Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar 2019


Mindi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hadde en brå start på dagen lørdag. Mamma kom ned og fikk oss ut av seng. Det var brann hos naboen. Var allerede fullt opp med brannbiler osv når vi våknet. Naboen omkom. Jeg bare håper han døde av rø

Rett før jul fikk jeg tilbud om fast stilling på jobben. Tidenes beste julepresang! Så idag har jeg vært og handlet min første bil ? Stas! Nå må jeg bare finne ut hvilket hundebur jeg skal gå for, og

Skrekk og gru!!  I går fant lille mr. Fjortis ut at han skulle ta seg en tur på egen hånd! Vi har inngjerdet hage her, og selv om gjerdene ikke er så høye så har det aldri vært et tema for hverke

Posted Images

19 timer siden, Kaisen skrev:

Syns nye brukere blir bedre tatt i mot nå, enn før heldigvis? tidligere, før «alle» stakk ble det flere ganger poengtert at de ikke ønsket nye brukere i AN-tråden. Og det ble også kommentert negativt på at det en periode kom så mange nye brukere. mitt inntrykk var at mange fikk spydige svar og dermed forsvant like fort som de kom. Min velkomst var ikke sånn kjempe varm den heller akkurat? Syns stemningen er bedre nå, men aktiviteten litt laber. Men mange av de gamle som forsvant var også utrolig kunnskapsrike, og jeg savner flere av dem her inne.

Akkurat dette kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt. Hvor ble det poengtert, flere ganger? Og hvem er "de"? Jeg har vært bruker av forumet i mange, mange år og aldri fått med meg slike holdninger faktisk. 

Akkurat nå lurer jeg på hvor jeg skal gå tur i dag. Ski utgår iom at Felix må være med og det er begrensa med opptråkka steder hvor hundene kan gå løse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat dette kjenner jeg ikke igjen i det hele tatt. Hvor ble det poengtert, flere ganger? Og hvem er "de"? Jeg har vært bruker av forumet i mange, mange år og aldri fått med meg slike holdninger faktisk. 

Akkurat nå lurer jeg på hvor jeg skal gå tur i dag. Ski utgår iom at Felix må være med og det er begrensa med opptråkka steder hvor hundene kan gå løse. 

 

Det ble kommentert flere ganger i samme AN-tråd. Jeg husker ikke når men det begynner å bli lenge siden nå. Rundt når jeg var ny bruker i 2016/2017 tror jeg. Det var en periode det plutselig kom mange nye brukere. Jeg har ikke lyst å henge ut noen og jeg kan ikke si at jeg husker akkurat hvem det var heller, men det kom fra noen personer som også hadde en del med hverandre å gjøre på fritiden. Kanskje det var ment som spøk, kanskje ikke, men jeg oppfattet det som lite hyggelig i hvertfall.

——

var hos noen venner i går og feiret 27års dagen til han ene. Har bestemt meg for å ikke drikke noe særlig alkohol, så hadde med meg 2 øl og drakk  2 kopper kaffe og baileys. Utrolig godt å våkne opplagt og uthvilt i dag? det var skikkelig snøstorm og iskaldt når vi gikk hjem i natt. 3 km har aldri føltes så langt før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Rufs said:

Har helt mistet motivasjon og lyst til å trene hund. Og jeg som har en hund som virkelig liker å trene. Og som er kjempeflink ? Hvordan få lysten igjen? *gruble-gruble ?*

Å se på andres trening fungerer alltid for meg. Følg noen personer på instagram,  les blogger eller se på youtube. Fikk ånden over meg igjen for et par dager siden da jeg så på Superhundene på nrk. :P Har aldri hatt troa på at Gangsåret skulle bli noen apportør, men etter å ha puslet med det noen kvelder ser det lovende ut. :D

Just now, Kaisen said:

——

var hos noen venner i går og feiret 27års dagen til han ene. Har bestemt meg for å ikke drikke noe særlig alkohol, så hadde med meg 2 øl og drakk  2 kopper kaffe og baileys. Utrolig godt å våkne opplagt og uthvilt i dag? det var skikkelig snøstorm og iskaldt når vi gikk hjem i natt. 3 km har aldri føltes så langt før

Er alltid takknemlig når jeg våkner fresh og fin dagen derpå - særlig når jeg får snaps av at de andre ligger miserable og j*vlige på sofaen. :lol:

 

Nå skal jeg ut, hvis jeg får gamlingen med meg. Får nyte dagslyset mens det varer. :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Rufs said:

Har helt mistet motivasjon og lyst til å trene hund. Og jeg som har en hund som virkelig liker å trene. Og som er kjempeflink ? Hvordan få lysten igjen? *gruble-gruble ?*

Jeg synes generelt at å sette seg et konkret mål gjør det lettere å motivere seg og jobbe mot noe. Om det så er konkurranse eller annet. Kurs som andre har foreslått kan være inspirerende, og ellers så synes jeg at det hjelper å trene sammen med andre/være med på faste fellestreninger. Nå vet ikke jeg helt hva det er du pleier å trene da. Lydighet? Bruks? Rally? Annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, maysofie skrev:

Kurs! Klubb! Små mål, store mål! :D 

 

8 minutter siden, Artemis skrev:

Jeg synes generelt at å sette seg et konkret mål gjør det lettere å motivere seg og jobbe mot noe. Om det så er konkurranse eller annet. Kurs som andre har foreslått kan være inspirerende, og ellers så synes jeg at det hjelper å trene sammen med andre/være med på faste fellestreninger. Nå vet ikke jeg helt hva det er du pleier å trene da. Lydighet? Bruks? Rally? Annet?

 

29 minutter siden, Tyttebæra skrev:

Å se på andres trening fungerer alltid for meg. Følg noen personer på instagram,  les blogger eller se på youtube. Fikk ånden over meg igjen for et par dager siden da jeg så på Superhundene på nrk. :P Har aldri hatt troa på at Gangsåret skulle bli noen apportør, men etter å ha puslet med det noen kvelder ser det lovende ut. :D

Takk for tilbakemeldinger ?

Med min forrige hund var vinteråret nærmest fri for trening og konkurranser. Nå er sesongen lengre, og vi trener hele året... når jeg gidder ?

Mitt mål for året er plutselig å ikke konkurrere i det hele tatt. Men det går nok over, når stevnene kommer i gang, så har vi plutselig meldt oss på. Og da MÅ jeg jo trene ?

(ellers så går jeg på et kjempebra kurs for tiden. Har godt treningsmiljø rundt meg. Så det er bare meg selv det står på... Skjerpe meg? Eller ta ett års pause?  ? ?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på noe lurt (?): Jeg vil trene hunden min for instruksjon! Du vet når man har hest og rir for instruksjon, så står instruktøren og pøser på med gode tips mens man trener/rir. Ofte små tips som F.eks «Se frem!» «ned med hendene» Men som betyr masse hvis man ikke gjør det. Man rir jo alltid bedre når man rir for instruksjon, enn når man trener «alene» for det står en der å følger deg med argus-øyne ?

Så kanskje man burde få sjansen til å trene hunden med instruksjon. En som passer på hvordan man kommanderer, oppmuntrer, belønner, motiverer, pirker osv. Tror dette var en kjempegod ide, ihvertfall for meg ?? Få en som kan rettlede meg gjennom treningene mine. Det ville vært noe for meg ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger både hund å eier slått ut etter helge kurs i nesearbeid.. 

Mange erfaringer rikere, mye vi må jobbe med. Men motivasjonen er på topp til å trene. ? 

Konkluderte med at hunden er knallflink, og veldig glad i å bruke nesa som antatt. ? men fører trenger å jobbe mer med seg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært aktiv med topper og bølgedaler, og akkurat nå er jeg ikke så veldig aktiv hverken her, på egen blogg eller fb. Leser en del, men bidrar ikke så mye. 

for øyeblikket er en ørebetennelse slitsom og langtekkelig. Vært sånn i over en uke og ser ikke ut til å ville gi seg, men heldigvis blir de ikke verre heller. Er på jobb, men merker at kroppen er sliten av å kjempe med basiluskene i mellomøret så lavt energinivå. Noe som er veldig kjedelig på flere måter.  Men det går vel over til slutt. 

