Gå til innhold
Hundesonen.no

Lekker blod fra penis...og en ørebetennelse som ikke forsvinner


Tommy
 Share

Recommended Posts

Falcon har ikke hatt det lett. Det har heller ikke Agria hatt de siste årene. Nå har han vært syk siden juni, med symptomer på noe helt annet siden mai.

Problem 1: Ørebetennelse

Som allergiker har han hatt flere ørebetennelser de siste årene. Gjerne får han en omgang tidlig vår, og en på høsten. De siste årene har det gått over i løpet av få dager, fordi jeg kjenner symptomene så godt at jeg kan forhindre det tidlig. I sommer var han hos mutter'n, hvor han på et tidspunkt sleit med ørene. Han fikk ikke renset de, så den satt seg skikkelig. Dette var i midten av juli.

Vi var hos dyrlegen i starten av august, og han sliter fortsatt med betennelsen. Først ble han behandlet for sopp med Otoact (morgen) og Clorexyderm (kveld). Rundt 20.august fikk han prednisolon. Det ble han fryktelig syk av, så vi måtte slutte. I starten av september tok de prøve av øreguggen og fant bakterier i tillegg. Siden den gang har vi brukt Canaural (morgen og kveld), samt Otoact ved behov (som er hver dag). 

Får også fire Atarax morgen og kveld.

...Men gugga går ikke bort. To timer etter at øret ser rent og pent ut, finner jeg oppblomstring av brun gugge. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre, eventuelt forhøre meg med veterinær om?

Gjelder forøvrig kun ytterøret. Inni ser det visst veldig fint ut.

Problem 2: Blod og sekret fra penis

Dette er min største bekymring om dagen, og jeg har noen for å si det slik. Siden mai har han hatt episoder hvor det drypper blod fra penis. I starten var det en liten periode. Endte som regel med en liten pøl av blod, så var det over. Den siste måneden har det dryppet regelmessig, dog i mindre omfang. Noen ganger er blodet helt rødt, andre ganger rosa. Finner tidvis små flekker som ser ut som væske med verk i - eller sekret. Dyret gir ingen tegn til ubehag.

I mai tok han blod- og urinprøver. Ingenting så galt ut på blodprøvene, men de fant tegn til urinveisbetennelse. Denne ble ikke behandlet da det ikke kunne konstanteres faktisk betennelse. Prøven hadde selvsagt ikke blitt tatt sterilt. Fant også spor av blod i urinen.

Samme måned fikk han en ultralyd. Ingenting ble funnet noe sted. De sjekket absolutt alt fra hale til hals. Urinblæren ble nøye inspisert. Heller ikke her var det noe styggedom. Prostata så fin ut.

Nye prøver ble tatt i juni. Små talgkjertler ble funnet på innsiden av forhuden. Disse var borte ved neste undersøkelse. 

Har nå bestilt time hos ultralydspesialist ørten mil unna.

Dette har forøvrig skjedd ved to tidligere anledninger - den gang jeg bodde på Sørlandet. Den første gangen ble det konstatert forgiftning, da det var blod i oppkastet, samt blod som ikke koagulerte. Den andre gangen ble det konstatert slag/spark i nyre, da et kammer var fylt med blod...Pluss pseudomonas. Ingen av konstateringen var særlig trolige, da han ikke hadde fått slag eller fått i seg noe ute. 

Saken her blir definert som et mysterie-case, og derfor blir jeg sendt på en Norgesreise. Har noen vært borti noe lignende?

Er forøvrig på sin plass å nevne at jeg nylig møtte eier av en HG-valp som nylig måtte avlive sin 3-år gamle HG p.g.a rottegiftforgiftning (samme alder som min hadde, samt like usannsynlig scenario)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kovu hadde perioder der det dryppet blod fra penis. Prostata var litt forstørret, men ikke veldig. Ved ultralyd fant en liten, men angivelig uproblematisk, cyste der. Etter to runder med kjemisk kastrering der dryppingen forsvant kastrerte vi, og har ikke hatt problemer siden (vel, nå begynner han å dra på årene og har en sjelden gang urinlekkasje, men det er nå så).

Men hos Kovu var det jo faktisk funn i prostata, selv om det ellers ligner veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...