Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Rennende øyne og sopp

Recommended Posts

Var hos frisøren med hunden på fredag. Vi har ikke hatt hunden så lenge, men jeg har sett att det kommer en del renner under øynene. Det blir ganske hardt etterhvert, og jeg må bløte og gre henne. Hun er rød i pelsen under øynene, også på potene. Frisøren mente det ikke var noe og gjør med att øynene renner, var vanlig hos yorkiene og andre raser. Men hun trodde det kunne være sopp. Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt dette? Må vi bare leve med att øynene renner? Hun er og litt rød i pelsen rundt munnen. Håper noen har noen gode råd. Må også nevne att det ikke ser ut til og plage henne noe nevneverdig. Hun kan ligge og bite seg litt på potene på kveldene når vi legger oss, og av og til slikker hun seg på potene og liksom vasker øynene. Men som sagt virker ikke som det er noe som plager henne.

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei. Er ny her. Hunden min på over 11 år har blitt operert altfor mange ganger grunnet patella luksasjon. I mai måtte hun operere grunnet avrevet korsbånd. I lang tid har det "knaka" i forlabbene hennes når hun har tråkka på meg, men ikke vist tegn til smerter. Nevnt dette for dyrlegen flere ganger, men de mente at man avventer så lenge hun ikke viser tegn til smerter. Hun har over lenger tid belastet forlabbene mer enn bakbeina pga operasjonene. De siste månedene har hun blitt gradvis mer halt på høyre forlabb. Var hos dyrlegen for snart 3 uker siden hos en ortoped. Og han har operert hunden min flere ganger. Han tøyde og bøyde på forlabben hennes uten at hun viste tegn til smerter, men likevel halter hun veldig. Han valgte å ikke gjøre noe mer med det der og da pga hennes alder. Skulle det være noe som må opereres, så mener han at operasjonen er såpass omfattende at hun burde få slippe. Så hunden min har brukt metacam Smertestillende i to uker uten effekt. Nå bruker hun Rimadyl som vi har prøvd i 1 uke uten effekt. Dette er en hund på 2-3 kg, så er ikke veldig tung. Noen som har opplevd lignende med sin hund? Hva hjalp? Jeg blir så trist over å tenke at det kanskje ikke er mer dyrlegen vil gjøre.. Håper noen har noen svar.. 
    • Hunden min på 11 år har operert bakbeina sine x flere grunnet patella luksasjon og har brukt mye tid av livet sitt i ro. I mai i år røk korsbåndet hennes, og i og med at hun er en livsglad hund var det ingen tvil om hva som var det rette å gjøre til tross for alderen. Hun har dessverre fortsatt mye problemer med beina og leddene grunnet artrose, men korsbåndoperasjoen er vellykket. Hadde henne til fysioterapi noen ganger etter det grunnet alderen. Lykke til   Edit: jeg ser nå at innlegget ikke var spesielt nytt
    • Kuler er ofte skumle, men er en trygghet å få det sjekket av veterinær. Hunden min har kuler som sitter fast i brystet. Har vært å fjernet kulen én gang, men den kom tilbake kort tid senere. Og denne kulen var bare en fettkul. 
    • Gjør også det med tørrfôr! Vi bor også i blokk så jeg ønsker heller ikke å plage noen naboer med bråk, men jeg går mye ut og inn av alle dørene i leiligheten og lar henne vente, og dette funker sålangt ganske godt. Det er generelt lite lyd i henne, men tar det likevel veldig gradvis siden det enda ikke er noe hast med å måtte være alene hjemme 😊 
    • Slik jeg har forstått det er det en veldig førerorientert rase, men ikke noe rasetypiske at den knytter seg mest bare til en person.  Når jeg ikke er tilstede så tar han kontakt med de andre, det er bare når han vet at jeg er i huset at han overser resten av familien. Men det jeg har funnet ut i dag er at hvis jeg gir leken eller klikker til de andre foran valpen og er i rommet sammen med de så er det greit å leke/trene med de. Men skal jeg bare ut av rommet for å hente noe så følger han etter meg. 
  • Nylig opprettede emner