Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til hannhunn med betydning (Sheltie)


Nima
 Share

Recommended Posts

Jeg så en annen tråd her inne og ble glad. Men så oppdaget jeg det var tispenavn. Skal få meg en sheltievalp så nå leter jeg etter navn. Ville så gjerne ha Lykke eller Stjerne men det er jo jentenavn. :( Så fant jeg Dreamstar, men syns det er for langt, og føler slutten av ordet liksom blir slukt inni munnen på et vis (noen som forstår hva jeg mener?)  

i første omgang har jeg lyst til å prøve meg på disse ønskene, men ikke la deg bli bunnet av det

Disse språkene kan være aktuelle:

Keltisk

Norn (Stammer visstnok fra norrønt)

Skotsk

Engelsk

Norsk

Det viktigste for meg er at det har en betydning og at det er lett for hunden å adlyde på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet av 1 hannhund som heter Stjerne, og 2 vallaker (hester) som heter Stjerne, så hvor jentete det navnet er kommer an på hvem man spør :teehe: Så liker du Stjerne godt hadde jeg sjekket en runde med meg selv om en klarer å omstille seg at det er litt intetkjønn, med mindre man ønsker ett veldig maskulint navn, da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg skulle hatt hannhund, og likte navnene Lykke eller Stjerne, så hadde i hvert fall ikke jeg hatt problemer med å kalle min for det. Hadde heller ikke reagert om jeg møtte hannhunder som het det. Synes det hadde passet en sheltiehann kjempefint jeg :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, glemte helt tråden i andre ting her. Jeg har havnet på Stjerne. Før vel heller se om jeg ender opp med et annet dyr eller en hund til om noen år som får hete Lykke. ?. Nesten synd jeg er ferdig med barn, ellers hadde jeg ikke gitt meg på navnet. Men takk for alle forslag. Jeg gleder meg til den kommer i hus om 7 uker, 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 at 10:58 PM, Shokata skrev:

Jeg fant noen slike soder, men er elendig på å google desverre. Fant noen gode forslag, men endte som sagt opp med Stjerne (startet jakten med Star, men av ulike grunner gikk jeg bortifra det, men havnet tilbake, bare på norsk isf. Det samme gjorde jeg på rase. Startet med Sheltie, gikk gjennom et hav av a dre raser, og endte tilbake der jeg startet.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...