Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hei 

jeg oppdaget ganske nylig blodlus på mine to pommer. ( grøss ) 

aldri hatt lus på mine før, men jeg har da fått tak i stronghold som jeg skal ta på de nå senere i kveld. Må bade og føne de først bare. 

Det jeg tenker da er å vaske hundeseng( stoff) i vaskemaskin og kaste alt av tepper de har ligget på ( billige fleece tepper som trengs å skiftes ut uansett) støvsuge sofaen godt og ellers rengjøre som vanlig.

det jeg lurer på er hva gjør jeg med seler og bånd? Bruker utstillingsbånd til korte tisseturer ( har valp som trenger å komme seg fort ut når det må tisses, så enklest sånn) og sele til lengre turer. Så hva gjør jeg med disse? Kunne sikkert lagt de i fryseren, men da har jeg jo ikke noe annet å lufte de med... ( jeg har ingen backup) kan dette kokes og så er lusen ( mer sannsynlig egg) borte? Og børster hva gjør jeg med dette? Legge det i fryseren etter jeg har fått hundene tørre og børstet etter badet? 

Tips og triks mottas med glede.. vil helst slippe å gå igjennom dette igjen... 

Da vi hadde lus på stallen vaska vi en del utstyr i varmt vann med Virkon S i. Er desinfiserende som dreper det meste. Ville lagt seler og halsbånd i en bøtte med virkon og vann.

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen