Gå til innhold
Hundesonen.no

Askesmykke

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaringer med askesmykke? 

Jeg har en urne her hjemme og lurte på om det muligens gikk an å lage et askesmykke i etterkant og om noen vet sånn ca priser?

Det var mange selskaper som tilbyr dette så derfor ville jeg se om noen har erfaringer om dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags smykke du vil ha!

For klasskule/perle/hjerte ligger prisen på rundt 1500,- ser jeg, men det finnes jo andre muligheter. Små urner man kan ha rundt halsen og slikt. Selv har jeg asken etter min forrige (bortgjemt i en plastkrukke), og når jeg en dag blir rik skal jeg presse den om til en diamant, haha.

Send litt meldinger til folk - det skal ikke være noe problem å få laget det i ettertid, da sender du bare inn litt av asken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å tenke over at smykker er noe man ganske enkelt kan miste (kjeder kan ryke, sten kan løsne fra ring etc). Har selv mistet smykker som hadde sentimental verdi for meg, og om det er det eneste man hadde hatt igjen etter et elsket kjæledyr, hadde det jo ikke akkurat vært noe gøy, så bare ønsket å belyse det. Selv har jeg en veldig fin urne i messing formet som et hjerte på stativ etter min forrige hund. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Stjerneskinn skrev:

Viktig å tenke over at smykker er noe man ganske enkelt kan miste (kjeder kan ryke, sten kan løsne fra ring etc). Har selv mistet smykker som hadde sentimental verdi for meg, og om det er det eneste man hadde hatt igjen etter et elsket kjæledyr, hadde det jo ikke akkurat vært noe gøy, så bare ønsket å belyse det. Selv har jeg en veldig fin urne i messing formet som et hjerte på stativ etter min forrige hund. 

Et veldig viktig poeng.

Jeg har aldri sett dette laget av aske fra dyr, men så et program på TV  om diamantsmykker laget av menneskelig aske. Da viste de også en datter som fikk et smykke laget av asken til sin avdøde mor, og hun mistet smykket. Det var helt grusomt, hun mistet det eneste som var igjen etter moren sin 😢.

Det gjorde så inntrykk på meg at jeg ikke ville turt det.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.9.2018 at 5:58 PM, Stjerneskinn skrev:

Når man lager diamanter bruker man alt, men til steinsmykker blander de bare inn en teskje aske, så da har man jo nesten hele hunden igjen om man skulle miste det 😊

Endret av Ia
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Varer Såpas kort at eg ikkje klare å registrere det. Mellom 5 og 10 sekunder. Piper ikkje og . Rolig og i fin for ellers. Kan sende deg videoen privat til deg om du vil det?
    • Jeg fikk til svar fra dyrlegen min nå i høst om at chippen må ha gått ut før man kunne gjøre en kirurgisk kastrering.
    • Jeg har blitt anbefalt riesen og dalmatiner til sånn jobb.   Ikke noe for meg men kanskje noe for andre å sjekke ut?
    • Spørsmålet er jo hva som er viktigst for deg? Som regel finnes ikke den hunden som er perfekt på alle punkter, så da blir det ofte et spørsmål om hva man er villig til å sjanse på av egenskaper og hva man ikke vil sjanse på.  Vet av noen som er mye ute på ski og spark med sine korthårs collies, det får du jo mest sannsynlig en hund som er grei å ha løs, men vet ikke hvor sikkert valg det er mtp trekk. Evt så er det jo flere av retrieverne som også kan passe til begge deler, men igjen, ikke like sikkert ifht trekk som feks en AH. Også vil det jo være forskjeller på hvor godt de trekker, hvor langt de orker og hvor fort de løper. De stående fuglehundene er jo og gode trekkhunder ofte, de trekker gjerne både fort og langt og jobber bra. De har jo selvsagt jaktinnstinkt, men ikke på samme måte som polarhunder, ofte. Men man må jo være komfortabel med hunder som løper seg noen runder i skogen, ute av syne. Springerspaniel kan og være et alternativ, men da likt som med retrieverne og collie så vil det nok være litt variabelt hvor interessant den trekkinga er. Mange belgere er glade i å trekke, iallefall de fra linjer med litt fokus på brukshunder. De fleste belgere er og greie å ha løse, men de er jo ikke helt blottet for jaktinnstinkt da.
    • Når man har cavalier får man høre mye rart fra mennesker som kanskje ikke vet annet om rasen enn fra en dokumentar eller to, så jeg ville ikke brydd meg så mye om hva "vanlige folk" måtte mene om helsa til hunden din. Skal man høre på alt man leser og alt folk sier blir man fort hypokonder på hundens vegne. Pust med magen og prøv å ikke tenk så mye på det, og la veterinæren gjøre en vurdering  Hvis noe er galt får du vite det da, og får komme igang med behandling. Det løser ingenting å ta sorgene på forskudd
  • Nylig opprettede emner