Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2019


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Nå nærmer året seg slutten, og for min del er ihvertfall årets konkurranser ferdig. Hadde dere noen mål for dette året? Hvilken av de oppnådde dere? Har dere noen mål for det kommende året? 

 

Jeg fant ikke igjen den gamle tråden, men her er mine mål for året som har vært:

Blondie
– Blondie skal fremdeles lure folk, men vi skal og prøve oss på (Blondie har virkelig lurt folk! Det er stadig bort folk som ikke tror på at hun er 13 år gammel da hun er så livat enda!)
– RLII tittel (Check! Den fikk vi på plass i april.)
– Debut i RL3 (Vi debuterte i august med disk, og har startet flere ganger med alt fra disk til 1 premie som resultat.)

Tidi
– Trene inn løpende felt (Vi har trent en del, men vi har fremdeles mye jobb igjen!)
– Debut i agility (Vi debuterte i september, med disk, da hun ikke tok stigen blandt annet :lol: Kanskje ikke helt slik jeg tenkte målet skulle bli oppnådd når jeg satte det) 
– Napp i hopp (Vi var så nær, så nær! 1 riv unna napp på årets siste stevne.) 
– Debut i Elite rally  (Planen var å starte denne helgen, men da jeg glemte påmeldingen ble det litt dyrt å melde på. Hun er uansett ikke helt klar for start der enda.)
– Debut i D-spor (Yes, det klarte vi! Og med opprykk til C-spor!) 

 

Mål 2019

Blondie
- RL III tittel
- Debut i Elite rally

- Fremdeles være så frisk og sprek som hun er nå! 

Tidi
- Napp i agility klasse 1
- Opprykk til klasse 2 agility hopp
- Debut i Elite rally
- 1 premie i Elite rally
- Debut i lydighet
- Cert på utstilling

Jeg gleder meg masse til et nytt år med nye konkurranser! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forrige tråd:

 

Våre mål for 2018:

  • A-godkjent lavinehund
  • Ta bronsemerket i lydighet
  • Starte lydighet klasse 1
  • Starte rallylydighet klasse 2
  • Starte bruksspor klasse D

?

Og når det gjelder måloppnåelse så klarte vi bare 20% :lol:  Dvs. at vi prøvde ikke akkurat spesielt hardt å komme oss til start i noen form for konkurranse. Godkjent lavinehund ble han derimot. :)  Tror vi dropper mål for Fetter i 2019, for det funket ikke spesielt bra. :lol: 

 

For 2019 så setter jeg ett konkret mål for valpen, om den er gammel nok da:

  • Bestå appellprøve i NRH.

Men da må jeg nesten finne meg en egnet valp snart hvis vi skal få tid til det. :teehe:  

 

 

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Artemis said:

?

Og når det gjelder måloppnåelse så klarte vi bare 20% :lol:  Dvs. at vi prøvde ikke akkurat spesielt hardt å komme oss til start i noen form for konkurranse. Godkjent lavinehund ble han derimot. :)  Tror vi dropper mål for Fetter i 2019, for det funket ikke spesielt bra. :lol: 

Takk for linken! Haha, jeg fant ikke tråden igjen! Jeg mente å huske at den var postet under noe treningsdel på forumet, men jeg tenkte ikke på å sjekke trening og adferdstråden :lol:

Gratulerer med godkjent lavinehund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.12.2017 at 1:38 AM, Malamuten said:

Med en hund ny av året og strengt tatt ikke veldig planlagt så hadde vi ingen store mål i år akkurat. Det er litt vanskelig å forutse hvordan treningsåret som kommer blir med en liten tobeint en som også krever sitt, men innen RIK programmet håper jeg ihvertfall vi får gjennomført ferdselsprøve, evt en sykkelprøve om vi får litt kontroll på galskapen.. På lydighet håper jeg på bronsemerket og lp 1. Greier vi det er jeg egentlig godt fornøyd og tar evt ekstra som en bonus ?

Ble ikke så mye av årets mål av div årsaker, men nå er vi igang så da blir forhåpentligvis neste år bedre.

