Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette?


Rødrev
 Share

Recommended Posts

Just now, simira said:

Er dette den samme som var postet om tidligere her?

Hvilke prøver har veterinæren tatt?

Det stemmer! 

Dem har tatt blodprøve og temperatur og blodprøven viste ingen moderate avvik som gjorde at operasjonen til mira ikke kunne starte. Det har ikke blitt tatt noen tester for allergi osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi er vel noe av det som definitivt bør testet? Er det tatt prøver av huden, jeg vet ikke hvor vanlig det er å gjøre det? Men om dere nå har vært to ganger hos denne veterinæren uten funn ville jeg vurdert å få en vurdering et annet sted.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Har hunden på noe tidspunkt ligget på noe (for) varmt? Varmepute eller lignende? Tenker på brannsår/varmeskade...

Tenkte på det samme.

Det, eller en form for etseskade (syre eller base) som kan se noe likt ut. Kan hunden ha blitt eksponert for en sterk syre eller base? Konsentrert eddik, batterisyre, avløpsåpner eller eller lignende?

Og ta dette for det det er, vil ikke skremme - men bedre å tenke høyt og kanskje finne ut noe, men fikk en assosiasjon med noe jeg har sett en gang tidligere: Er det tatt biopsi av huden? Etter hva jeg kan se av bildene så KAN det ligne på enkelte bilder jeg har sett av punkterte tumorer - altså en eller annen form for hudkreft/svulster.

Krysser fingrene og håper at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en annen veterinær! Kan jo se ut som det har begynt å gå nekrose (celledød) i såret! Dette ville jeg ha utredet hos en dyktig veterinær asap. Jeg synes det er rart at din nåværende veterinær ikke klarer å finne ut av det og heller ikke tar kontakt med en annen dyreklinikk/vetrinærhøyskolen for hjelp!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg dratt til en annen veterinær med i dag.
Ikke meningen å skremme altså, men det der så ikke bra ut. Hunden må ha smerter og? 
Jeg ville ikke gitt meg før det der ble ordentlig utredet altså. Noen ganger må man bytte veterinær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...