Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjertefeil og anfall


ElinT
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har opplevd hund som får kraftige epilepsi lignende anfall pga av hjertefeil? Denne hunden har ikke bilyd og ikke spesielt forstørret hjerte men hjertet jobber alt for raskt, høyt blodtrykk og tidvis tung pust. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Hottie fikk anfall, men vi tenkte det var epilepsi. I retrospekt så kan vi jo se at det brude vært undersøkt nøyere i forhold til hjertet. men hun hadde kun to store anfall og  et par små, på de to årene, før hun fikk akutt hjertestans og døde.  Hun hadde vel moderat forstørret hjerte som 4 åring, noe tørrhoste, men bare svak bilyd på siste sjekk som da var i februar. Hun døde juli samme år.  Hottie hadde forøvrig ikke symptomer som høyt blodtrykk/puls/ tung pust annet enn under en annen type anfall enn det vi trodde var epilepsi. Da fikk hun brått høy feber, ble slapp, høy puls, tung og rask pust. Ble dehydrert samtidig og vi utelukket egentlig hjerte, for hun responerte bra på væskebehandling og det ble sagt at dersom det var hjertesvikt som gav den brådårlige formen så ville hun bli verre av væske, ikke bedre. 

Hadde ikke noen gode svar å komme med her altså. Vi valgte å ikke obdusere Hottie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.10.2018 at 10:09 PM, ElinT said:

Takk for svar. 

Akutt hjertestans er jo det jeg frykter mest, men håper på noen flere svar fra veterinær i morgen. 

Fikk du noe mer svar? Akutt hjertestans var for oss helt ******, pardon my french, men for hundens del så var nok det en helt super måte å forlate oss på. Ene øyeblikket hoppet og løp hun løs rundt oss og i neste var hun bare borte. Tar meg i å "håpe" at de andre går på samme måte, bare i en mye høyere alder.

3 hours ago, Midas said:

Midas hadde noe epilepsiliknende anfall og det var i samme periode jeg fant ut at han hadde en hjertefeil. Om dette hang sammen aner jeg ikke. Anfallene var ikke kraftige, men han mistet kontroll over bakparten. 

Åh! Hottie hadde noen små der hun sjangla med bakparten, og den liksom ikke hang med. De to store var mer klassisk med å falle om og kramper, lyder og hele pakka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Raksha skrev:

Fikk du noe mer svar? Akutt hjertestans var for oss helt ******, pardon my french, men for hundens del så var nok det en helt super måte å forlate oss på. Ene øyeblikket hoppet og løp hun løs rundt oss og i neste var hun bare borte. Tar meg i å "håpe" at de andre går på samme måte, bare i en mye høyere alder.

Åh! Hottie hadde noen små der hun sjangla med bakparten, og den liksom ikke hang med. De to store var mer klassisk med å falle om og kramper, lyder og hele pakka. 

Ingen svar enda nei, de finner ikke ut hva som er galt. Nå er hun satt  på Fenemal (epilepsi medisin) for å forsøke å unngå flere anfall. Hun har også fått litt panikk for å være alene etter anfallene begynte, hun blir veldig redd etter anfallene bortimot panisk. Hun har alltid vært veldig stødig og trygg, ikke redd for noenting. Håper dette roer seg når hun får Fenemal. Så kanskje det blir litt bedre for henne frem til vi får flere svar... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars lille vennen <3 Hottie var og ganske påvirka etter de store anfallene, og ble veldig krypende og "spak".  Men vi testa aldri medisin siden hun kun hadde de to store. Håper virkelig hun føler seg bedre snart og dere får mer svar på ting ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2018 at 2:40 PM, Raksha skrev:

Huff, stakkars lille vennen <3 Hottie var og ganske påvirka etter de store anfallene, og ble veldig krypende og "spak".  Men vi testa aldri medisin siden hun kun hadde de to store. Håper virkelig hun føler seg bedre snart og dere får mer svar på ting ! 

Fikk svar på blodprøvene som ble sendt til Tyskland og der var alle verdier normale og greie, så da er det visst ikke hjertefeil likevel. Så da er vi tilbake på start. Veterinær heller mot at dette er epilepsi, men jeg forstår ikke at det skal gi høyt blodtrykk og dårlig utholdenhet utenom anfallene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ElinT said:

Fikk svar på blodprøvene som ble sendt til Tyskland og der var alle verdier normale og greie, så da er det visst ikke hjertefeil likevel. Så da er vi tilbake på start. Veterinær heller mot at dette er epilepsi, men jeg forstår ikke at det skal gi høyt blodtrykk og dårlig utholdenhet utenom anfallene... 

Høh nei, det syns jeg høres rart ut. Men er det tatt ultralyd av hjerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...