Kjedeligere er det at min ferskeste veteran (dvs han er 8 år) virker langt eldre enn alderen skulle tilsi ? 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dachslys skrev:

Sitter og ser på hunder på working-dog, og drømmer om valpen min. Ikke lenge igjen til 2020 nå, men jo mer det nærmer seg desto vanskeligere kjennes ventetiden. Det er på høy tid at det blir min tur snart! 

Hva blir det? Hollender? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rufs skrev:

Jeg kom til å tenke på noe lurt (?): Jeg vil trene hunden min for instruksjon! Du vet når man har hest og rir for instruksjon, så står instruktøren og pøser på med gode tips mens man trener/rir. Ofte små tips som F.eks «Se frem!» «ned med hendene» Men som betyr masse hvis man ikke gjør det. Man rir jo alltid bedre når man rir for instruksjon, enn når man trener «alene» for det står en der å følger deg med argus-øyne ?

Så kanskje man burde få sjansen til å trene hunden med instruksjon. En som passer på hvordan man kommanderer, oppmuntrer, belønner, motiverer, pirker osv. Tror dette var en kjempegod ide, ihvertfall for meg ?? Få en som kan rettlede meg gjennom treningene mine. Det ville vært noe for meg ??

 

Tror det er veldig lurt, jeg driver med hest og vet mange som sier instruksjon gjør mye for motivasjonen. Bare jeg som ikke klarer å motivere meg til å trene mellom timene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dachslys said:

Ja, mest sannsynlig ? Men utelukker ikke malle helt heller. Det kommer litt an på hvilke kull som blir tilgjengelig. 

Spennende! ? Noen spesielle planer for hunden? 

Må innrømme at jeg innimellom kikker litt på malle og hollender, og jeg tenkte vel en stund egentlig at det skulle bli malle neste gang. Men nå som jeg har bestemt meg for å skaffe meg valp så var det brått schäfer som stod øverst på ønskelisten likevel. ☺️ Men kanskje neste gang igjen? ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Artemis skrev:

Spennende! ? Noen spesielle planer for hunden? 

Må innrømme at jeg innimellom kikker litt på malle og hollender, og jeg tenkte vel en stund egentlig at det skulle bli malle neste gang. Men nå som jeg har bestemt meg for å skaffe meg valp så var det brått schäfer som stod øverst på ønskelisten likevel. ☺️ Men kanskje neste gang igjen? ? 

Hovedplanen er NRH foreløpig. Men kunne også tenkt meg å drive med forskjellig hundesport, så han blir nok litt potet. Samtidig liker jeg absolutt ikke at ting blir halvveis, så vi får se hva vi har kapasitet til og hvor interessen lander ?

Den store drømmen er jo å få han godkjent i politiet, men det er MYE som skal klaffe for at vi i det hele tatt skal bli vurdert, så der tar jeg det helt som det kommer. 

Spennende med schäfer da! Venter du på kull nå? Og hva er dine planer med den?  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk vær vi har i dag☀️ Sol, vindstille og 4 kuldegrader. Ble en totimers formiddagstur på stranden. Der er det nesten aldri vindstille, holder alltid på å blåse overende når jeg er der, så det var deilig. Eneste negative med å gå der er at bikkja har fått smaken på fisk. Graver store hull i sanden til hun finner fisk...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Dachslys said:

Sitter og ser på hunder på working-dog, og drømmer om valpen min. Ikke lenge igjen til 2020 nå, men jo mer det nærmer seg desto vanskeligere kjennes ventetiden. Det er på høy tid at det blir min tur snart! 

oy- siberian husky på gang (ref rasene dine)?

Eh. nå leste jeg hele tråden og så det var en annen rase :)

Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Dachslys said:

Hovedplanen er NRH foreløpig. Men kunne også tenkt meg å drive med forskjellig hundesport, så han blir nok litt potet. Samtidig liker jeg absolutt ikke at ting blir halvveis, så vi får se hva vi har kapasitet til og hvor interessen lander ?

Den store drømmen er jo å få han godkjent i politiet, men det er MYE som skal klaffe for at vi i det hele tatt skal bli vurdert, så der tar jeg det helt som det kommer. 

