Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som oppfører seg rart etter løpetid


Kaisen
 Share

Recommended Posts

For en uke siden så ble hun ferdig med løpetiden. De siste to dagene har hun oppført seg rart. Virker deppa og ligger stort sett bare og sover. Jeg står alltid opp før henne, og når hun kom tuslende inn på stua en time etterpå, så fant jeg frem båndet for å gå ut å tisse. Vanligvis kommer hun løpende, men nå snudde hun bare å gikk inn på soverommet igjen. Der har hun nå ligget å sovet i 2 timer og er ikke interessert i gå ut i det hele tatt. Hun virker ikke som seg selv. Jeg har en stor redsel for livmorbetennelse men jeg kan ikke se at hun har noen av symptomene på det. Hun er bare 2 år, og selvom de kan få det, er det jo mest vanlig hos eldre tisper.

jeg mistenker at hun har innbildt svangerskap, siden hun forrige gang også ble rar og adopterte 2 leker som valpene sine. Det har hun ikke gjort denne gangen heldigvis. Nå er hun rar på en litt annen måte. Virker deprimert, rett og slett. Spørsmålet er jo om jeg bare skal la henne være i fred? Eller skal jeg tvinge henne ut på lange turer når hun åpenbart ikke er i form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert innbilt ja. Valpene kommer jo ikke før om enda 7 uker så fortsatt mulig hun begynner å adoptere leker denne gangen og. Om et par mnd. 

Ang tur, se an hunden. Liker hun seg når dere er ute så er det ingen grunn til å holde igjen, vil hun ikke være med så er det selvsagt ikke nødvendig og legge ut på denlengdte turene hver dag. Men det er jo fortsatt godt å lufte både kropp og hode litt lell som regel. Blir hun stressa inne kan litt hardere aktivitet være positivt, men det er vell mest vanlig etter "fødsel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...