Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hun iferd med å føde??


Lipoo2
 Share

Recommended Posts

Hei. Tispa mi er imorgen på dag 57.. Parret 2.November. Hun er ganske stor nå, første drektighet. 30kg middels stor hund (før drektighet) . 

Hun har spist veldig godt hele drektigheten, fått/får Eukanuba fôr velegnet for drektige tisper + rått kjøtt, egg osv innimellom. Men idag har hun viket unna når jeg har ordnet mat til henne, rygger unna å vil ikke engang lukte på, tross det var både kjøttkake, ris og diverse i skåla. Fikk i henne litt pølse ikveld. Hun har også ikke vært kvalm (altså ikke noe oppkast) iløpet av drektigheten, men idag har hun kastet opp opptil flere ganger igjennom dagen. Hun er forsåvidt ganske rolig men noe smått rastløs innimellom. Oppdaget også at hun har nå fått melk.

Tror dere dette er tegn på at fødselen er iferd med å nærme seg, altså ila natten muligens eller morgendagen? ? Ja jeg er litt utålmodig, men vil jo ikke det skal skje fortidlig heller. Men det skjer når det skjer, jeg er bare litt nysgjerrig ? Hvor normalt er det at de får valper på dag 57, det er ikke fortidlig? Hun er jo førstefødende og ser ut som det kan bli ett stort kull. Vi har ikke tatt temp og kommer til å la være.

Sover på sofaen fra og med inatt så jeg er i nærheten om hun begynner å føde ?

For å trøye seg med noe i ventetiden, noen som vil være med å gjette antall valper og dato de blir født? ? Hun kommer fra ett kull på 7, også andre kullet til foreldrene var på 7. Jeg selv har holdt en knapp på 31.Januar, og at antallet er 8. Blir spennende å se fasiten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meg skrev:

Så spennende! Hvordan går det?

Det finnes mye lesestoff om dette, feks her https://hunden.no/diverse/tema/29/Oppdrett/

 

 

Hei :) ingen fødsel enda. Minimalt med søvn inatt da hun ville ut hele tiden, og jeg trodde kanskje det var i ferd med å skje noe pga oppførselen hele dagen. Men hun la seg for å sove igjen etter hver tur ute og var rolig. Idag har hun hatt god matlyst igjen, spist mat og ivrig på godbiter. Også vært litt kvikkere, sprunget litt ute på tur, smått lekt med de andre hundene i huset, og så ingen oppkast så langt ?? så ser ut som de blir å vente noen dager til, noe som er helt greit så de er helt klare for ett liv utenfor magen, men alt for mange dager til er det nok ikke ? 

Takk for link. Har allerede lest meg opp en del, og vært med på fødsel og fosteret opp ett kull før for flere år siden, men man blir aldri helt viten på alt, og alltid nye spørsmål som dukker opp ? Jeg selv føler meg veldig klar og forbredt nå, så er bare å vente på at det skal skje, måtte alt gå fint med både mor og de små ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...