I år ble det en start på Bølla i LP 1, mye bra og en del som trakk ned. Vi var nok ikke helt forberedt og har fått trent alt for lite generelt, men greit fornøyd med starten selv om poengene ikke var allverdens. Men hun jobbet fint og holdt fokus osv. Resten sto bare på manglende forberedelser og trening, og meg. 

Mål for 2019:

Bølla; LP1 til våren og LP2 ila året. Har vell egentlig de fleste øvelsene til lp2 inne og så mulig vi går fort gjennom den og. Men LP3 gjenstår det mer til så den får vi evt ta som det kommer.

Innen RIK satser jeg på å få gjort ferdselsprøven før sommeren iallefall, samt sykkelprøven. Videre er det litt som skal på plass, men håper å få til IPO1/SL1 også ila året.

Opal er jo fortsatt ung og vi har ikke trent allverdens enda så har det litt som det kommer, men noen løse mål må vi jo ha så da tenker jeg LP1 og ferdselsprøven ila året med henne, og ellers bare trene og ha det gøy?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL 2018

LITA

-Forsøke å få gul sløyfe? - hun ble stilt ut, uten pels og alt, men utstillingen var omtrent hjemme, så vi måtte prøve ?

-Få stabile klasse 3-øvelser - de er jo stabile, riktig nok stabilt ustabile... Neida det begynner å komme seg ? vi har bare måtte komme oss etter et valpekull og sånt, men nå tror jeg ting er i ferd med å løsne etter mange gode tips på kurs og samlinger!

-Forsette å trene med NRH - ja ?

Ekstramål: et cert og kanskje en BK-start om tiden strekker til? cert har vi ikke hatt poeng til, og BK har vi ikke trent til, så det utgikk uansett - det har rett og slett blitt prioritert bort...

NATHALIE

-Fortsette å trene med NRH, få tatt grunnkurset? - grunnkurs er gjennomført, samme er appellen i NRH! ?

-Stole videre på Lita - check✔️

-Bli ferdig med VGS og gjøre noe videre - ferdig med vgs, går et årsstudium som er relevant for mye og vet fortsatt ikke hva jeg egentlig skal bli..

MÅL 2019

LITA

Cert i LP

Lp3-tittel

B-godkjenning barmark NRH, og se hva resten av året bringer

Stille ut noe mer i håp om gulsløyfe

NATHALIE

Videre utdanning i NRH, dra på hovedkurs

Bli helt ferdig med kursene for hjelpekorps i røde kors

Begynne å studere noe mer, og finne ut hva det skal bli

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2018:

Felix: Holde seg frisk og rask og forhåpentligvis slippe mer bivirkninger av medisinene.

Felix er frisk og rask og går ikke lenger på medisiner:) 

Blaze: Han skal også få holde seg frisk og rask og holdes i god form. Starte lp kl.2.

Det ble ingen start i kl.2 og blir det heller ikke. LP-karrieren hans er lagt på hylla og han nyter en tidlig "pensjonisttilværelse" med trening kun for moro, gå-, jogge- og skiturer.

Meg selv:

Få jobb i trheim og flytte hjem. Check og check! 

Kjøpe bolig i Trheim. Nei, denne må nok vente til jeg får fast jobb og ikke vikariat.

Kanskje få en hund til. Den australske kelpien Skoj kom til oss i februar :heart:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mål for 2019:

Felix: Holde seg frisk og rask fremdeles. Finne en løsning på hjemme-alene-problematikken som har oppstått det siste året.

Blaze: Fortsette som aktiv turkompis og maskot på trening. Han skal løpe rundt og bjeffe og henge seg fast i kelpie- og hollenderrumper :P 

Skoj: -Starte i lydighet kl.1. Håper på opprykk i løpet av året, men tiden får vise hvor langt vi kommer med konkurransetreningen. 

- Starte i bruks kl. D

-Gå MH

- Bestå kåringsprøve eller få opprykk fra kl. D til C i bruks.

- Stille et par ganger på utstilling

Meg selv:

- Få fast jobb og da helst en jobb jeg trives i.

- Kjøpe bolig med hage.

