Gå til innhold
Hundesonen.no

Australian shepherd?


Maritaas
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo, som noen vet, på jakt etter en hund nr 2. Vi har hatt diverse stående fuglehunder tidligere, og har nå en kleiner munstenlander. Denne er det gubben som bruker på jakt og jeg jogger turer i skog og mark, men synes også fugletrening er gøy. Vi har prøvd oss litt på både agility og lydighet, og begge deler har jeg lite erfaring med fra før. Men jeg merker at vår lille fuglehund blir noe ukonsentrert og jaktlysten slår inn fra tid til annen og da blokkeres naturlig nok alt annet. Jeg kunne derfor tenke meg en mer førerorientert hund uten jaktlyst som jeg kan bruke innenfor agility og lydighet. Jeg vet det er mange i klubben her som bruker aussie til begge deler. Det er faktisk ganske mange av dem. De oppleves som trivelige, meget førerorienterte hunder, i tillegg til at de er veldig pene å se på. 

Så da lurer jeg egentlig på om det er noen som har både erfaring med og kunnskap om denne rasen? Alt fra rasestandard, bruksområder, mentalitet og erfaringer med den både i hverdagslivet og som bruks og konkurransehund. Er det evt andre raser med samme bruksområder som kan egne seg like så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...