Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå- desember


Tonje
 Share

Recommended Posts

Nå kan julestemningen spres! :rockettes:

Her har det vært tur-fri dag, det er ikke ofte. Skoj fikk være med å besøke mamma og var masse ute der. Blaze fikk senere på dagen bli med til ei venninne, så da har begge de to som bryr seg om å henge med meg fått litt action lell :P  Felix har vært sammen med samboer og stortrives med det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Bringeth me thy puppies."

God jul ❤

God jul alle! 

Posted Images

Hurra! Desember!

Etter å ha ligget rett ut fra fredag ettermiddag til i dag morges, har jeg endelig fått gjort litt i helga nå idag.

Vært på plantasjen og kjøpt nye tulipaner - elsker tulipaner :heart:- adventlys og julepapir.

Julegrantenning borti gata her, hvor mannen var nissen. Så da var det bare å kle på seg regntøy og komme seg ut.

Rolig kveld med nissene over skog og hei, fyr i peisen, og innpakking av gave til pakkekalender på jobb + en julegave.

Tenk - bare tre arbeidsuker før jul :santa-smiley-ho-ho-ho:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember allerede:santa-smiley-ho-ho-ho: har hatt jobbhelg som heldigvis gikk overraskende fort unna. I dag er jeg kjempesliten og orker egentlig ikke å gjøre så mye. Vil helst ligge på sofaen hele dagen? meen jeg må ut å handle og kjøre innom å kjøpe for til bikkja. Hvor lenge holder en sekk med for etter den er åpnet egentlig? De selger bare 3 kg og 12 kg. Det blir jo dyrt å kjøpe 3 kg hver gang, men 12 kg  er nok til rundt 7 mnd. Zip lock på posen forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått skikkelig lang tur i dag, 15 km og vi var ute i over 3,5 timer. Deilig! Nå har jeg spist grøt til middag og hadde tenkt å slappe av litt, men jeg må være med samboer til verksted for å hente bil. Etterpå, DA skal jeg slappe av med god samvittighet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den ene hunden på smertestillende i en måned med aktivitetsforbud og den andre ligger med kennelhoste. Hurra... :gaah: Jeg har med andre ord ingen hund å gå tur med, så jeg kan lese til eksamen med god samvittighet. :P

Endret av Th3a
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Gått skikkelig lang tur i dag, 15 km og vi var ute i over 3,5 timer. Deilig! Nå har jeg spist grøt til middag og hadde tenkt å slappe av litt, men jeg må være med samboer til verksted for å hente bil. Etterpå, DA skal jeg slappe av med god samvittighet :) 

Etter 15 km kan du slappe av med god samvittighet ja! 

8 timer siden, Kaisen skrev:

Desember allerede:santa-smiley-ho-ho-ho: har hatt jobbhelg som heldigvis gikk overraskende fort unna. I dag er jeg kjempesliten og orker egentlig ikke å gjøre så mye. Vil helst ligge på sofaen hele dagen? meen jeg må ut å handle og kjøre innom å kjøpe for til bikkja. Hvor lenge holder en sekk med for etter den er åpnet egentlig? De selger bare 3 kg og 12 kg. Det blir jo dyrt å kjøpe 3 kg hver gang, men 12 kg  er nok til rundt 7 mnd. Zip lock på posen forresten.

Min erfaring er at for i zip lock poser holder nesten evig, så jeg hadde prøvd å kjøpe 12 kg. Kun en gang har jeg opplevd at tørrfor ble dårlig, da viste det seg å være et hull i bunnen på sekken så det kom luft og fukt inn.

 

Heldigvis fått trimma litt dyr i dag, på tross av regnværet. Lykke fikk 4 km med bestekompisen, de sprang bananas og kosa seg. Ikke den lengste turen men pga alderen hennes holder det enn så lenge. Hesten fikk 12 km med masse galopp, ble gjennomsvett selv om hun er barbert :) Hun hadde fri i helgen og det var tydelig at hun satte pris på å komme ut igjen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirapusen skrev:

Etter 15 km kan du slappe av med god samvittighet ja! 

Min erfaring er at for i zip lock poser holder nesten evig, så jeg hadde prøvd å kjøpe 12 kg. Kun en gang har jeg opplevd at tørrfor ble dårlig, da viste det seg å være et hull i bunnen på sekken så det kom luft og fukt inn.

