Gå til innhold
Hundesonen.no

8-timers togtur med valp på 5 mnd?


Siri-Lill
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med togtur og valp? Vurderer en tur neste måned, men er lang reise.. 5 timer, så en pause også 3 timer til. Han elsker å kjøre T-bane og bil, sover og slapper godt av. Men har aldri reist så langt før, og er redd for om det blir for mye for lillemann! 

Han kan holde seg i flere timer nå, så er ikke så bekymret for det (tenker uansett å ta med utstyr til et mulig uhell). Men er usikker på om jeg bør vente med tur til han er litt eldre... Noen som har tanker om dette? Erfaring?

Min siste hund tok den reisen veldig fint, men reiste ikke før hun var et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe godt/kjent å ligge på, noe å ta opp uhell med, tyggeting som er godt og holdbart og pek ut hvilke stasjoner som har lange nok stopp til at du får luftet valpen. God tur :)

Lang reise med valper har aldri vært noe problem her, spesielt når de har blitt vandt med å reise kort først. Har dem blitt utålmodig har jeg hatt en leke i sekken å kunne ta frem, sluppet dem bort til de som vil hilse eller herjet litt ute når vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Ta med noe godt/kjent å ligge på, noe å ta opp uhell med, tyggeting som er godt og holdbart og pek ut hvilke stasjoner som har lange nok stopp til at du får luftet valpen. God tur :)

Lang reise med valper har aldri vært noe problem her, spesielt når de har blitt vandt med å reise kort først. Har dem blitt utålmodig har jeg hatt en leke i sekken å kunne ta frem, sluppet dem bort til de som vil hilse eller herjet litt ute når vi kan.

 

1 time siden, Malamuten skrev:

Det går nok fint. Bare slot Jan ut litt før dere reiser og vær forberedt som nevnt over her?

Takk for svar begge to! Da blir det tur neste måned. Jeg pakker en god sekk med mat, drikke, favoritt-teppe, noe tyggebein og leke i tilfelle. Så snakker jeg med konduktøren når jeg går på. Da bestiller jeg tur og håper det blir koselig! (Er jo så glad i å kjøre tog selv, så hadde vært fint om lillemann også vil bli tog-frelst! :D (han blir alltid småsur når vi må av t-banen, er et av de beste stedene å sove på ifølge han :P ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Nord-Norge, og hentet åtte uker gammel valp i Oslo. Det gikk helt fint! Nå sover hun alltid på toget. Vi har tatt tog i 18 timer 14 ganger så langt i år  :) Konduktøren vet som oftest når toget skal ha et litt lengre stopp, da kan du skyndte deg ut med hunden. Det er en fordel å ha «kommando» på tissing, sånn at han gjør det med en gang dere kommer ut, men ikke et must. God tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bare god erfaring med valp og tog. Hun var vel yngre enn 4 måneder, sov mesteparten av turen. Det var nok stopp som var lange nok til at hun rakk å tisse også. Turen tok vel rundt 7 timer tror jeg, men hun hadde fint reist lengre enn det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Quack skrev:

Jeg bor i Nord-Norge, og hentet åtte uker gammel valp i Oslo. Det gikk helt fint! Nå sover hun alltid på toget. Vi har tatt tog i 18 timer 14 ganger så langt i år  :) Konduktøren vet som oftest når toget skal ha et litt lengre stopp, da kan du skyndte deg ut med hunden. Det er en fordel å ha «kommando» på tissing, sånn at han gjør det med en gang dere kommer ut, men ikke et must. God tur! 

Ja, vi har delvis tissekommando inne, men skal fortsette å jobbe med det de neste ukene. Godt å høre om dine gode erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...