 

Endret av Tonje
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde mål for i år, men kan jeg setter mål for 2019 har vi noe å trene mot :) så: 

Twist 

Trene mer spor og satse på å få til hvertfall 2 1.premier i blodspor. Han startet en prøve i år, men pga manglende trening ble det en 0 :P

Ta opp LP igjen å se om han er mer moden for den type trening nå enn han har vært. 

Sansa

Hun er ung og kan overhodet ingenting, så her blir det grunntrening i spor og lydighet. Hun skal forhåpentligvis bli konkurransehund, så da er det viktig å legge et godt grunnlag nå. Vi må bygge litt selvsikkerhet og da, for hun er en litt forsiktig frøken som trenger å modnes en del. :)

2019 skal på generell basis bli det året hvor jeg gjenoppdager at det er gøy å trene hund, for min motivasjon for målrettet trening har dødd litt. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MarieR said:

Tror ikke jeg hadde mål for i år, men kan jeg setter mål for 2019 har vi noe å trene mot :) så: 

Twist 

Trene mer spor og satse på å få til hvertfall 2 1.premier i blodspor. Han startet en prøve i år, men pga manglende trening ble det en 0 :P

Ta opp LP igjen å se om han er mer moden for den type trening nå enn han har vært. 

Sansa

Hun er ung og kan overhodet ingenting, så her blir det grunntrening i spor og lydighet. Hun skal forhåpentligvis bli konkurransehund, så da er det viktig å legge et godt grunnlag nå. Vi må bygge litt selvsikkerhet og da, for hun er en litt forsiktig frøken som trenger å modnes en del. :)

2019 skal på generell basis bli det året hvor jeg gjenoppdager at det er gøy å trene hund, for min motivasjon for målrettet trening har dødd litt. 

Har du fått ny hund? Det har jeg ikke fått med meg! Så gøy :D 
Jeg syns jeg leste noen mål for den i den andre tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2018:

- Vi gir oss ikke og prøver igjen på svensk viltsporchampionat Jadda! :D Vi gikk ett eneste konkurransespor i 2018 og jammen ble det innertier.

- Debutere i Smeller. Nei. Vi har forsåvidt muligheten enda, det skal være uoff. konkurranse her i desember men kjenner det gjør litt vondt i både viljen og motivasjonen for tida :P 

- Kurs i Nosework med godkjente duftprøver, kanskje...? Nei. Det ble ikke arrangert noe i kjøreavstand, rett og slett. 

- Stille litt ut? Nei det ble det heller ikke noe av. Men neste år blir det veteran-debut!

Mål 2019:

- Stille ut i veteranklasse. Drømmer om en tur til Dogs4All, men vi får vel se på det... 

- BPH (beteende- och personlighetsbeskrivning) i Sverige

- Trippeldiplom i Cavaliersällskapet (fås ved premiering i tre ulike grener)

Endret av Wilhelmina
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Quote

 

2018

Tahlly

- Holde seg frisk og skadefri - Check!
- Starte LP klasse 3 og forhåpentligvis klare ett cert eller to. - Startet ett par ganger, før all motivasjon forsvant som dugg for solen. Ingen førstepremier, og dermed ingen cert. 
- Ett litt hårete mål er å klare championatet i LP. - Det ble veldig hårete, ingen førstepremier en gang :P

Trez

- Vise labbene sine i utstillingsringen, krysse fingrene for siste cert - Han ble stilt en gang, ingen champ på han enda. 
- Starte ferdselsprøve - Nope, ingen av datoene passet, kræsjet med andre ting. 
- Fortsette treningen mot LP klasse 2 + 3, og kanskje få inn noen starter. Han er veldig umoden og svimete enda. - Har hatt en start i LP2. 

Ingrid

Gjentar målene fra i fjor, ny jobb og ingen valp :P  - Fortsatt vanskelig jobbmarked, så er på samme sted. Ble ingen ny valp i pr heller ;) 

 

2019

Tahlly
- Holde seg frisk og skadefri
- Kose seg på lange, gode turer

Trez
- Prøve å få litt mer kontroll på galskapen, masse jobbing med ro-trening. 
- Kose seg på lange, gode turer. 

