Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - november


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0
3 timer siden, Christine skrev:

Typ sitt og bli og det å kunne være uten bånd :) 

Da kan vi aldri reise på kurs :P

Akkurat nå, Tonje skrev:

Koster det mye å pigge sko? Er ikke løpesko for vinter litt varmere enn de man bruker ellers? Bare greit med tips altså, jeg har som sagt ikke jogget på vinteren før. Hva med klær? Jeg sliter med å ikke bli for varm eller for kald og jeg hater å ha på for mange lag slik at det føles klumpete. Gode tips der? 

I morgen skal jeg på 2.gangsintervju og har prøvd å forberede meg litt ved å snakke høyt om meg selv til meg selv :P Gruer meg, men skal prøve så godt jeg kan å legge igjen det meste av nervene hjemme. 

Sånn ellers har vi vært to timer i mark og myr sammen med to hunder til, så gutta har vært nokså fornøyde etter det. Skoj har fått øredråper da han plages med ett øre, men det har ikke blitt bedre siden i går kveld så da må vi nok en tur til veterinær i morgen så han slipper å plages gjennom helga.

Pigg til sko finner du på felleskjøpet, koster ikke all verdens :) 

 

Akkurat nå er jeg uhorvelig lei unghund. Stjeler som en ravn (jada, vet at det er min feil :P ), og ingen kommandoer sitter lengre. This to shall pass, bare jeg får opp kreativiteten litt og gir henne flere utfordringer :P:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hollenderen til Malamuten her inne kom til rette etter 1 døgn i hvert fall  Har ikke fått med meg at flere er/har vært savnet :/  Har jeg forresten fortalt dere at jeg har fått jobb?  6 mnd vikar

Hei alle sammen  Jeg er helt fersk førstegangs valpeeier, og tenkte det kunne være både morsomt og lærerikt å melde meg inn her! Lille Salka kom til meg for to dager siden og er en drøm av en valp end

Blir litt irritert av valpeoppdragelsen på farmen. Valpen har tissa inne, jenta leiter etter valpen, bærer den til tisset og kjefter tar den litt i skinnet. Snakker om at valpen er den strieste valpen

Posted Images

Håper noen her har innspill og er litt mer kreativ enn meg. Jeg har kjøpt billetter til disney on ice til tantebarnet mitt. Gjorde det samme i fjor, men siden han da bare var 3 år så måtte jeg finne på noe annet enn å gi billettene. Så jeg printet ut bilder av lynet mcqueen (STOR fan) og pakket inn med litt forskjellige småting. Sjokoladepenger og sånn. Men jeg vil gjerne gjøre noe annet i år, men aner ikke hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Håper noen her har innspill og er litt mer kreativ enn meg. Jeg har kjøpt billetter til disney on ice til tantebarnet mitt. Gjorde det samme i fjor, men siden han da bare var 3 år så måtte jeg finne på noe annet enn å gi billettene. Så jeg printet ut bilder av lynet mcqueen (STOR fan) og pakket inn med litt forskjellige småting. Sjokoladepenger og sånn. Men jeg vil gjerne gjøre noe annet i år, men aner ikke hva...

https://www.extra-leker.no/frozen-ice-skate-elsa

Gi en sånn en kanskje? Hvis han liker Elsa da. (men gjør ikke alle det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

https://www.extra-leker.no/frozen-ice-skate-elsa

Gi en sånn en kanskje? Hvis han liker Elsa da. (men gjør ikke alle det? :lol:

Han må være unntaket, for han har aldri brydd seg om den filmen? også må det helst ikke koste noe særlig da...har betalt rett over 800 kr for billett til han og meg selv?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tonje said:

Koster det mye å pigge sko? Er ikke løpesko for vinter litt varmere enn de man bruker ellers? Bare greit med tips altså, jeg har som sagt ikke jogget på vinteren før. Hva med klær? Jeg sliter med å ikke bli for varm eller for kald og jeg hater å ha på for mange lag slik at det føles klumpete. Gode tips der?

