Gå til innhold
Hundesonen.no

Å anbefale eller fraråde oppdrettere


Shokata
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, spot said:

Og hva så? Det er jo bare å be vedkommende om å klappe igjen.  Har alltid sagt hva jeg mener om hunder og oppdrettere, også som leder av en rasehundklubb, og har fått et par lignende telefoner, uten å miste nattesøvnen av den grunn.

evt bare tenke "akkurat ja", og la personen holde på med sitt. Det gjorde jeg. mens jeg lo i skjegget jeg ikke har. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en oppdretter er hverken gud eller noe mer enn mannen i gata. Avler vedkommende dritt, er jeg ikke redd for å fraråde folk evnt kjøp. Har hatt nok av sjuke bikkjer selv... Så jeg unner ikke noen å kjøpe katta i sekken, bare fordi oppdretter er et opphøyd menneske som aldri må nevnes i negativ sammenheng. 

Anbefaler gjerne oppdrettere, om jeg vet om noen som kan passe til personers bruk. Men jeg sier ikke , du MÅ kjøpe valp derfra, er mer der, ta kontakt og hør hva de avler. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at man hverken bør eller må noe som helst, men jeg tenker at 

1. Folk er vell heller sjeldent så stygge in person som de kan være i munnen over nett. Om så jeg hadde blitt skjelt ut og lagt for hat osv så tenker jeg. Det er ytterst få jeg hadde vært redd for å få på døra for å gjøre meg noe liksom utover å evt komme hit å kjefte da evt. Og det hadde isåfall vært en bomtur for deres del. 

2. Skikkelig stygg oppførsel på nett, være seg pm eller skravling på div fora/grupper hadde jeg politianmeldt om det hadde plaget meg. Og høres ut som det kanskje skulle vært gjort en del oftere.. Igjen, i de fleste tilfeller så.tipper jeg det hadde vært nok og. Da skal man ser de plutselig ikke er så tøffe i trynet lengre. Både fordi folk tar til motmæle og ikke lar seg herse med/skremme, og fordi det plutselig blir litt mer reelt enn en facebookdiskusjon i en verden der de  tror de styrer. 

3. Okei, så får man ikke kjøpe valp, vell, vil man ha valp fra noen av disse eller deres sammensvorne? Er de sure så er det vell fordi man har påpekt noe negativt(som man selv ikke vil ha regner jeg med) og om så hundene er på det jevne, vil man risikere å ha valp fra en sånn person? Hvem vet hva man kan få skyld for og her igjen hvordan man kan bli behandlet pga det om man skulle være uheldig å få en syk valp eller noe.. 

4. Miljøet.. Samme som over, vil man i det hele tatt være med i dette miljøet? Er det noe tap okke som?

Endret av Malamuten
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 29.10.2018 at 6:20 PM, spot skrev:

Hva er problemet?  Har man ikke ryggrad til å si sin mening, så la vær, har man det, så si det.  Så enkelt! :)

Problemet er at det er en del folk som burde hatt psykolog og ikke hund... Jeg kjenner til folk som har fått drapstrusler og som ikke tør la hundene sine være hjemme alene i frykt av hva enkelte kokosnøtter kan finne på...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...