Gå til innhold
Hundesonen.no

Askesmykke


Ravensburger
 Share

Recommended Posts

Det kommer helt an på hva slags smykke du vil ha!

For klasskule/perle/hjerte ligger prisen på rundt 1500,- ser jeg, men det finnes jo andre muligheter. Små urner man kan ha rundt halsen og slikt. Selv har jeg asken etter min forrige (bortgjemt i en plastkrukke), og når jeg en dag blir rik skal jeg presse den om til en diamant, haha.

Send litt meldinger til folk - det skal ikke være noe problem å få laget det i ettertid, da sender du bare inn litt av asken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å tenke over at smykker er noe man ganske enkelt kan miste (kjeder kan ryke, sten kan løsne fra ring etc). Har selv mistet smykker som hadde sentimental verdi for meg, og om det er det eneste man hadde hatt igjen etter et elsket kjæledyr, hadde det jo ikke akkurat vært noe gøy, så bare ønsket å belyse det. Selv har jeg en veldig fin urne i messing formet som et hjerte på stativ etter min forrige hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stjerneskinn skrev:

Viktig å tenke over at smykker er noe man ganske enkelt kan miste (kjeder kan ryke, sten kan løsne fra ring etc). Har selv mistet smykker som hadde sentimental verdi for meg, og om det er det eneste man hadde hatt igjen etter et elsket kjæledyr, hadde det jo ikke akkurat vært noe gøy, så bare ønsket å belyse det. Selv har jeg en veldig fin urne i messing formet som et hjerte på stativ etter min forrige hund. 

Et veldig viktig poeng.

Jeg har aldri sett dette laget av aske fra dyr, men så et program på TV  om diamantsmykker laget av menneskelig aske. Da viste de også en datter som fikk et smykke laget av asken til sin avdøde mor, og hun mistet smykket. Det var helt grusomt, hun mistet det eneste som var igjen etter moren sin ?.

Det gjorde så inntrykk på meg at jeg ikke ville turt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 at 5:58 PM, Stjerneskinn skrev:

Viktig å tenke over at smykker er noe man ganske enkelt kan miste (kjeder kan ryke, sten kan løsne fra ring etc). Har selv mistet smykker som hadde sentimental verdi for meg, og om det er det eneste man hadde hatt igjen etter et elsket kjæledyr, hadde det jo ikke akkurat vært noe gøy, så bare ønsket å belyse det. Selv har jeg en veldig fin urne i messing formet som et hjerte på stativ etter min forrige hund. 

Når man lager diamanter bruker man alt, men til steinsmykker blander de bare inn en teskje aske, så da har man jo nesten hele hunden igjen om man skulle miste det ?

Endret av Ia
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...