Det er ganske billig å pigge - ligger på omtrent 300 kroner i forskjellige sportsbutikker. Vet Löplabbet pigger i Trondheim, sikkert flere som gjør det! Mnja, det er litt både og. Noen har Gore-Tex og blir dermed litt tettere. Generelt ikke noe jeg vil anbefale - får du snø eller vann nedi skoen så holder det seg der... Jeg løper med enten vanlige, pigga joggesko eller Sarva og nokså tynne ullsokker. Sistnevnte skomerke er litt vannavstøtende. Jeg blir ganske varm på føttene når de er i bevegelse, men der må man jo bare prøve seg frem. Ull er gull, uansett, da holder du deg forholdsvis varm selv om du blir våt. Når det kommer til klær - vindtett løpebukse ned til omtrent 5 minus, da tar jeg på ull under. Vindtett vest med ulltrøye under ned til et par, tre minus (vest er tidenes mest undervurderte treningsplagg - superfunksjonelt!). Også tyr jeg til jakke, men da som regel teknisk under til det kryper ned til under minus 10. Men det kommer litt an på aktivitet også, selvfølgelig. Skal du løpe rolig og langt så er det greit å kle på seg litt mer. Uansett aldri hatt behov for mer enn to lag når jeg løper! Lue/pannebånd og hals er stort sett på når det nærmer seg 0, hansker er på også legger jeg dem i lomma når jeg får opp varmen. Tenk at du skal være litt kald de 10-15 første minuttene av økta, da er det som regel perfekt bekledning når du får løpt deg varm!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Det er ganske billig å pigge - ligger på omtrent 300 kroner i forskjellige sportsbutikker. Vet Löplabbet pigger i Trondheim, sikkert flere som gjør det! Mnja, det er litt både og. Noen har Gore-Tex og blir dermed litt tettere. Generelt ikke noe jeg vil anbefale - får du snø eller vann nedi skoen så holder det seg der... Jeg løper med enten vanlige, pigga joggesko eller Sarva og nokså tynne ullsokker. Sistnevnte skomerke er litt vannavstøtende. Jeg blir ganske varm på føttene når de er i bevegelse, men der må man jo bare prøve seg frem. Ull er gull, uansett, da holder du deg forholdsvis varm selv om du blir våt. Når det kommer til klær - vindtett løpebukse ned til omtrent 5 minus, da tar jeg på ull under. Vindtett vest med ulltrøye under ned til et par, tre minus (vest er tidenes mest undervurderte treningsplagg - superfunksjonelt!). Også tyr jeg til jakke, men da som regel teknisk under til det kryper ned til under minus 10. Men det kommer litt an på aktivitet også, selvfølgelig. Skal du løpe rolig og langt så er det greit å kle på seg litt mer. Uansett aldri hatt behov for mer enn to lag når jeg løper! Lue/pannebånd og hals er stort sett på når det nærmer seg 0, hansker er på også legger jeg dem i lomma når jeg får opp varmen. Tenk at du skal være litt kald de 10-15 første minuttene av økta, da er det som regel perfekt bekledning når du får løpt deg varm!

Jeg har faktisk sett for meg at vest må være genialt til jogging på vinteren. Takk for tips, da skal jeg prøve å holde joggeformen denne vinteren :) Det er jo så kjedelig å starte opp på nytt hver vår :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave:

Lenge siden jeg har vært her.

Akkurat nå sitter jeg og kikker på, og drømmer om, en VW Transporter. Ikke den lekreste bilen som er å finne, men jeg er lei av å aldri ha nok plass i bilen. :gaah: 

Endret av Artemis
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tonje said:

Jeg har faktisk sett for meg at vest må være genialt til jogging på vinteren. Takk for tips, da skal jeg prøve å holde joggeformen denne vinteren :) Det er jo så kjedelig å starte opp på nytt hver vår :P 

Vest :heart: Hah, ja, det er blytungt. Heldigvis trenger man egentlig bare én til to økter i uka for å holde løpeformen ved like. Så kan man trene alternativt ellers, hvis man liker sånt. Har sagt i snart 10 år at jeg har ambisjoner om én ukentlig styrkeøkt :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! 2.gangsintervju først som jeg tror gikk sånn noenlunde ok, men man vet jo aldri. Deretter en tlf med nav som kunne fortelle at jeg ikke vil få utbetalt dagpenger før det har gått 12 nye uker. Jeg har altså vært arb.ledig og hatt mine venteuker på 12 uker (pga at jeg sa opp jobben min selv) og vel så det, men pga feil dato og innsending av søknaden om dagpenger må jeg vente enda lenger. Det var umulig å endre på og jeg vil da heller ikke få etterbetalt penger som jeg egentlig skulle hatt nå. Det vil si at den feilen koster meg mange, mange tusen.Jeg prøvde å sende en skriftlig klage, men behandlingstiden på sånt er opptil 8 mnd... 

Så skulle jeg flytte over penger fra samboers mastercard til mitt eget kort, men innskuddsmaskinen slukte pengene og spytta ut en kvittering med teknisk feil på så jeg måtte bruke 15 i tlf-kø med banken for å ordne det. Så dro jeg til veterinær med Skoj og ble 3000,- fattigere pga sopp-infeksjon i øret. Deretter kom jeg i en diskusjon med min mor ang hunden deres og det endte med at hun ble pottesur på meg. Flotters...Så kommer jeg hjem og der har naboen lagd en skrape i bilen vår. 

Å enda så teit dette har vært så kjenner jeg ei som har det verre i dag, hunden hennes forsvant i dag tidlig og ingen har sett snurten av henne siden :no: Jeg skulle så gjerne vært ute og lett nå, men jeg kan ikke dra fra en halvdopa Skoj her hjemme og har tilbudt meg å bli med i morgen. Håper hun dukker opp snart. Så trøndersoniser i Klæbu/Tanem; hold øyne og ører åpne! 

