Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som angriper sengen sin


Augusta
 Share

Recommended Posts

Hei. 

Er helt ny og uerfaren på dette med å oppdra en hund, bare så det er sagt. 

Valpen er 11 uker gammel, og kom til oss da han var 8 uker gammel. For litt siden fikk han sin egen seng. Før det lå han på et pledd på gulvet ved siden av sengen min. Der sov han som regel fint, kunne hende at han gnagde litt på pleddet eller lekene sine, men det var forholdsvis rolig og ga seg raskt. 

Etter at han fikk denne nye sengen er han helt vill så fort vi går inn på soverommet for å legge oss. I tillegg legger jeg merke til at han gjerne sover andre steder enn i sengen, for eksempel på gulvet. Han sover også delvis i sengen sin, men syns det er litt rart med tanke på at han alltid pleide å sove på det pleddet han hadde. 

Når jeg skriver "angriper" så mener jeg jo at han leker med den, men han er så vill! Han tar tak i den og fillerister den og knurrer, kanskje bjeffer han til og med. Enkelte ganger har han også begynt å jokke på den. Søkte opp dette med valp som jokker, og kom fram til at han var stresset og overstimulert? Jeg har selvsagt på ingen måte prøvd å gjøre han oppspilt når vi skal sove, men det blir han tydeligvis. 

Noen som har opplevd noe lignende som har noen gode råd til en nybegynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Ingidano skrev:

Ville bare tatt vekk sengen og lagt frem pleddet igjen :) Kan være den blir for varm for han.

Reagerer han likt på sengen dersom du setter den fram i ett annet rom?

Det har jeg ikke testet, men jeg kan forsøke det og se hvordan det går. Takk for svar og innspill :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper han anser sengen som verdens kuleste leke og blir litt stresset av at han jager seg selv så opp. Ikke noe jeg ville bekymra meg stort for. Det går over. Så for nattesøvnens skyld ville jeg bare byttet tilbake til teppe. Min valp blir hyper om hun får komme opp i senga. SÅ MANGE KULE LEKER!(les dyne, laken, puter wohoooo!" :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg tipper han anser sengen som verdens kuleste leke og blir litt stresset av at han jager seg selv så opp. Ikke noe jeg ville bekymra meg stort for. Det går over. Så for nattesøvnens skyld ville jeg bare byttet tilbake til teppe. Min valp blir hyper om hun får komme opp i senga. SÅ MANGE KULE LEKER!(les dyne, laken, puter wohoooo!" :P 

Hahahah, entusiasmen er jo bare helt herlig, om enn litt slitsom til tider :teehe:Han er heldigvis nå på god vei til å høre på et strengt "nei", så jeg har funnet ut at jeg helt enkelt sier nei med en gang han biter på senga si. Det har gått greit hittil, selv om jeg selvsagt ikke får fulgt med mens jeg selv sover. Men det er i det minste ikke sånn at han holder meg våken med lekinga si. I min seng er han heldigvis rolig, men han har egentlig sovet fast på gulvet siden dag 1. Han fikk komme opp i senga om morgenen helt i starten, men det kuttet jeg også ut da han ble tryggere på både meg og soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...