var rimelig. MEN jeg skjønner jo fra oppdretter av kullet at dette muligens kan være noe sent mtp aktuelle valpekjøpere.

Når synes dere det er rimelig at vi tar et valg om å beholde valp eller ikke?

Har og satt frist til å velge vår valp (1.valg) til mellom 6-7 ukers alder da det gjerne er da man kan se best hvilke personlighet de har o.l. 

Er jeg urimelig? Tispeeier har ikke gitt respons enda. Venter på det. 

 

Urimelig eller ikke kommer jo igrunn an på hvor om å gjøre det er for oppdretter med akkurat denne hannhunden og dermed hvor langt hun vil strekke seg, og evt hva hun har mulighet til. Kan du ikke gjøre som ellers, si fra om du vil ha valp eller ikke noe kullet er født å dere ser hvor mange valper det er, fordeling av kjønn osv, også har du selvsagt forbehold om at det blir en passende valp?det bruker jeg å ha som valpekjøper uansett, ellers hadde jeg aldri betalt depositum og tinget valp når de nettopp er født. Ellers kan det jo selvsagt være noen som synes det er greit å stå på venteliste, å da gjør det jo ikke så mye til jeg tro. Da tenker jeg 5 uker er en grei alder?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...