All motivasjon for å trene mot konkurranse har fullstendig forduftet, så setter ingen konkrete mål for kommende år. Det blir som det blir :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonita : Ta en dag av gangen og håpe at vi får masse tid sammen med kos, turer, lek og litt enkel lydighet og smellertrening :wub: rett og slett gjøre det gamlemor har lyst til. 

Og at hun holder seg frisk neste år (i år har det vært litt mye). 

Meg selv : veit ikke helt med neste år. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er ny på forumet så har jeg ikke skrevet ned noen mål for 2018 

Mål for 2019:

- Begynne med nosework (gå kurs!)

- Ta gullmerket i lydighet

(Opprykk får vi nok ikke da det er lyd i Junior. Da får vi heller være fornøyd med merke ? )

- Ta RLIII-tittelen 

- Kanskje starte agility igjen...

 

Men det aller viktigste målet er å få roet ned Junior; Han trenger ikke være så på hele tiden…

Endret av Rufs
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2018 (sto ikke på gruppa her, men noen mål hadde vi jo likevel):

Mio og meg:

 - Komme i gang med rallylydighet - Njaaa, nei, her har vi ikke vært så gode. Jeg har lært meg skiltene til klasse 1 og vi har jobbet med de fleste øvelsene, men vi har ikke trent så mye som jeg hadde sett for meg. 
 - Ta tak i passeringsproblematikken - Deltatt på passeringskurs hos Lundqvist og jobber aktivt med dette hver dag. Har blitt mye bedre, selv om vi fortsatt har et stykke igjen å gå. 
 - Fortsette med hverdagslydighet, finne ro innendørs, øve på å ha og å være på besøk - Mye roligere unghund innendørs nå, og ganske ok på hverdagslydigheten. Mye flinkere til å ha besøk, fortsatt en del styr å være på besøk. 


Meg selv: 

 - Ta førerkort - Endelig i boks i slutten av forrige uke, og det er fantastisk deilig! :D Da blir det også en del lettere å komme seg rundt på kurs og treninger fremover, så forhåpentligvis holder motivasjonen seg høy! 
 - Finne ny jobb, fortrinnsvis innen idrett - Jepp, begynner i januar 2019 og gleder meg veldig.
 
- Bli litt flinkere til å ikke alltid måtte ha alt planlagt - Nei, det der er rett og slett bare veldig vanskelig for meg. 
 
- Ha litt mer tid i kalenderen der det ikke er planlagt noe bestemt - Er ikke spesielt god på det heller, altså. 

 

Mål for 2019: 

 - Få trent inn alle øvelser til rally klasse 1 og forhåpentligvis få inn en start eller to i løpet av sesongen. 
 - Fortsette å jobbe med passering og gå pent i bånd. 
 - Ta opp smeller igjen, evt. nosework (avhengig av hvilke kurs som er tilgjengelig i nærheten). 
 - Begynne litt med kløv, muligens noe kjettingtrekk.
 - Fortsette å komme oss opp på fjellet og ut i skogen, minst 3 turer med overnatting i telt.

Endret av trill
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre mål for 2019 blir:

Gnagsåret
 - Fortsette å være sitt friske, glade selv.

Valpen
 - Trene mot jakt- og sporprøve.
 - Valpeshow.
 - Prøve(r) - hvis den blir født tidlig nok til at vi rekker det.
 - Jakt. :cool:

Tyttebæra
 - Holde meg frisk.
 - Bli en mer dedikert student. Dette semesteret kan oppsummeres med to ord: slapp innsats.
 - Tilbringe mer tid ute i marka og gjennomføre alle langturene jeg har planlagt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2018

Valpen

- Delta på flere valpeshow - Vi har deltatt på flere valpeshow, og har blant annet 3x BIR, 2x BIG1 og BIS3

- Excellent på utstilling - Det har vi klart, og Lyng vant også juniorklassen på nordisk vinnerutstilling og fikk tittelen NordJV-18

- Debutere på jaktprøve, har ingen mål eller forventning om premiering så tidlig - Vi har deltatt èn gang, men fant ikke fugl. 

