Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, oktober 2018


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Så virkelig ikke forbedret på morgen dagen, Kongsberg utstillinga. Selv om junior debyn gikk helt toppes så er det nå det starter. Halvsøster kommer, et tantebarn ( som er eldre enn Liste) en nybakt internasjonal champion og ei til.  Etter den valpekarieren blir det så utrolig tøft og få gult eller blått. Og den kommer garantert i morra.  Null forhåpninger :( Men skal man se positiv på det så er det en god trening til dogs4all.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lappen!!!  

Var prolaps som hadde ført til noe som het shiff sherrington mente dyrlegen. Nå er hun i himmelen.

Bestilt ny bil idag. Den er faktisk veldig kul til å være liten varebil  gjør overgangen fra BMW litt enklere

Posted Images

Akkurat nå, Nimbus skrev:

Har aldri koriander i, kjører ganske rein guacamole: salt, pepper, hvitløk, chiliflak og sitron/lime. Men vi drukner salsaen i koriander. Så vi tar det igjen der da ?

Ja lagde uten. :p. Tine ville at jeg skulle ha oppi tine lettrømme. Er det godt, eller er det bare tine som mener det for å selge rømme? :lol: (har ikke laget det før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ozzy skrev:

Alle oppskriftene jeg har sett har det. Noen har chilli, noen har tomat, men alle har koriander ?

Er det sant?? jaja det har ikke jeg fått med meg i hvertfall. Lager den som nimbus. Men ofte kjøper jeg kryddermixen til old el paso (?) og blander sammen med 2 avokadoer. Ikke like god, men fint når mat er lat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Ozzy said:

Ja lagde uten. :p. Tine ville at jeg skulle ha oppi tine lettrømme. Er det godt, eller er det bare tine som mener det for å selge rømme? :lol: (har ikke laget det før :lol:

Kjenner en del som bruker det! Den blir litt mer kremete på et vis, men den smaker kanskje mindre også. Litt som creme fraiche/rømme i suppe og saus! Foretrekker guacamolen uten selv :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på terassen og ante fred og ingen fare. Bikkja stod ved gjerdet og spiste på noen løvetannblomster. Plutselig hører jeg noe som var en blanding av et bjeff og et hyl. Nabokatten kommer løpende på andre siden av gjerdet med bikkja like etter. Katta prøvde å «slå» henne med potene flere ganger. Nå er jeg redd for at katta klarte å kloe henne når jeg hørte det hylet. Men er usikker på om det var er «au» hyl eller et opprømt bjeff/hyl...Den katten er skikkelig gretten og hopper på oss rett som det er. Terroriserer oss. Veldig målbevisst for å si det sånn. Hvis den klarte å klore så håper jeg bare inderlig at den ikke traff øyet. 

Når vi er ute på plenen setter den seg ofte foran porten så vi ikke kommer oss inn igjen. Og hvis vi går for nært så klikker katten. OG den pisser på dørmatten vår hele tiden. Jeg er veldig glad i katter altså, men akkurat DEN katten kan ryke å reise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyn debuterte i dag i klasse 3 (høyeste klasse gjeting), det var virkelig ikke planen min når vi sto opp i mårrest! Ikke én eneste kom seg gjennom, så med et til to momenter mindre enn de andre er jeg litt imponert over at hun karret til seg en 8. plass av 14 stk :lol:

Hun som kun har gått utganger på skogssank og lite jorde i år leverte en nyyyydelig prøveutgang på 250-300m, føreren var dog bare så nervøs at hun ikke fikk en lyd i fløyta for å stoppe hunden sin på riktig sted. Fint at Lyn fikser biffen selv da :D 

Kjenner den kommende uka blir krevende ifht. hundelogistikk. Vi har ene Lyn-sønnen på 14mnd her hjemme, som i seg selv er en utfordring ifbm. Keo som skal spise alt som har baller, ergo kan ikke de gå sammen overhodet. Eller rettere, jeg tenker ikke prøve det engang, det er ikke hva en pubertal hannhund trenger nå. Floss entrer i tillegg høyløpsk, så da kan ikke hun luftes løs sammen med noen av hannene, Keo får snart fløyte i snuta og jeg er veldig spent på ungfisen som opplever sin første løpetid i hus...

Så, ja, om noen vil ha en ung BC-hanne i neste uke, inne nøl med å rope ut :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maysofie skrev:

Lyn debuterte i dag i klasse 3 (høyeste klasse gjeting), det var virkelig ikke planen min når vi sto opp i mårrest! Ikke én eneste kom seg gjennom, så med et til to momenter mindre enn de andre er jeg litt imponert over at hun karret til seg en 8. plass av 14 stk :lol:

Hun som kun har gått utganger på skogssank og lite jorde i år leverte en nyyyydelig prøveutgang på 250-300m, føreren var dog bare så nervøs at hun ikke fikk en lyd i fløyta for å stoppe hunden sin på riktig sted. Fint at Lyn fikser biffen selv da :D 

Kjenner den kommende uka blir krevende ifht. hundelogistikk. Vi har ene Lyn-sønnen på 14mnd her hjemme, som i seg selv er en utfordring ifbm. Keo som skal spise alt som har baller, ergo kan ikke de gå sammen overhodet. Eller rettere, jeg tenker ikke prøve det engang, det er ikke hva en pubertal hannhund trenger nå. Floss entrer i tillegg høyløpsk, så da kan ikke hun luftes løs sammen med noen av hannene, Keo får snart fløyte i snuta og jeg er veldig spent på ungfisen som opplever sin første løpetid i hus...

