Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette? Svart utvekst


Lottsk
 Share

Recommended Posts

Ligner på noe hunden min har. Så lenge den er i huden (at du kan bevege litt på den) og den ikke endrer seg så ville jeg sett det an. Dersom den vokser eller flytter på seg så bør den sjekkes. Hvor gammel er hunden? Ikke uvanlig at godt voksne hunder får utvekster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Brukeren har ikke vært aktiv på forumet etter den ene posten. Som nevnt har hunden (begge, strengt tatt) min flere slike som har kommet med alderen. Så lenge det er utvekster som sitter "løst" i huden er det sjelden farlig, men om de vokser mye eller sitter fast under huden bør de sjekkes av veterinær.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Frøkna er 8+, så er vel tiden, da..! ;) Og den tingesten er veldig som du beskriver. Trodde det var en død flått som satt fast, så jeg skulle bare skrape den bort med neglen. Da kom det litt blod (ut) av den! ? Undersøkte da mer nøye, og fant ut at jeg ikke skulle styre mer med den før jeg fant ut av det..! Flåtter skal jo falle av etter 24 timer (bravecto) - det har ikke denne gjort. Ikke så jeg noen bein heller! ? Vurderte video-konsultasjon med vet siden jeg ikke fant noe som ligna ved googlesøk, altså bortsett fra dette bilde over. Men da skal jeg avvente litt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet desverre ikke gelt hva det er, men jeg fikk et tips fra et annet forum om at man kan bedøve flått med sprit (fks. Corona håndsprit) slik at de slipper taket. Det fungerte hos meg ?

Olje funket ikke (slik mange av oss ble tipset om i gamle dager).

Endret av Frøken Olsen fra Frankrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...