- Lære valpen å like vann, hehe - Nailed it!

- Delta på den ene apportprøven vi rekker etter at valpen har fylt 9 mnd, forutsetter at målet ovenfor er nådd. Bli premiert på denne prøven. - Vi deltok på årets siste apportprøve når Lyng var 9 mnd, og hun endte opp med 1. UK! :D

- Debutere i blodspor - Vi har trent en god del blodspor, men ikke debutert. Blodspor faller ikke dyret helt naturlig, hehe. 

Meg

- Dra oftere på hytten - Det har blitt veldig mange hytteturer 

- Sove ute minst 5 ganger - Neste år kanskje! :P

- Delta på mange fuglehundkurs og samlinger med den nye hunden - Det har blitt mange kurs, treninger og samlinger :ahappy:

- Begynner å jogge igjen - Neste år kanskje! :P

 

Mål for 2019

- Oppnå 1.UK på jaktprøve og kvalifisere til norsk derby

- Ta minst 4x 1. UK på apportprøve, og på den måten få mest mulig championatpoeng ut av apportprøvene

- CERT på utstilling (avhenger av at hun blir jaktpremiert)

- Debutere i lydighet klasse 1 (tviler på at lydigheten får nok fokus i 2019, men vi inkluderer det som mål uansett!)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mål for 2018:

Milla - 

  • Holde seg frisk. Desverre gikk ikke den helt som forventet. Oppdaget en ikke fult så bra forkalkning i hofta i mai. 
  • Være den samme glade superhappye hunden. Check, det er hun så absolutt! 
  • Starte agilitystevne, der vi har det gøy! Vi har startet noen seniorløp. Å vi har virkelig hadd det gøy uten det "konkurransepresset"! 
  • Sniffe på blod i år? Hun har sniffa på blod, and thats it:lol:
  • Trene spor for gøy! Trent litt spor! 
  • Åååh, fjellturer! Noen har det blitt, desverre ikke så mange..

+Hun besto også LGT bjørk. 

Deli -

  • Frisk. Frisk, check 
  • Debutere i D-spør. Nei, null kontroll på feltsøk, ingen debut
  • Sniffe på blod med Milla? Sniffa på blod hun også
  • Trene mer på snørekjøring, kanskje delta på en cup? Check, deltatt på to cuper og kjørt masse. 
  • Fjellturer å være den fjellgeita hun er. Vært noen, men flere skulle det vært! 
  • Kanskje en rally-start med tid og lyst. Check, ble noen og noen pallplasser. 
  • Har egentlig veldig lyst til å prøve heelwork to music start (kreativ lydighet). Men konkurransene er lagt unna, men skal jo aldri si aldri. Nope, men begynt å trene mer triks. 

Ser jeg ikke hadde noen agilitymål. Gikk litt på siste halvdel av året, hun debuterte i hopp kl 2 og på fire startet hadde hun tre napp og opprykk til hopp kl 3. 

+bestått LGT bjørk. 

2019 mål

Milla:

  • Kontroll på hofta, så den ikke plager henne.
  • Være like lykkelig og glad. 
  • Opprykk til elite rally. 
  • Trene nosework og starte kl. 1
  • Kanskje noen senior agility løp.

Deli:

  • Napp agility 1. 
  • Starte kl 3 agility hopp. 
  • Vågal og si ett cert i agility hopp? 
  • En utstilling 
  • RL2 tittel
  • Trene nosework og starte kl. 1. 
  • Trene inn gøyale triks
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2018: 
Klarte ikke målet om apportpremie (1 premie) vi fikk trent for lite i 2017. Men i 2018 skal vi klare det. Har lagt opp en treningsplan utover våren, så da får vi trent nok og klare for konkurranse. Så det er vårt mål for 2018. Vi fikk ikke trent så mye som håpet og fikk store problemer med tygging og avlevering, så ingen konkurranse på oss. 

Mest sannsynlig kommer det ny valp i huset neste sommer, så da blir å starte litt trening og kos med den nye håpefulle. Ny valp i hus og igang med trening 

Mål 2019: 

Dirk: Fortsette å være frisk og rask. Han er nå blitt 10,5 år 

Lio: Om vi får trent nok og får løst problemene med apporten så kanskje starte på en apportprøve. Men mest sannsynlig blir det bare trening, jakt og kos. 

