Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå- desember


Tonje
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Blir aldri voksen. Hilsen Tahlly på 7 år som fortsatt tygger/klipper kobbel... 

ufff, godt og vite at det er flere. Hun fikk en knute leke her. som jeg tenkte ja den kan du tygge på . jage meg har hun ikke nesten øddelagt den å. Hun har alltid hatt ett gigantisk tyggebehov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Bringeth me thy puppies."

God jul ❤

God jul alle! 

Posted Images

Just now, Tine Kristine Lindbeck said:

ufff, godt og vite at det er flere. Hun fikk en knute leke her. som jeg tenkte ja den kan du tygge på . jage meg har hun ikke nesten øddelagt den å. Hun har alltid hatt ett gigantisk tyggebehov 

Nei, lovlige ting er ikke interessant :P På min er det nok mest forventningsstress, helst i begynnelsen av turer det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

ufff, godt og vite at det er flere. Hun fikk en knute leke her. som jeg tenkte ja den kan du tygge på . jage meg har hun ikke nesten øddelagt den å. Hun har alltid hatt ett gigantisk tyggebehov 

Skoj er samme ulla og han er like gammel. Tygger og spiser sokker, tepper og alt sånt stoff-greier han kommer over hvis vi ikke følger med. 

I dag har jeg bakt til jul, både sjakkruter og negerboller :) I morgen blir det kringler og i helga skal jeg bake hvite kakemenn sammen med tantebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basa rundt i snøen noen timer sammen med en gjeng hunder og en flink fotograf, krysser fingre for noen flotte bilder :)  Felix fikk virkelig testa det nye canelana dekkenet sitt og det holdt mål det, men han ble nok litt kald på beina etter å ha vassa litt vel lenge i den. 

I morgen og søndag skal han få fri og heller henge med samboer mens vi er på tur og trening. Vurderer skitur i morgen, sesongens første i så fall og Skoj sin første også. Gleder meg til å se om han trekker like godt på ski som på sykkel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt lei av at folk kommer med kommentarer om at jeg enda ikke har avliva Bonita. Dette er folk som ikke omgås hunden og kun veit at hun er godt oppi årene. De hundebekjente vi har i nær omkrets syns Bonita er i god form og hun er mer leken enn mange av de yngre. Så er litt frustrerende å høre at jeg må bytte hun ut med en ny hund av folk som ikke kjenner til hunden. 

  • Confused 3
  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega inspirerte meg til å snøre min sekk, og labbe ut på overnattingstur i går. Første gang jeg overnatter ute sånn alene, og det gikk helt fint. Ingen ulv som spiste meg opp ;) 

14 timer siden, AnkiogBonita skrev:

Kjenner jeg er litt lei av at folk kommer med kommentarer om at jeg enda ikke har avliva Bonita. Dette er folk som ikke omgås hunden og kun veit at hun er godt oppi årene. De hundebekjente vi har i nær omkrets syns Bonita er i god form og hun er mer leken enn mange av de yngre. Så er litt frustrerende å høre at jeg må bytte hun ut med en ny hund av folk som ikke kjenner til hunden. 

Hva søren skjer med det? :huh: Har folk mistet all moral og folkeskikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Skoj har vært på konkurransetrening i ridehus sammen med klubben. Vi fikk prøve oss på hel kl.1 for første gang og det var veldig kjekt. Belønnet mellom alle øvelsene da, men han jobbet fint og man ser jo også mye tydeligere hva man må pirke mer på :) 

Da jeg kom hjem gikk vi oss en liten tur alle sammen så Blaze og Felix fikk røre seg. Samboer og tantebarn ble også med. Skoj er virkelig en barnevennlig hund, han er så lett å leke med og de to hoppa rundt i snøen og kosa seg. Nå er tantebarnet på vei hjem og julebrødet står i ovnen. Middag først da, og varmt julebrød med brunost til dessert:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra trening med Skoj og jeg er så forelska i den hunden! Han jobber så fint og har så masse energi at jeg blir i godt humør av han:ahappy:  Å selv om jeg digger de to andre hundene mine også, så har jeg nok funnet drømmerasen min i Skoj. Han har det jeg har savnet i treningssammenheng med de andre to. De utfyller hverandre godt da, denne litt snåle flokken min :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sendt valpen avgårde på juleferie, og det gjør så voondt ? Hun var så glad og spent når hun hoppet inn i buret og lurte på hva vi skulle ? Men jeg vet at hun kommer til å ha det supert, det blir nok vanskeligere for meg enn for henne de neste to ukene! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kennelhoste i område her, og har en på 5 mnd som er litt pjusk. Snørret litt 3 dager forrige uke, så gikk det over. Tirsdag harka hun litt da hun la seg i halsbåndet av iver over å komme på hundeklubben, gav seg så fort hun roet seg. Ingen lyd i går, i dag harka hun litt i lek med en annen hund. Ikke feber, hoster ikke, spiser OK. Bare en liten forkjølelse eller tenke kennelhoste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp. Skulle bare rett ut på plenen med bikkja før vi skulle legge oss nå. Plutselig spretter det en løs hund fram bak den ene veggen. Svær sak. Stor bust og sirkulerte rundt oss mens den knurret og brummet. Jeg stokk sånn at jeg brølte ***** så hele nabolaget sikkert hørte meg?Eieren dukket heldigvis opp rimelig kjapt og tok den med seg. Det var litt ekkelt. Var helt svett under armene jo når jeg kom inn igjen jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et styr.. For en uke eller to siden ringte jeg legekontoret hvor fastlegen min holder til. Jeg byttet til denne fastlegen for noen måneder siden. De kunne ikke finne meg i systemet sitt, og ba meg ringe til fastlege kontoret (helsenorge). Pga jobb har jeg ikke hatt sjans å ringe, men jeg sendte en skriftlig henvendelse til de og fikk bekreftet hvem min fastlege er, og en beskjed om at legekontoret selv må ringe fastlege kontoret for å bekrefte dette. Når jeg nå ringer til mitt legekontor så kommer jeg ikke gjennom. Samtalen blir avbrutt uten noe summetone.. Har begynt å tenke om det er telefonen min det er noe galt med, men det er ingen problemer å ringe til noen andre. Vanligvis kommer man til en automatisk telefonsvarer utenfor telefontidene til legekontoret, men jeg får altså ingenting. Noen som kan tenke seg hvorfor? 

