Jump to content
Hundesonen.no

Dagene etter kastrering... Noen som vil dele erfaringer? ūüźľ

Recommended Posts

Heisannūüźľ Tirsdag ble hunden v√•r kastert. Han pr√łvde f√łrst kjemisk kastrering i 5 mnd,¬†og hadde s√• god virkning av den, at vi ble anbefalt kastrering. ¬†

Dette pga at han har hatt et enormt stressniv√•¬†hver gang en tispe i n√¶rheten har l√łpetid (og det er mange tisper her), og i tillegg veldig stressa ved m√łte av hannhunder etter at han fylte 2 √•r. N√• blir han snart 3 √•r.

Etter operasjonen på tirsdag var han naturlig nok veldig slapp, han hadde tydeligvis veldig vondt da vi kom hjem, pep og pep, men med smertestillende kom det seg. Sov mye. 

I dag er det fredag, og han vil fortsatt helst bare v√¶re inne i buret sitt. Han viser ingen glede, og vil helst bare sove. Det virker ogs√• som at stingene plager han, og at han synes det er ubehagelig √• v√¶re s√• barbert baki der... Kragen ble han hysterisk¬†redd for, s√• vi ble anbefalt √• pr√łve med body/sparkebukser. Det¬†fungerer¬†¬†Ok, men han syns ikke d er helt topp. Noe m√• jo dekke s√•ret, slik at det f√•r fred og kan gro fint uten infeksjon.¬†

Han kommer ikke frivillig ut for å spise. Vi må lokke han ut med en godbit, men da spiser han. Og drikker litt ila dagen. Så tror nok at han får i seg den næringen han trenger. 

N√•r vi skal ta han ut for √• tisse/b√¶sje, s√• stritter han veldig imot, og b√•de halen og¬†√łrene henger nedover... Vi klarer √• lokke han med, men da bare suser han rundt, og vil gjerne sette seg ned og ake rumpa... (pga stingene vil jeg tro...)

Han f√•r fortsatt ONSIOR smertestillende... Kan det v√¶re de som er √•rsaken til at han er s√• sliten og ¬ęapatisk¬Ľ?¬†

Hvilke erfaring har DU med din hund? 

H√•per p√• Ok svarūüėÉ

Edited by Fr√łkenO

Hvordan ser s√•ret ut? Synes ikke det h√łres normalt ut at han skal v√¶re s√• p√•virket mange dager senere. N√•r min ble kastrert reagerte han p√• stingene og m√•tte etter en ukes tid inn til ny operasjon, men da s√• vi p√• s√•ret at det ikke var som det skulle.¬†

S√•ret ser Ok ut, men syns det bakerste stinget ser litt stramt ut... og litt usikker p√• om jeg kan se √łrlite v√¶ske fra d n√• i kveld, n√•r jeg ser veldig n√łye etter med lommelykt

De kan absolutt reagere i flere dager, det tar tid å gro, og vil være ubehag.

om du selv har vært operert, kan du relatere

men er du bekymret, så ta en tlf til vet :)

Forumet fortsetter under annonsen