Kenny: 
- Fullføre bronsemerke kurset som starter i januar og bestå det 
- Om han liker å svømme så blir det apportprøver i UK 
- Til høsten - starte på jaktprøver om han er klar for det 
- Prøve oss på en utstilling eller to om han blir "pen" 
- Trene dressur, kose oss og legge et godt grunnlag for at han blir en dyktig jakthund og konkurransehund 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Viktigste mål for 2017 er desidert utenfor hundefronten: 
fullføre bacheloren i farmasi og bli autorisert reseptarfarmasøyt! - check!
Det fører med seg goder som skikkelig og interessant og relevant jobb og et ikke uanseelig boost til økonomien, kommer da i nærheten av hva folk flest har å rutte med (siden vi bor billig, ellers ville vi fortsatt vært et godt stykke unna siden mannens inntekt er langt under snittet). Ingen grunn til å tro at både autorisasjon og jobb er i boks rundt sommeren en gang. Gleder meg! :D 

Siden studiene har slukt litt vel mye i 2,5 år nå, så har enkelte planer ikke latt seg gjennomføre. Men vi prøver igjen i 2018: 

Freke: få siste CAC til DE CH, kanskje stilles i DK med håp om CERT der, få siste CACIB til Int.CH. Er ikke så lett med en 7 år gammel hund, men vi prøver :) - eh, har ikke fått stilt ut i hverken DK eller DE så nei

Stjerne: Få 2 CACIB fra ulike land og bli int.CH (har 3x CACIB i Norge), stilles i DK, DE og SE. Kanskje NL (WDS) - ikke stilt i utlandet i år

Denali: Stilles i veteranklasse og ellers nyte livet - check! og med BIS veteran + Norsk Veteranvinner-18 som resultat + flere Beste veteran.

De unge hundene: Huldra, Dalbris og Polaris samt deleide Aldebaran vil prøve seg (mer) i utstillingsringen og for de 2 eldste av disse også en del mer i selen.  - delvis check!  Polaris er stilt en del med kjemperesultater (BIG2, BIS2 junior, Norsk og Nordisk Juniorvinner, flere BIR, 2 småcert, 2 store res-cert, CK på alle utstillinger). Dalbris har blitt sparsomt stilt og fått med seg 1x CERT, Huldra har ikke blitt stilt, Aldebaran skadet kneet og er fortsatt under rehabilitering.  Alle har fått prøvd seg i selen og det ser lovende ut.

Fjellbris og Stjerne er begge fullcertet i Norge, men trenger trekkhundprøvemeritering for å bli N UCH. Håpet var å få kjørt 1 prøve i 2018, men det ser litt vanskelig ut både tidsmessig og økonomisk. Så mulig de må vente sammen med resten av gjengen (Beringia, Orca, Såga, Freke, Dalbris, Huldra er aktuelle kandidater for spannet neste sesong. Dalbris og Huldra er for unge i 2018) til neste sesong (prøvene vil gå i 2019).  - dette fikk vi ikke gjort, vi skal gjøre et forsøk i 2019 hvis ikke jobben kommer i veien. Den trumfer løp, utstillinger og alt annet hunderelatert :) 

Beringia: Prøve å få stor-CERT + et lite CERT til. - delvis check! Stor-CERTet i boks, det siste mangles foreløpig. 

Orca: prøve å få stor-CERTet - check! vi prøvde, han fikk det ikke :P 

Stille ett eller annet på WDS i Nederland, ikke bestemt hvem enda.  - det ble ikke noe av.

Gaia og Naisha skal bare fortsette å være turhunder. Gaia har stort sett lagt vekk selen i en alder av 9,5 år og Naisha synes kløv og kjettingtrekk er stas men trekking i særlig fart er hennes greie, så hun skal få slippe det. - check!

Deleide Bolt som bor i Tromsø skal kanskje bli med på noen utstillinger her sør i løpet av året, det er ikke helt avgjort enda. Vi har ikke dårlig tid da han bare er 2 år gammel. - delvis check! Han er stilt av deleier i Tromsø.