Spennende med schäfer da! Venter du på kull nå? Og hva er dine planer med den?  ?

Spennende. :) Kjenner flere som har en drøm om politihund, men har inntrykk av at det er mange om beinet der. Er du aktiv i NRH nå/har du vært aktiv der tidligere?

 

Ja, venter på et schäferkull nå, men er så tidlig at det ikke er sikkert at det blir valper enda. Kikker meg rundt andre steder for å se etter flere aktuelle kull. Er NRH som er planen her også, og litt andre aktiviteter utenom. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Artemis skrev:

Spennende. :) Kjenner flere som har en drøm om politihund, men har inntrykk av at det er mange om beinet der. Er du aktiv i NRH nå/har du vært aktiv der tidligere?

 

Ja, venter på et schäferkull nå, men er så tidlig at det ikke er sikkert at det blir valper enda. Kikker meg rundt andre steder for å se etter flere aktuelle kull. Er NRH som er planen her også, og litt andre aktiviteter utenom. ☺️

Det er mange om beinet ja, men det kommer også litt an på hvor i landet du er. Der jeg har praksis nå er det relativt gode muligheter for å kunne starte opp med hund. Utfordringen er jo å faktisk få stilling ? I de større byene er det nok vanskeligere. Ikke minst fordi man oftest må vente til det lyses ut hundeførerstilling, framfor mindre plasser hvor man kanskje i større grad selv kan ta initiativ til å utdanne hund. Det er hvertfall inntrykket mitt så langt. 

Har ingen erfaring fra NRH ? Men håper tid og penger tillater læringskurva å bli bratt! 

Håper du lager en "min hund"-tråd etterhvert da ? Synes alltid det er gøy å følge med på ekvipasjene her inne, spesielt når man har samme ambisjoner. 

Krysser fingrene for at det blir valp på deg i det kullet du venter på! ??

5 timer siden, Meg skrev:

oy- siberian husky på gang (ref rasene dine)?

Eh. nå leste jeg hele tråden og så det var en annen rase :)

Familien har sibbe ? Blir vel en god utvidelse der også innen et par år, da mamma har funnet ut at hun skal begynne med hundekjøring. På hobbynivå da vel og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaang dag først i jobb-stall, så i stallen hvor jeg har hesten min, og så lang gåtur med lille i ti minus og vind ? I djupsnø, da, så såå kaldt var det ikke! Nå er vi rimelig trøtte begge to og jeg hadde egentlig tenkt til å be henne om å legge seg litt, men roomie syntes det passa med litt herjing. Inne. Og hun gidder uansett aldri å høre på meg når jeg sier at det kanskje ikke passer seg helt å herje så mye inne, så da lar jeg de drive på litt lenger så får jeg enda trøttere valp til jeg skal ligge på sofaen etter middag ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på nydelig tur i solskinn, masse snø og -10.

Bikkja er sliten, og det er etter å ha løpt 20 minutter i dyp snø- merker at denne rehabiliteringen har gjort at ho har mistet kondis og muskler. Men nå skal vi snart til massasje før kiro på fredag. Håper snart ho blir friskemeldt.

Jeg har fyrt i ovnen, skal ha en kopp kakao og lese Rileys siste bok. Ha en fin dag folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Debbie skrev:

 

Jeg har fyrt i ovnen, skal ha en kopp kakao og lese Rileys siste bok. Ha en fin dag folkens

Jeg har alltid ønsket meg peis. Virker så deilig!? håper jeg får det en gang i fremtiden. 

nå er jeg så happy at jeg ikke kan beskrive det. Så lenge har jeg kjempet for bedre fordeling av tunge oppgaver på arbeidsplassen min. I dag fikk jeg beskjed om at det blir tatt tak i og ble forklart hvordan ledelsen skal gjøre det. Det var synd at jeg måtte bli syk av forholdene før det ble en forandring, men nå blir det i hvertfall en forandring, så jeg er hoppende glad! Jeg er fortsatt ikke tilbake på jobb, men jeg ser mye lysere på å komme tilbake for fullt. Skal feire med å lage noe så kjedelig som karbonader til middag, og gå en laaang tur i snøen etterpå.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...