Jump to content
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Nå var ikke denne filmen lagt inn her for å vise hvor flink en hund er i rally-lydighet (det kan man gjøre i en egen rally-lydighets-tråd) Denne filmen er lagt her for å vise hvordan en hund som var like ille som Iris har lært seg å jobbe rundt andre hunder. Men er trent på en annen metode enn hva som blir gjort med Iris. 
      Så at hunden ikke klikker rundt andre hunder er hele poenget med videoen  Jeg har en hund som klikket på samme måte som Iris. Jeg fikk forbedret dette med samme metode som de gjør med Iris. Hysteriet må brytes med en gang før det eskalerer, eller så får man ingen kontakt overhode med dyret. Min hund greier seg nå ganske så bra i konkurranse-sammenheng. Der har vi heldigvis aldri problemer med utagering/«klikking» 👍
    • Fjernet en jursvulst på en tispe. Den var godartet.   
    • Du er flink som sier ifra! Vet selv at det hadde sittet langt inne hos meg å si noe tilbake😅
    • Hvor viktig er det for hunder å treffe andre hunder jevnlig? Her blir det ganske sjeldent. Vi trener på passering, og lar som hovedregel ikke unghunden hilse på andre hunder i bånd. Han kan ikke være løs, så han er jo i bånd hele tida. Det eneste stedet han får leke fritt er i hundeparken, men jeg har hittil vært litt skeptisk til det fordi man aldri vet hvilke hunder som er der, og hvilke problemer de har. Som liten valp ble han godt sosialisert, og han er i dag (litt i overkant) glad for å treffe andre hunder. Han er ikke redd, men kan gire seg litt opp ved passeringer etc. Dette trener vi masse på. Han er forresten ett år. Hvordan gjør dere andre dette? Skriv gjerne alder på hunden også.
    • Samme skjedde med meg her den ene dagen! Var ute med bare Milo og gikk i skogen, plutselig kommer det en liten hissig hannhund løpende mot oss. Milo liker ikke å hilse på andre hannhunder i bånd (løs går fint), så han starter å brumme for å fortelle den andre hunden «flytt deg, jeg vil ha plass». Jeg roper til eierene (som har null kontroll på hunden sin) og sier de må få kontroll på hunden sin. Ikke beklagte de heller, så jeg slengte på at det er fint hvis dere har hunden deres i bånd, når dere ikke har kontroll på den. Så gikk jeg mens jeg ristet på hodet🙈  Uhell kan skje, selvfølgelig!! Det hender jo med alle, er jo hunder vi driver med. Men da er det fint å få et «unnskyld, beklager ol» kjenner jeg. Disse jeg møtte på virket ikke veldig brydd😣
  • Nylig opprettede emner