Så, ja, om noen vil ha en ung BC-hanne i neste uke, inne nøl med å rope ut :lol: 

Hvis han kan gjete, så. Men det hadde nok blitt litt kaos med en hannhund til som elsker å egle på seg andre hanner. Stakkars gamlisen her, da. 

Men seriøst så lurer jeg av og til på om jeg skulle sendt unghunden bortover til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tricolor skrev:

Hvis han kan gjete, så. Men det hadde nok blitt litt kaos med en hannhund til som elsker å egle på seg andre hanner. Stakkars gamlisen her, da. 

Men seriøst så lurer jeg av og til på om jeg skulle sendt unghunden bortover til deg.

Kan og kan, han er påbegynt trening iallefall. Alle hunder han har møtt, både tisper og hanner, har gått fint. Men han tar ikke alltid et hint om at han er veldig mye når han er så veldig glad :rofl:

Jaha? Nå er jeg spent på tanken bak det :lol: 

———

Lyn mener føreren er på billigsalg i dag, hun eier nemlig ikke dybdesyn! Vi var noen snaue poeng unna godkjent klasse 3-prøve og dermed kvalifisert til Norgesserie og NM-uttak til neste år, men men, kun to godkjente prøver av startfeltet i dag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjerneskinn skrev:

Hvordan har det vært med dere som har mistet hunder? Det er nå to år siden jeg mistet min firbente hjertevenn, min første hund, følte lenge at det gikk greit, men i det siste har jeg tenkt så mye på han og synes det plutselig er veldig tungt igjen. :icon_cry:

Fire år siden jeg måtte avlive Ozzy, og det hender det gjør ***** vondt rett og slett.. Stort sett går det greit, men plutselig kommer sorgen tilbake. Men det er ikke like tungt som det var første året. Han var Hunden med stor H, min første, verdens beste og det vil nok alltid være litt sårt. 

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjerneskinn skrev:

Hvordan har det vært med dere som har mistet hunder? Det er nå to år siden jeg mistet min firbente hjertevenn, min første hund, følte lenge at det gikk greit, men i det siste har jeg tenkt så mye på han og synes det plutselig er veldig tungt igjen. :icon_cry:

Hadde en runde med tårer i går, fordi jeg fant igjen "dagboka" jeg skrev ifb med ene dp'en min (hun hadde atopi, fôrallergi, PL som ble operert, og hadde forkalkninger i ryggen hvor to hvirvler sto for tette). Jeg skrev i halvannen måned, og det er halvtannet år siden hun ble borte.
Jeg har mista fem... fire av dem i veldig ung alder og en som fikk bli godt voksen. 
Det kommer opp ting innimellom, men stort sett klarer jeg nå å se fremover. 
Sørg når det kommer til overflaten.
Det går seg til, med tid og stunder, og innimellom vil savnet føles overveldende. 
Jeg føler ikke at det går helt over, men etterhvert blir det lettere å huske ting med et smil enn med tårer. 
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Hvordan har det vært med dere som har mistet hunder? Det er nå to år siden jeg mistet min firbente hjertevenn, min første hund, følte lenge at det gikk greit, men i det siste har jeg tenkt så mye på han og synes det plutselig er veldig tungt igjen. :icon_cry:

Nå har jeg bare mistet en hund, og det va ganske nylig, men det var helt ******.. Noen dager kommer minnene ekstra sterkt tilbake og de dagene er tøffe. For min del hjalp det utrolig mye med ny hund i hus, mens jeg vet andre må ta seg god tid før de evt orker ny hund.

29 minutter siden, Annik skrev:

Lappen!!! :D

 

:D:D:D:D

6 timer siden, Kaisen skrev:

Huff, jeg våkna av at jeg brølte i søvne til bikkja i natt:icon_redface: hun skjønte jo ingenting stakkars. Ble redd og gikk ned av sengen fordi hun trodde hun ikke fikk være der:no: hadde sååå dårlig samvittighet både etterpå å når jeg stod opp i morges

Husker jeg sparket Mira ut av senga i søvne en gang, stakkars hund skjønte ingenting!

 

Lykke syns den hvite greia på bakken er passe spennende, og litt skummel for den knirker når hun går på den! Men det er veldig gøy å base i den! Hei gal valp. Nå er det snart valpetreff på hundeklubben, blir godt for henne å få løpt av seg med gjengen sin.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...