Mål 2019:

Hvis Freke blir i bedre kondisjon så skal jeg forsøke og få det siste VDH Certet til ham, hvis ikke blir det sikkert en runde eller to som veteran. Han skal også øyelyses for siste gang (over 7 år er anbefalingen, jeg venter til over 8 år med mine for siste runde).

Denali skal jeg stille mer som veteran og kanskje bli DK og DE vet.CH? 

Stjerne og Polaris skal stilles i DE, DK og SE og kanskje noe mer hvis tid og penger tillater i jakt på cert og CACIB

Dalbris og Beringia skal jakte på 2 hhv 1 norsk Cert hver så får vi se hva det ellers blir til av utstillinger for dem, og de skal helsesjekkes (øyne og hofter)

Huldra skal stilles litt, og se om vi finner en dommer eller flere som verdsetter hennes gode sider. Hun har bare blitt stilt 2 ganger etter hun ble 9 mnd, og nå er hun 2 år.  Hun skal også helsesjekkes (øyne og hofter)

Orca skal kanskje få ennå et forsøk på stor-Certet, vi får se

Gaia skal fortsette å være hjemmeveteran, Naisha skal fortsette å være hobbyhund. Fjellbris og Såga skal få gjøre mer av det de liker best, trekke, gå på tur og få kos. Det skal selvsagt alle de andre også, men disse har jeg ingen konkrete planer med utover det.

Qannik (Aldebaran) skal bli bra nok i beinet til utstilling og mer trekk. Han bor ikke hos oss, men vi skal prøve å ha ham her litt mer siden vi eier halvparten. 

Hvis jobben ikke kommer i veien skal vi prøve oss på et løp eller 2, forhåpentligvis et eller to som også kan være meritterende om hundene gjør det godt nok men fokuset er på gjennomføring og læring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2019:

Link:
-Trene masse passering og klare å passere mennesker og hunder uten at han flipper helt ut fordi han ikke får hilse :icon_redface:
-Gå bronsemerkekurs og klare bronsemerke
-Gå blodsporkurs
-Starte RL eller lydighet, mest realistisk med RL :P

Litchi:
-Nyte livet 
-Forhåpentligvis holde seg frisk til tross for kreft
-Trene og kose oss :wub:

Meg selv:
-Fullføre bacheloren 
-Få en jobb jeg trives i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Sitat

Mål 2018 - Keo:
- Fortsette jobbe for mer miljøtrygg hund mot start i RL igjen - Ble en start, men hallelujah, Keo lekte på stevneplass for første gang siden 2014(?)!
Resten av målene kan vi stryke. Keo ble i februar overført på min mor, vi har trent litt og hatt det morro med trekk og tur, men han får nå slippe konkurransepresset. Ble ikke noe gjeting da vi må ha prioritert hundene endel her pga. varmen ?

Mål 2018 - Lyn:
- Fortsette utvikle seg til verdens kuleste hund! - YES!
- Debut RL3, forutsatt at vi har tid og ork til å begynne med høyreføring - Ja, ett stevne ble det, kan enda ikke høyreføring...
- Debut lydighet - Yes!
- Opprykk LP2? - Nei, det var to nesten-summer, men vi manglet litt detaljer.
- Debut agility? - Nei, ikke trent en eneste økt.
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 2 - Yes, en prøve ble det!
- Gulsløyfe - YES! Til og med Excellent ?
Ekstramål: Debut gjeterhundprøve klasse 3 - YES! En tredjeplass ble det også, i vanskelige forhold!

Lyn fikk også være med på endel praktisk arbeid og sank i år, det var en morro utfordring!

