Gå til innhold
Hundesonen.no

Aggresivve tendenser valp 4,5 mnd


Miren
 Share

Recommended Posts

Heisann! 

Jeg har en valp på 4,5 mnd som er uten tvil verdens beste. 

Iløpet av en måneds tid har han klart å knekke 2 hjørnetenner med noen ukers mellomrom. Har vært hos vet. og fjernet disse ved 2 forskjellige andledninger. Etter første operasjon begynte han å knurre mot oss når vi skulle ta fra han ting. Trolig grunnet smerte. Etter operasjon nummer 2 ble dette mye verre. Har trygget valpen på at han får ting igjen, men at man må kunne "låne" det han har. Dette har gått fint, ser at han er mye flinkere til å gi ifra seg. MEN hver gang han tar noe han ikke skal ha, være seg poser, papir e.l så knurrer han, flekker tenner, og snapper etter oss om vi prøver å ta det ifra han. Jeg kjenner at jeg blir bekymret over endringen hos han, og at han blir verre for hver gang. Har ikke korrigert knurringen hos han, da jeg har forstått det sånn at da kan han tro at knurring ikke er lov, men at han heller går rett på biting. 

Etter endt "situasjon" er han helt vanlig igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta ting dere ikke må, om du mener at dere "trener" på å ta ting når du skriver at dere har trygget han med at han får det tilbake. Ha godbiter eller en leke han liker godt eller noe slikt som dere kan bytte med om han har noe han ikke skal ha. Må dere ta noe litt raskt og ikke har godis tilgjengelig så bare vær rolig og ta det uten noe styr eller korrigering. Overse glefsingen så kommer han ingen vei med det likevel. Det skumleste er om dere blir redd og han "vinner" ved å knurre eller glefse, da kan det fort utvikle seg. Samme om dere begynner å bli sint/irritert, da blir situasjonen bare mer utrygg og ubehagelig og da kan han begynne å snakke med større bokstaver etter hvert.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte, bytte, bytte. Alltid tilby noe i bytte for det han har i munnen. Hold en godbit mot han, eller evt. mot nesa og gi den med en gang han spytter ut. Si "takk", "slipp" eller hva du måtte ønske for slags kommando i det han spytter ut. Aldri ta noe i fra han med mindre det er høyst nødvendig (om han tar noe farlig), tilby noe slik at han slipper på eget initiativ. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...