Jump to content
Hundesonen.no

Antitrekk-sele - nok med feste foran?

Recommended Posts

Jeg har sett mange av de antitrekk-selene, de har feste foran på brystet. Betyr det at andre seler med festering foran har samme funksjon? 

Det kommer nok litt an på hvordan selen sitter på resten av kroppen til hunden. Rogz H-sele har funket bra for oss, men jeg har alltid festet både i front og halsbånd, så han ikke har kunnet vri seg ut av selen.

Poenget med antitrekkselene som har feste foran er å snu hunden fysisk når den trekker, så enhver sele som sitter sånn at den snur hunden om den trekker, vil gjøre jobben :) 

1 minute ago, Djervekvinnen said:

Jeg skjønner ikke hvordan en slik sele kan sitte godt nok fast på kroppen til at hunden fysisk trekkes til siden og ikke selen blir dratt til siden?

Litt avhengig av hvor godt selen sitter og hvor heftig hunden drar så blir den jo litt dratt til siden, men det funker.

Forumet fortsetter under annonsen
12 minutes ago, Djervekvinnen said:

Jeg skjønner ikke hvordan en slik sele kan sitte godt nok fast på kroppen til at hunden fysisk trekkes til siden og ikke selen blir dratt til siden?

Den må jo passe riktig, og så hjelper det nok å forankre den i halsbåndet til hunden også. Men joda, selen flytter nok litt på seg men hunden blir fremdeles dratt til siden.