Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatineren Vizla

Recommended Posts

Vizla, eller Cani Lee Choice of Diamonds, er en dalmatiner tispe født den 31. august. Hentet hun hjem på lørdag og så langt går alt strålende! Tenkte det var kjekt å opprette en tråd som det går an å se tilbake på. 

Hun er så etterlenget! Jeg har ønsket og planlagt hundekjøp i mange år, og endelig stemte det med tid, økonomi og bosted. Planene for hun er rett og slett å være en god turkompis og kanskje litt trening på si for gøy. Har også tenkt å prøve meg litt på utstilling! :ahappy:

Hun har virkelig blitt varm i trøya de siste dagene, og virker veldig trygg på både meg og hjemmet. Så nå fremover skal vi utforske verden utenfor!

Litt bilder fra idag:

44997145_1129351827243070_39526634362104

45090981_326266281256700_595225387110236

45003846_1872646689520150_44527242880504

Gleder meg til fortsettelsen! 

Endret av Ginaml
  • Like 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Vizla har idag blitt 10 uker. De første 2 ukene har gått veldig bra. Så langt er hun en rimelig enkel valp. Må fortsatt ut om natten noen dager, men hun sover fint til 7 etter det. Hun har også forstått at hender ikke er til å bite på, og med litt hjelp så klarer hun fint å finne roen inne. Vi bor jo sammen med en venninne av meg som har en finsk lapphund tispe på 8 mnd, og de to er gode venner allerede. Kan bli litt mye tull og herjing innimellom, men det regnet vi jo med med to såpass unge hunder. 

Hun har vært med en del på tur i sekk, og det takler hun helt fint. Har også startet med miljøtrening, og vi har blant annet vært en tur i gågata. Det tok hun på strak arm og hun syntes det var veldig gøy med alle som ville hilse på. 

Noen bilder som jeg tok tidligere i uken:

45418287_164954404458621_184980421494806

45500454_893574317698031_372523424489354

45460282_356475604897236_861847081427612

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååh dalmatiner! :wub: Min drømmerase:heart: Men det blir bare en drøm, pga røytingen :innocent: Får betrakte slike vakre som Vizla istedet :drool:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vurderte lenge dalmatiner, en av de siste rasene som ble "valgt bort" da vi endte med ridgeback. Når jeg ser bilder nå tenker jeg jo at ridgeback og dalmatiner sammen måtte være helt perfekt, og drømmer meg bort til hus og hage og hund nummer to :wub::wub:

Ikke aktuelt på en god stund, men en så vakker frøken trigger jo litt drømmer :innocent:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Anooni skrev:

Ååh dalmatiner! :wub: Min drømmerase:heart: Men det blir bare en drøm, pga røytingen :innocent: Får betrakte slike vakre som Vizla istedet :drool:

Ja det er en nydelig rase. :heart: Er faktisk veldig spent på hvor mye hun kommer til å røyte når hun blir eldre, håper på det beste, men er selvfølgelig forberedt på det verste. Synes ikke moren eller mormoren røytet veldig ille når vi var på besøk hos oppdretter, men jeg er jo vandt med litt røyting og den type hundehår fra før. :)

17 timer siden, trill skrev:

Vi vurderte lenge dalmatiner, en av de siste rasene som ble "valgt bort" da vi endte med ridgeback. Når jeg ser bilder nå tenker jeg jo at ridgeback og dalmatiner sammen måtte være helt perfekt, og drømmer meg bort til hus og hage og hund nummer to :wub::wub:

Ikke aktuelt på en god stund, men en så vakker frøken trigger jo litt drømmer :innocent:

Ja dalmatiner er absolutt en herlig rase! Jeg vurderte faktisk ridgeback, men endte opp med dalmatiner. Kan se for meg at rasene hadde trivdes veldig godt sammen ja. :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive