Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppbevaring


Sdvabn
 Share

Recommended Posts

Hei☺️

Føler meg litt dum nå? Har kjøpt en elleve kg sekk med orijen tørrfôr og sekken kan ikke forsegles❗️ Hvordan oppbevarer jeg den for å beholde god smak og lukt❓ Fungerer det å legge det i en søppelsekk❓ Med en sheltie på tolv uker skal jo denne forsekken holde seg ei god stund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en oppbevaringsboks fra Curver, noe ala denne: https://nettdyret.no/hund/hundeskaler/curver-forboks-54liter--20kg-dogsilhouette_51-708.html. Vår er "metallfarget" uten mønster, syns det var finere enn den med mønster. Kjekt å ha containeren stående på et fast sted på kjøkkenet, også er det fint å kunne åpne lokket og øse opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en 8kg sekk uten forsegling til vår Chihuahua på nesten 3kg, og det kommer nok til å vare i minst et halvt år siden hun får vom i tillegg. Vi ordnet en løsning med borrelåsbånd som man får kjøpt på Clas Ohlson f.eks. :) Ellers er oppbevaringsbokser som flere foreslår over en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips nylig, som jeg aldri engang har tenkt på.. Liten hund og stor sekk fôr? Bruk fryseren! Pakk fôret inn og legg det i fryseren, så holder det seg visst nok helt supert.

Jeg nærmer meg samme problem - små hunder og synes at det å kjøpe småsekker med fòr blir tåpelig dyrt, så da får jeg bare rydde ut en skuff fra fryseren og bruke den til mindre poser med fôr - f.eks. nok til en uke av gangen som tas ut ved behov. Man kan selvsagt også servere det fryst - i alle fall hvis man, som jeg, heller på lunkent vann på før servering.

:-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SusanneL skrev:

Fikk et tips nylig, som jeg aldri engang har tenkt på.. Liten hund og stor sekk fôr? Bruk fryseren! Pakk fôret inn og legg det i fryseren, så holder det seg visst nok helt supert.

Jeg nærmer meg samme problem - små hunder og synes at det å kjøpe småsekker med fòr blir tåpelig dyrt, så da får jeg bare rydde ut en skuff fra fryseren og bruke den til mindre poser med fôr - f.eks. nok til en uke av gangen som tas ut ved behov. Man kan selvsagt også servere det fryst - i alle fall hvis man, som jeg, heller på lunkent vann på før servering.

:-)

Gjorde dette til allergihund, og i ettertid har jeg fortsatt å fryse ned. Holdbarheten forlenges om man oppbevarer det kjølig eller i frys (så et alternativ kan også være å ha en tett boks stående i garasje/utebod også, om man har lite plass i frys). 
Jeg foretrekker å kjøpe små sekker til store hunder, da jeg bare gir litt tørt ved siden av rått. Ser ikke poenget med å da ha store kvanta liggende i x antall måneder. Noe annet om man fullfôrer med tørrfôr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri engang tenkt tanken på å fryse ned tørrfôr, men det høres jo absolutt logisk ut.. Og ja, jeg fullfôrer på tørrfôr, men det er jo rimelig begrenset hvor kjapt to boston terriere får i seg 11-12 kilo, liksom. (Hadde nok gått kjappere om de fikk velge den daglige tilgangen selv - ha ha ha)

Så et godt tips. tydeligvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...