Gå til innhold
Hundesonen.no

Første bad


Salka
 Share

Recommended Posts

Med en langhåret hund som er med i stallen hele dagen (jobber og bor i stallen), ser jeg at jeg kommer til å ha behov for å kunne «hive henne» i dusjen uten noe stress og kamp. Vil derfor høre deres beste råd og om dere har noen spesielle tips og triks til å gjøre dusjing til en positiv og hverdagslig greie for valpen. Vi har en veldig åpen og innbydende dusj som hun allerede har hoppet frivillig inn i flere ganger når hun har fått være med inn på badet.

Hvordan starter man - sette i gang vannet mens hun er der inne, la det renne litt vann på henne eller bare kjøre på med full sjamponering første gang? 

Fikk tips om å smøre litt peanøttsmør på veggen i dusjen så hun har noe å drive med i mens, noen tanker om det eller idéer om andre dusjvennlige godbiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg diller minst mulig :) Tar hunden/valpen inn i dusjen, dusjer gjerne på beina først, før eg tar kroppen og tar på sjampo. . Mine synes det er digg å bli tørket i håndkle etter dusj, så det blir superbelønningen etterpå. De får ingenting mens de er i dusjen. Alle her har godtatt det fint, selv han som var importert fra Ungarn og knapt hadde sett vann før han kom til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde(type innen 10 minutter at jeg kom inn døren hjemme :lol: ) etter å ha hentet siste valpen var å dusje ham. Han luktet. :P Jeg hiver valpen i dusjen og setter i gang. Null dilling. Sørger selvsagt for at vannet ikke er kokvarmt eller iskaldt, og det er det. Som Wilhelmina sier, det er den naturligste ting i verden som de bare må finne seg i. Nå har jeg en hund som automatisk går inn i dusjen og venter der når vi har kommet inn fra tur, så jeg tror ikke han tok skade av den brå starten. :lol: 

Har ikke gjort noe spesiell tilvenning for noen av hundene vi har hatt, og det har aldri vært noe problem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med alle andre som har svart. Min er ikke superfan av å dusje, og hvis hun aner ugler i mosen så stikker hun og gjemmer seg? bærer henne inn på badet og lukker døra bak meg. Da vet hun at hun ikke har noe valg og går inni selv når jeg peker på dusjen. Det verste er igrunnen etterpå når hun får superraptus og biter seg fast i buksebeinet mitt:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør heller ikke noen greie av det. Om jeg kommer på det (eller det tilfeldigvis blir behov for å.spyle bena bare) så kan jeg godt ta noen ganger med bare spyle ben først, men dusjing er egentlig ikke noe vi tenker på så veldig ofte her uthuset så for de fleste har det nok blitt rett i dusjen med sjampo og alt med en gang. Tar det litt med ro bare, starter på bena og lar hunden få venne seg litt til det før vi har kroppen. Har som regel med noe pølse eller noe og stikker i dem en gang i blant, men inn i dusjen blir de bare plassert og dusje skal de. Aldri hatt noe problem med dusjing. Noen har syntes det er helt ok, andre hadde vell helst sett de fikk slippe, men de står nå der å finner seg i det uten noe tøys eller kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...