Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig seperasjonsangst i forbindelse med løpetid?


litchi
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg har en 6 mnd gammel hannhund som har helt fint klart å være alene hjemme frem til nå. Jeg er mye hjemme på grunn av at jeg er student, men har prøvd å være flink på å dra ut for å øve på at han skal være alene. Jeg har også en 7 år gammel tispe som er helt rolig når hun er alene. De har klart seg bra alene frem til nå, og jeg har alltid hatt de atskilt på grunn av at valpen kan være litt for irriterende for den gamle damen :innocent:


Nå har tispen akkurat begynt løpetiden sin og de siste gangene jeg har dratt fra han har han pipi når jeg har dratt. Jeg satt derfor opp kamera når jeg var borte i 3 timer i går. De tre timene jeg var borte peip, bjeffet og ulte han, han var kanskje stille i totalt 30 min. Jeg fikk vondt av å se hvor mye han stresset når jeg ikke var hjemme.

 Jeg har mine misstanker om at det er pga. at tispen har løpetid og han stresser mer på grunn av det. Jeg var forberedt på at hannhunder kan bli døve og vrange rundt løpetisper, men det her var jeg ikke helt forberedt på :icon_redface: Jeg er så redd jeg må starte alenehjemme treningen helt på nytt... Har noen opplevd noe lignende? At en valp plutselig ikke klarer å være alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...