Jeg har ikke sjans å innom legekontoret, så er avhengig av å få ringt de. Har sendt de en skriftlig henvendelse også, men fikk aldri noe svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Får vel komme med en liten oppdatering. 15.november var siste dagen min som rekrutt på Madla, og jeg fløy opp til Ørland for å gå på vakt- og sikringskurs som flysoldat. Helgene her oppe har vært litt ensomme da jeg gjennom hele rekrutten har dratt hjem til mor og kjæreste. Men jeg har både fått besøk her oppe, i tillegg til å ha dratt hjem på overraskelsesbesøk. Uka som var nå har jeg vært ute i felt. Og fy søren så kaldt det har vært. Å stå på observasjonspost i -10 grader mens vinden har røsket i klærne, det har ikke vært gøy. I tillegg til et mestringsløp som endte med hypotermi og froskskader på flere. Det endte med at jeg spanderte på meg ei helg på hotell alene. Så nå skal jeg tre inn i den femte og siste uka her oppe i Midt-Norge, før jeg drar hjem på juleperm. Det gledes!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletre i boks. Litt skeivt, men det har fått mye kjærlighet og pleie og jeg måtte i fire butikker for å finne alt jeg trengte! Jeg har brukt nesten to timer på å ordne det :lol: Potten var grå, så ville feste gullbånd rundt den, som ikke var enkelt å feste.  Gitteret var ikke så lett å plassere heller. Og man blir jo utslitt av å tre tråder inni de mikroskopiske hullene på julekulene, så jeg pynta bare siden som er synlig :lol:

 

IMG_20181217_153519_311.thumb.jpg.ac7575abe8fa6eae9bdff239d6d32797.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 at 7:27 PM, Kaisen skrev:

Hvordan merker man at det er dårlig egentlig? Kjenner man det på lukta? Jeg kjøpte 3kg i dag, men det var egentlig bare fordi det er litt skralt med penger nå rett før lønning? men vurderer å kjøpe 12kg neste gang. 12 kg skal egentlig vare mye kortere, men siden hun ikke spiser mer en halvparten av dagsrasjonen så varer sekken rimelig lenge??‍♀️

Tørrfór holder omtrent en halv evighet :P Månedesvis etter utløpsdato så lenge det oppbevares tørt og ca lufttett (i lukket pose, boks el).

Merker etterhvert at fettet på utsiden harskner, det blir seigt og litt guffent å ta på. Men hundene spiser det likevel og jeg har ikke merket noe forskjell (riktignok som godbiter, ikke som hovedfór).

Har opplevd én gang at tørrfóret har blitt for dårlig til å gis, og det tok 3 år. 

Så å bruke 7 måneder på en sekk er nok ingen fare. Det er nok ikke utenfor utløpsdato engang. Det går også an å putte sekken i fryseren, da holder den enda lenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoj og Blaze er slitne etter ei mil på ski hvor de jobba godt hele veien begge to. Vi hadde med selskap og da trekker de på enda mer for de girer hverandre opp. Felix har vært med samboer på jobb så han er nok ikke så sliten, men han sover godt lell, gamlefar. 

Jeg er også litt sliten for jeg tok ei treningsøkt her hjemme etter skituren så nå skal jeg bare sitte litt før pelsen til Blaze må til pers. Han fikk en dusj i helga, men har ikke fått surret meg til å ta pelsen og det trengs nå. Dessuten er det greit at han lukter godt og ser litt fresh ut til juleferien han også :ahappy:

Endret av Tonje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...