Mål 2018 - Floss:
- Vokse seg stor og sterk! Mer komfortabel med andre hunder - Stor og veldig sterk, tja til andre hunder.
- HD/AD- og ryggrøntges + øyelysing - HD/AD-fri, rygg og skuldre uten anmerkning. Ikke øyelyst enda.
- Tenne og utvikle seg som gjeterhund - Yes!
- Bygge hund mot Nursery 2019/2020 - Tja, treningen er ikke kommet så langt enda.
- Debut i rallylydighet og/eller lydighet - Nope, vi har knapt nok trent.
- Starte gjeterhundprøve - Nope
Ekstraønske: Godkjent gjeterhundprøve - Nope
Ekstraønske 2: Hvis fine helseresultater ellers > DNA-teste - Yes, DNA normal for et panel på over 200 tester!


2019 Har jeg bestemt skal bli et år hvor jeg tar tak i mine ønsker og drømmer angående hund!
Det innebærer å være mer strukturert,  gå kurs(!), starte klubbtrening, trene mer regelmessig, se både fremgang og begrensninger, samt fullføre #365daysofdogtraining. Samtidig bedre sin egen helsetilstand og utfordre seg selv litt med å fullføre prosjekter, generelt gjøre ting for å ha det bedre ?

Mål 2019 - Lyn:
- Finne rutiner for trening, oppvarming og stevner som fungerer bortimot hver gang
- Opprykk LP2, bedre løping til ruta (ikke inn fra siden)
- Napp i RL3, lære seg høyreføring, nerde detaljer
- Starte fylkesmesterskap i klasse 3 (gjeterhundprøve), bli mer stabil i deling/singling
- Mer praktisk arbeid!
- LP-kurs?

Mål 2019 - Floss:
- Bli enda kulere, jobbe mot en god stevnehund!
- Få utfolde seg som hobbyhusky
- Debut i LP1/RL1
- Debut gjeterhundprøve
- Godkjent gjeterhund
- Få prøve seg i praktisk arbeid
- Øyelyse
- Kurs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mange år siden jeg har skrevet her inne. Så nå var det på tide å komme tilbake å skrive litt igjen? Har da fått to nye border collier . 

Mål 2019 Med MTF Princess Easy :

-Gjeterhundprøve kl 2 

- Mer praktisk Arbeid 

- være med på sauesanking 

- Øyelysning 

MÅl 2019 SAGA: 

- Hun er enda ung , så blir masse gjeterhund trening, så vi kan prøve oss på en gjeterprøve etterhvert! 

- Røngtes HD/AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎/‎26‎/‎2018 at 10:06 PM, Benedicte said:

Mål for 2018

Valpen

- Delta på flere valpeshow - Vi har deltatt på flere valpeshow, og har blant annet 3x BIR, 2x BIG1 og BIS3

- Excellent på utstilling - Det har vi klart, og Lyng vant også juniorklassen på nordisk vinnerutstilling og fikk tittelen NordJV-18

- Debutere på jaktprøve, har ingen mål eller forventning om premiering så tidlig - Vi har deltatt èn gang, men fant ikke fugl. 

- Lære valpen å like vann, hehe - Nailed it!

- Delta på den ene apportprøven vi rekker etter at valpen har fylt 9 mnd, forutsetter at målet ovenfor er nådd. Bli premiert på denne prøven. - Vi deltok på årets siste apportprøve når Lyng var 9 mnd, og hun endte opp med 1. UK! :D

- Debutere i blodspor - Vi har trent en god del blodspor, men ikke debutert. Blodspor faller ikke dyret helt naturlig, hehe. 

Meg

- Dra oftere på hytten - Det har blitt veldig mange hytteturer 

- Sove ute minst 5 ganger - Neste år kanskje! :P

- Delta på mange fuglehundkurs og samlinger med den nye hunden - Det har blitt mange kurs, treninger og samlinger :ahappy:

- Begynner å jogge igjen - Neste år kanskje! :P

 

Mål for 2019

- Oppnå 1.UK på jaktprøve og kvalifisere til norsk derby

- Ta minst 4x 1. UK på apportprøve, og på den måten få mest mulig championatpoeng ut av apportprøvene

- CERT på utstilling (avhenger av at hun blir jaktpremiert)

- Debutere i lydighet klasse 1 (tviler på at lydigheten får nok fokus i 2019, men vi inkluderer det som mål uansett!)

 

Har du ingen av de andre hundene dine lenger? Siden det står at du har Gordon Setter i profilen din... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...