Gå til innhold
Hundesonen.no

Kriterier valpeshow


Ia
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt så lyst til å melde Marvin (Chihuahua på 4 mnd.) på utstilling, med håp om å konkurrere videre senere. Evt. også mtp. fremtidig avl.

Men nå har han jo underbitt. Et underbitt dyrlegen mener nok er for stort til å rette seg opp, men «alt kan skje».

Dette er jo diskvaliviseringsgrunn i voksen utstilling, og ikke minst god nok grunn til å ikke avle, men betyr det at det er helt meningsløst å melde seg på valpeshow? Hvordan dømmes valpene, og hvor harde er de på rar utvikling og skjønnhetsfeil?

Er helt newbie på dette med utstilling, haha, for noen er dette sikkert selvsagt. Men man må jo spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Wilhelmina skrev:

Går nok helt fint på valpeshow, jeg stilte min som valp med et seriøst overbitt og fikk excellent.

Supert! Takk! Ørene har heller ikke reist seg enda, men det går vel fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpeshow er jo bare for gøy!

Jeg har inntrykk av at det varierer litt hvor alvorlig både deltakere og dommere tar det, men jeg tenker at det spiller jo ingen rolle. Hvis jeg hadde vært interessert i utstilling hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta med hunden på valpeshow uansett form og farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpeshow er bare gøy! :D men ja, som simira sier så varierer det veldig på dommere (og deltakere :teehe:) hvor alvorlig og strenge de er. Noen ser mer mellom fingrene på valpeshow, godtar at valpene er uferdige og ser potensialet de evt kan ha med utvikling. Andre dommere skulle man tro at mente valpene kom ut gjennom fødselskanalen ferdig snekra sammen :ahappy:

Meld på du om du har lyst, og ha det gøy! Uansett hva dommen blir og hva kritikken sier, så er det både sosialt og god miljøtrening å ha med seg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...