Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp - nye tenner


litchi
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg har en valp som er midt i tannfellingen sin nå, og noen nye tenner har begynt å komme ut, men jeg synes det ser litt rart ut. Hvis dere ser på bildet under er den ene tanna veldig nærme den andre, og begge disse er nye tenner. Er det sånn at de kan flytte seg når han vokser? Hadde dere gjort noe med dette? Han skal jo på unghundsjekk om ikke alt for lenge, men jeg tenkte å spørre, for jeg vet jo ikke om det kanskje kan gjøre vondt for han :hmm:

42238210_2224637377772995_7588992304753410048_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter fikk jo mange svar fra folk som hadde opplevd det samme? Flere trodde tanna har samme rot, synes du det kan se ut som det? Jeg tror ikke dette kommer til å ha noen betydning for valpen selv uansett (jeg tror der bare er kosmetisk slik som hos mennesker med tenner litt over hverandre), men er jo en fordel å få det sjekket ut når du uansett skal ha ormekur ved 6 mnd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg postet her rett før jeg snakket med oppdretteren min. Det viktigste for meg er at det ikke er vondt for han. Fikk tatt en ordentlig titt bak tennene hans i stad, og der så det mer ut som det er to forskjellige tenner, men jeg har ikke noe erfaring med dette så vet ikke helt hvordan det eventuelt ser ut om de har felles rot :P Men vi skal selvfølgelig sjekke det hos vetrinær etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...