  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, Tonje skrev:

*snip*

Off, teit når alt bare baller på seg.. Håper det løser seg snart!

...Vært ute å lett i en del timer, både til fots og i bil. Begge mine pluss en sporhund reagerte veldig i et område, så håper og tror hun er i nærheten. Tar turen ut igjen i morgen med begge mine jeg også. Lettere når det er lyst ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Christine skrev:

Off, teit når alt bare baller på seg.. Håper det løser seg snart!

...Vært ute å lett i en del timer, både til fots og i bil. Begge mine pluss en sporhund reagerte veldig i et område, så håper og tror hun er i nærheten. Tar turen ut igjen i morgen med begge mine jeg også. Lettere når det er lyst ute..

Håper virkelig hun dukker opp i god behold! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :wave: Jeg er helt fersk førstegangs valpeeier, og tenkte det kunne være både morsomt og lærerikt å melde meg inn her! Lille Salka kom til meg for to dager siden og er en drøm av en valp enda, men det kommer nok til å dukke opp maange spørsmål og bekrymringer i ukene (årene??) framover, så jeg håper dere tåler noen småhysteriske tråder fra min side :innocent:

Nå skal jeg sette meg ned med en kaffekopp og sovende valp ved siden av meg, og lese gjennom alt det lure dere har skrevet her inne! 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Hei alle sammen :wave: Jeg er helt fersk førstegangs valpeeier, og tenkte det kunne være både morsomt og lærerikt å melde meg inn her! Lille Salka kom til meg for to dager siden og er en drøm av en valp enda, men det kommer nok til å dukke opp maange spørsmål og bekrymringer i ukene (årene??) framover, så jeg håper dere tåler noen småhysteriske tråder fra min side :innocent:

Nå skal jeg sette meg ned med en kaffekopp og sovende valp ved siden av meg, og lese gjennom alt det lure dere har skrevet her inne! 

Velkommen :D

Jeg tror jeg snakker for de fleste her inne når jeg sier at vi liker valpebildet :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Salka skrev:

Hei alle sammen :wave: Jeg er helt fersk førstegangs valpeeier, og tenkte det kunne være både morsomt og lærerikt å melde meg inn her! Lille Salka kom til meg for to dager siden og er en drøm av en valp enda, men det kommer nok til å dukke opp maange spørsmål og bekrymringer i ukene (årene??) framover, så jeg håper dere tåler noen småhysteriske tråder fra min side :innocent:

Nå skal jeg sette meg ned med en kaffekopp og sovende valp ved siden av meg, og lese gjennom alt det lure dere har skrevet her inne! 

Gratulerer. Er hun oppkalt etter hunden til Mulle Mekk :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiftet bekjentskap med en breton i dag, første gang jeg ser en live. Og for et sjarmerende vesen! Ble rent forelsket jeg :D Var bare en hund som hadde rømt, så eieren hentet ham ganske fort. Hjalp ikke at eieren var kjekk også ;) Men er bretoner typisk vennlige, sosiale med både hunder og folk, avslappede inne og veldig "tilgjengelige"? Eller var denne bare en liten sjarmklump som er utypisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Hvis noen hadde sagt til dere i dag : «neste mandag»  Tolker dere det som på mandag som kommer nå, eller mandagen etter det igjen, altså 11 dager til? 

Om 11 dager. "passer på mandag" er førstkommende, "passer neste mandag" er mandagen etter. Men ikke alle tolker det likt, jeg avtalte time for tatovering på tirsdag og sa at jeg kunne neste fredag, de tolket det som denne fredagen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaisen skrev:

Hvis noen hadde sagt til dere i dag : «neste mandag»  Tolker dere det som på mandag som kommer nå, eller mandagen etter det igjen, altså 11 dager til? 

Det skal være mandag om 11 dager :)

Selv om det er tydelige regler så blir det alltid misforståelser på dette, så jeg sier heller ukedag og dato for å være sikker. Formiddag/ettermiddag er også blitt helt ubrukelig syns jeg :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Om 11 dager. "passer på mandag" er førstkommende, "passer neste mandag" er mandagen etter. Men ikke alle tolker det likt, jeg avtalte time for tatovering på tirsdag og sa at jeg kunne neste fredag, de tolket det som denne fredagen :P

 

27 minutter siden, Milius skrev:

Det skal være mandag om 11 dager :)

Selv om det er tydelige regler så blir det alltid misforståelser på dette, så jeg sier heller ukedag og dato for å være sikker. Formiddag/ettermiddag er også blitt helt ubrukelig syns jeg :rofl:

Søren, da må jeg nok ta en telefon til vikaren jeg leide inn for meg selv på jobb  å høre om vi tolket det ulikt:lol:

Endret av Kaisen
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt flere timer på klubben sammen med en trivelig gjeng i dag og fikk trent mye lp. Hundene fikk også leke litt med hollender-venninne sine, så det har vært rolig i heimen etter det. 

Jeg har nettopp spist middag og nå skal jeg finne sofaen med boka til Else Kåss, den lover bra :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...