Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløe


Elinu
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

Jeg bruker optima hudvask til både hest og hund. Hunden er skånet for kløe, men har brukt det med hell på forskjellige typer kløe og hudproblem hos hest. :) Drøy i bruk er den også :) Men hvis hunden har allergi er vel det beste å prøve å finne hva den reagerer på og så fjerne/minske eksponering? Full forståelse for at det er både vanskelig og frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Jeg bruker optima hudvask til både hest og hund. Hunden er skånet for kløe, men har brukt det med hell på forskjellige typer kløe og hudproblem hos hest. :) Drøy i bruk er den også :) Men hvis hunden har allergi er vel det beste å prøve å finne hva den reagerer på og så fjerne/minske eksponering? Full forståelse for at det er både vanskelig og frustrerende!

Vi har hatt full utredning, og hun reagerer på alle typer midd, og den er vanskelig å fjerne helt fra hjemmet. Så jeg er på utkikk etter noe som kan minske plagene. Har prøvd mye typer medisiner uten særlig effekt. Tenker det er verdt å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Elinu skrev:

Vi har hatt full utredning, og hun reagerer på alle typer midd, og den er vanskelig å fjerne helt fra hjemmet. Så jeg er på utkikk etter noe som kan minske plagene. Har prøvd mye typer medisiner uten særlig effekt. Tenker det er verdt å prøve. 

Har du prøvd immunterapi? Altså vaksiner som inneholder det hunden reagere på for å bygge opp toleransen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sprettballen skrev:

Har du prøvd immunterapi? Altså vaksiner som inneholder det hunden reagere på for å bygge opp toleransen? 

Hei. Ja, det er prøvd ut, uten effekt. Hun er heldigvis ikke ekstremt plaga, men merker hun klør mer på denne tiden som vi er mere inne. Vi har prøvd det meste av medisiner også, bortsett fra kortison, som jeg absolutt ikke har lyst til å bruke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elinu skrev:

Hei. Ja, det er prøvd ut, uten effekt. Hun er heldigvis ikke ekstremt plaga, men merker hun klør mer på denne tiden som vi er mere inne. Vi har prøvd det meste av medisiner også, bortsett fra kortison, som jeg absolutt ikke har lyst til å bruke.. 

Dere har testa både apoquel og atopica? Vil nesten tro det, men nevner det likevel i tilfelle :) Skjønner veldig godt du ikke vil bruke kortison, det bør være absolutt siste løsning! Jeg mista selv en hund med allergi, som til slutt ble ødelagt av kortison. Det er ikke noe kjekt. 

Relativt hyppig dusjing (prøv annehver dag) med kløedempende shampo har jeg hatt en viss effekt av. Viktig å følge bruksanvisningen. Mine har måttet virke i 10 minutter før man skyller av. Det kan også hjelpe å lufte godt ut daglig. Og å unngå å støvsuge for mye (sprer allergener rundt i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 2.1.2019 at 6:08 PM, Carpediem skrev:

Har du prøvd Cytopoint? 
Vi har en schæfergutt som klør, og det meste er prøvd uten hell. Vi holder på med 5 runde med cytopoint og han har fått en helt annen hverdag. 

Hei. Ja, har prøvd cytopoint i flere omganger, første injeksjon synes jeg det hadde en viss effekt, men etter det klødde hun like mye. Nå får hun akupunktur, etter anbefaling fra oppdretter. Må innrømme at jeg ikke hadde noen særlig tro på det, men alt må prøves. Og det ser ut som det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte kortisonspray på min allergihund (hun kunne ikke stå på kortison pga bivirkningene, men sprayen gikk greit).
Da spraya jeg bare på de stedene hun klødde, og dette lindret. 
Hun var også atopiker, men hadde god effekt av immunterapi (så kun innimellom at sprayen ble nødvendig). 
Hun ble i tillegg dusjet med medisinsk shampo ofte, samt at renholdsregimet i huset var helt sinnsykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...