 

Hvordan merker man at det er dårlig egentlig? Kjenner man det på lukta? Jeg kjøpte 3kg i dag, men det var egentlig bare fordi det er litt skralt med penger nå rett før lønning? men vurderer å kjøpe 12kg neste gang. 12 kg skal egentlig vare mye kortere, men siden hun ikke spiser mer en halvparten av dagsrasjonen så varer sekken rimelig lenge??‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaisen skrev:

Hvordan merker man at det er dårlig egentlig? Kjenner man det på lukta? Jeg kjøpte 3kg i dag, men det var egentlig bare fordi det er litt skralt med penger nå rett før lønning? men vurderer å kjøpe 12kg neste gang. 12 kg skal egentlig vare mye kortere, men siden hun ikke spiser mer en halvparten av dagsrasjonen så varer sekken rimelig lenge??‍♀️

Det ble plutselig grønt :P altså mugg.. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte de første dagene av desember på å besøke venninna mi, som skal passe Salka i jula mens jeg er hjemme på ferie. De har tre hunder, så tenkte det var lurt å tilbringe litt tid der sammen før hun skal dit alene. Gikk heldigvis kjempefint, to av hundene var ganske strenge mot henne og kjeftet litt, men hun skjønte med en gang at hun måtte passe seg. Den siste er en tre år gammel BC, og en av mine favorittskapninger i verden, og de var såå herlige sammen :wub: Så nå kan jeg slutte å bekymre meg for hundepass og bare begynne å glede meg til jul :banana-santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå spiser jeg klementiner og surfer litt rundt. Hundene har fått klippet klørne sine og sover videre. Ute har det lagt seg et fint lag med hvitt og jeg ble faktisk glad da jeg så det snødde. Det er så mye triveligere med snø enn regn. Nå krysser jeg alt som er for at den får bli liggende. Det typiske for trøndelag hadde jo vært en dæsj regn oppi og deretter en kald periode med holke overalt.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje Lyn-valpen fått sine røntgenresultater i dag, lille fine Bell er fin og fri i alle kanter og skuldre. Så glad for valpekjøpere som følger opp helsetesting! :wub: 

Syntes dog det er litt snurrete at man må etterspørre faktura fra NKK, snart en måned siden bildene ble avlest...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter er så søt noen ganger. :wub: 

Enkelte ganger på tur så får Fetter et lite feltsøk underveis. Det er jo ikke planlagt, så da må jeg bruke de gjenstandene jeg har for hånden. Det er ofte et hårstrikk, for jeg har gjerne ikke noe annet med meg. Stort sett så vanker det heller ingen annen belønning enn ros, men for Fetter er det jo en belønning i seg selv å få lov til å søke. Nå i kveld satt jeg på sofaen da Fetter kom og la fra seg et hårstrikk i fanget mitt. Han hadde tydeligvis funnet det i huset et sted og synes at han godt kunne få litt belønning for å bringe det til meg. :lol::wub: 

  • Like 6
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Potekroken skrev:

Er egentlig glad i vinteren, men håper det går fort til våren. Om alt går etter planen blir det nemlig valp i april, og jeg klarer ikke vente! :innocent:  

Spennende! Hvilken rase skal du ha? :)

 

Akkurat nå, Artemis skrev:

Fetter er så søt noen ganger. :wub: 

Enkelte ganger på tur så får Fetter et lite feltsøk underveis. Det er jo ikke planlagt, så da må jeg bruke de gjenstandene jeg har for hånden. Det er ofte et hårstrikk, for jeg har gjerne ikke noe annet med meg. Stort sett så vanker det heller ingen annen belønning enn ros, men for Fetter er det jo en belønning i seg selv å få lov til å søke. Nå i kveld satt jeg på sofaen da Fetter kom og la fra seg et hårstrikk i fanget mitt. Han hadde tydeligvis funnet det i huset et sted og synes at han godt kunne få litt belønning for å bringe det til meg. :lol::wub: 

Flinke da! Hvor gammel har han blitt nå?

Jeg begynner å bli trøtt, men jeg må lufte hundene først og det frister ikke ut i snøen igjen nå. Jeg savner hage!

