Gå til innhold
Hundesonen.no

Rennende øyne og sopp


Lilo14
 Share

Recommended Posts

Var hos frisøren med hunden på fredag. Vi har ikke hatt hunden så lenge, men jeg har sett att det kommer en del renner under øynene. Det blir ganske hardt etterhvert, og jeg må bløte og gre henne. Hun er rød i pelsen under øynene, også på potene. Frisøren mente det ikke var noe og gjør med att øynene renner, var vanlig hos yorkiene og andre raser. Men hun trodde det kunne være sopp. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette? Må vi bare leve med att øynene renner? Hun er og litt rød i pelsen rundt munnen. Håper noen har noen gode råd. Må også nevne att det ikke ser ut til og plage henne noe nevneverdig. Hun kan ligge og bite seg litt på potene på kveldene når vi legger oss, og av og til slikker hun seg på potene og liksom vasker øynene. Men som sagt virker ikke som det er noe som plager henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste hunder er røde/brune i munnvikene, skjegget(for de som har det), under poter og ofte rundt kjønnsorgan for tisper iallefall. Noen vises det godt på og andre ikke, pga farge. Det er pga fukt og det blir det gjerne selv om ikke øyne osv renner noe nevneverdig.. Helt ufarlig og ikke plagsomt. Om hunden begynner å klø derimot kan det være noe annet som har fått feste der og da blir man sjekke det. Spesielt potene. Det er typisk et tegn på allergi om de klør der(pga sopp som får grobunn av svekket immunforsvar). Det er ikke det samme som denne røre missfargingen. 

Det finnes helt sikkert produkter som tar noe av missfargingen, men det er bare midlertidig uansett og strengt tatt unædig og bruke tid og penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg blei bare litt bekymret om jeg måtte gjøre noe fort, og gjerne oppsøke veterinær. Jeg får bare se det litt an da, og holde henne tørr og følge godt med om det blir noe værre. Og sikkert også være nøye med hårklipp på potene og inntil øynene. Tusen takk for svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...