Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre regler i Danmark?

Recommended Posts

så på ulike resultater og kritikker på en DKK utstilling og fant en champion som var 15 måneder? Måtte søke opp hunden for å se om det var rett og det var det. Trenger ikke hundene være to år før dem er champion og stille i champion klassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, SaraSL said:

så på ulike resultater og kritikker på en DKK utstilling og fant en champion som var 15 måneder? Måtte søke opp hunden for å se om det var rett og det var det. Trenger ikke hundene være to år før dem er champion og stille i champion klassen?

Kan stille i CH klassen hvis den er champion, og i enkelte land (ikke DK) kan man bli det før fylte 2 år. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilket selskap?   Jeg har bidratt til ett sånt tilfelle, og det var litt spesielt. Det gjaldt en person som har hjulpet mange andre hundeeiere i fortvilte situasjoner og som har forsikret hundene sine, og likevel havnet i en vanskelig situasjon. Som regel så bidrar jeg ikke. Jeg leste for ikke lenge siden en tråd på en hundeside på fb hvor det ble klaget over prisforskjeller hos veterinærer og at både veterinærer og forsikringsselskaper tar seg for mye betalt. Hvis man ikke har råd til å ha forsikring eller betale de utgiftene det koster hos veterinær så bør man ikke kjøpe seg hund mener jeg. Det er en utgift, og det kan være uforutsigbart. Jeg har en dekning på 30K nå med lav egenandel. Hvis ulykken skulle være ute og summen oversteg 30K så ordner det seg. Hunden skal hverken lide eller bøte med livet på grunn av veterinærutgifter. Så hvis man virkelig er i krise og har tatt alle forhåndsregler og likevel havner i en situasjon der man ikke kommer lenger synes jeg det er greit å be om hjelp, men de fleste har avbetalingsalternativ og man kan løse dette selv, til tross for at det blir en kostbar affære. Det er enda verre når folk spør om hjelp før de har hjulpet hunden. At hunden lider mens eier venter på at andre skal sponse nok til at behandlingen kan gjennomføres. Det er krise. 
    • Ville bare vært helt rolig med han og tatt han vekk fra situasjonen. Enten avledet eller be han legge seg. Ikke la han stå og bjeffe, men samtidig ikke lage noe særlig mye utav det. Min erfaring er at de kan være mer vaktsomme i perioder både på grunn av hormoner og andre ting. Så lenge han ikke får stå og belønne seg selv med å bjeffe i tide og utide så tror jeg det der vil gå helt fint.
    • Forrige hannhunden her ble kjemisk kastrert pga forstørret prostata, merket ingen bivirkninger på han, han hadde endel redsler fra før, men de merket jeg heller ikke noen forverring av selvom han var kjemisk kastrert, men han var vel rundt 8-9år gammel da det ble satt første gangen da.
    • Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Får vel komme med en liten oppdatering. 15.november var siste dagen min som rekrutt på Madla, og jeg fløy opp til Ørland for å gå på vakt- og sikringskurs som flysoldat. Helgene her oppe har vært litt ensomme da jeg gjennom hele rekrutten har dratt hjem til mor og kjæreste. Men jeg har både fått besøk her oppe, i tillegg til å ha dratt hjem på overraskelsesbesøk. Uka som var nå har jeg vært ute i felt. Og fy søren så kaldt det har vært. Å stå på observasjonspost i -10 grader mens vinden har røsket i klærne, det har ikke vært gøy. I tillegg til et mestringsløp som endte med hypotermi og froskskader på flere. Det endte med at jeg spanderte på meg ei helg på hotell alene. Så nå skal jeg tre inn i den femte og siste uka her oppe i Midt-Norge, før jeg drar hjem på juleperm. Det gledes!
    • SUPERTILBUD!
      Julenissen Miriel vil gi alle kunder en super førjulegave!
      Fraktfritt PLUSS 20% rabatt på hele nettbutikken ved bruk av koden Advent.
      Tilbudet gjelder kun til og med søndag 16.12, så løp og kjøp på www.stinashundemoro.com.
  • Nylig opprettede emner