Endret av Tonje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Spennende! Hvilken rase skal du ha? :)

 

Flinke da! Hvor gammel har han blitt nå?

Jeg begynner å bli trøtt, men jeg må lufte hundene først og det frister ikke ut i snøen igjen nå. Jeg savner hage!

Han nærmer seg fire år faktisk. Hvor ble tiden av?! ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.12.2018 at 7:01 PM, Th3a said:

Her er den ene hunden på smertestillende i en måned med aktivitetsforbud og den andre ligger med kennelhoste. Hurra... :gaah: Jeg har med andre ord ingen hund å gå tur med, så jeg kan lese til eksamen med god samvittighet. :P

Kennelhosten har utviklet seg, og etter akutt pustevansker og feber i kveld ble hjertebarnet innlagt på dyresykehuset med mistanke om lungebetennelse. :no:

  • Sad 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det opphold i dag og jeg har avtalt å gå tidlig fra jobb så vi rekker å komme oss en tur i skogen før det blir mørkt. Det blir deilig det!

 

7 timer siden, Th3a skrev:

Kennelhosten har utviklet seg, og etter akutt pustevansker og feber i kveld ble hjertebarnet innlagt på dyresykehuset med mistanke om lungebetennelse. :no:

Huff, så kjipt! God bedring :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Th3a skrev:

Kennelhosten har utviklet seg, og etter akutt pustevansker og feber i kveld ble hjertebarnet innlagt på dyresykehuset med mistanke om lungebetennelse. :no:

Uffda :( God bedring !

18 minutter siden, Potekroken skrev:

Jaktlabrador :)

Så spennende! Flott rase :) 

9 timer siden, Artemis skrev:

Han nærmer seg fire år faktisk. Hvor ble tiden av?! ?

Såpass ja, jeg synes ikke det er så lenge siden du fikk han :P Tida flyr altfor fort! 

Akkurat nå lurer jeg på hvor vi skal legge dagens tur. Det har kommet en del snø så vi burde dratt på ski, men Felix er ikke så interessert i det tror jeg. Jeg får vel stappe Blaze inn i kondomdressen sin og ta en tur i skogen:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

desember=drittmåned

Kjenner på at jeg sikkert er et dårlig familiemenneske. Begge søskenene mine er gifte, og har tre barn hver, jeg er alene og har et barn. For å spare peng, har vi blitt enige om å ikke gi gaver til de voksne... Jeg føler altså på at jeg er den som kommer dårligst ut, for det er forventet samme sum på hver gave enten man er en eller to som skal betale... ( I praksis må jeg kjøpe seks gaver for at min unge skal få to, mens søskenene mine har en annen ratio, kjøp 4 gaver få 3)  Hvordan gjør dere andre dette? Kanskje er jeg helt ute når jeg sliter med dette

Men jeg tenker jo på at om vi droppet gaver helt, kunne jeg brukt mye mer på min unge...

Endret av Nemi1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nemi1 skrev:

desember=drittmåned

Kjenner på at jeg sikkert er et dårlig familiemenneske. Begge søskenene mine er gifte, og har tre barn hver, jeg er alene og har et barn. For å spare peng, har vi blitt enige om å ikke gi gaver til de voksne... Jeg føler altså på at jeg er den som kommer dårligst ut, for det er forventet samme sum på hver gave enten man er en eller to som skal betale... ( I praksis må jeg kjøpe seks gaver for at min unge skal få to, mens søskenene mine har en annen ratio, kjøp 4 gaver få 3)  Hvordan gjør dere andre dette? Kanskje er jeg helt ute når jeg sliter med dette

Men jeg tenker jo på at om vi droppet gaver helt, kunne jeg brukt mye mer på min unge...

Ville prøvd å snakke med søsknene dine og se om det er mulig å gjøre det på noen annet måte. Feks at alle kjøper noe til sine egne barn men setter navnet på tanter/onkler på pakkene?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tine Kristine Lindbeck said:

Noen ganger lurer jeg på om Liste noen gang kom til og bli voksen. 11 mnd og fremdeles tygger på ting. Uff. Nå har alle bånda i huset blitt tygd på. Lille rampen som virker så uskyldig :P 

Blir aldri voksen. Hilsen Tahlly på 7 år som fortsatt tygger/klipper kobbel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...