Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, september 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

Kjøretimen i dag gikk strålende:blissysmile:,  men fy flate, fotgjengere er jo skumlere enn lastebiler, sånn som de bare skræver ut i veien :gaah:. Veldig uvandt å kjøre bil, men kjørelæreren mener det er håp - det kan jeg leve lenge på.

Nå er det natta her, kidden er nok oppe å løper kl 6 i morra, så best å få lagt seg. Jatzy er enig :)

 

Sjekk jeg har blitt proff til å dele bilder a :teehe:nettbrett er jo mye bedre en databeistet

P_20180917_223821.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skryt : Jeg har en nordisk Lure coursing champion  Tredjeplass bak to av de beste tispene i europa ,cert , svensk championat og dermed også nordisk Lure coursing champion. Juhu , det var gøy og ikke m

Helt på tampen av sesongen ble det en aldri så liten Sverige-tur, og jammen klinka frøkna til på blodsporprøve i dag og dro i land en 1.premie og ble dermed Svensk Viltsporchampion  Hun kan hvis hun v

Teoriprøve bestått!  

Posted Images

10 minutes ago, Red Merle said:

Kjøretimen i dag gikk strålende:blissysmile:,  men fy flate, fotgjengere er jo skumlere enn lastebiler, sånn som de bare skræver ut i veien :gaah:. Veldig uvandt å kjøre bil, men kjørelæreren mener det er håp - det kan jeg leve lenge på.

Nå er det natta her, kidden er nok oppe å løper kl 6 i morra, så best å få lagt seg. Jatzy er enig :)

 

Sjekk jeg har blitt proff til å dele bilder a :teehe:nettbrett er jo mye bedre en databeistet

P_20180917_223821.jpg

Åhh, sovende hunder :wub: Sikkert meg som er rar, men elsker bilder av sovende hunder :D Jeg er nok litt soft, innerst inne :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg til å komme i gang i dag, har vært våken siden syv, men ikke gjort annet enn å dusje og spise frokost. Har både skogstur og husarbeid på planen, men kommer ikke i gang med noe av det. Hater å være så umotivert. Twist hjelper ikke til akkurat, der han ligger i sofaen og sover :P Har visst ikke noe akutt behov for aktivitet han heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med lunsj etter to timer i skogen. Da vi kom hjem var bring her med hundematen jeg har bestilt og damen som leverte hadde whippet fra samme oppdretter, så da ble vi så klart stående å prate litt. Trivelig :) 

Nå skal jeg skrive tre søknader og i ettermiddag skal jeg besøke ei venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.9.2018 at 10:25 PM, frk-franzen said:

Nei det er ikke så viktig plent, men jeg gledet meg til det (forhåpentligvis) skjedde :) Å ja, det går jo fremdeles, det er ikke verdens undergang at hun har d-hofter så lenge hun er frisk, men jeg ble så overrasket, hadde ikke forberedt meg på at hun skulle ha HD.. Og faren min la det frem som at om hun fikk cert så «stjal» vi det fra noen andre, siden utstilling i utgangspunktet er et avlsverktøy. 

Men jeg kan jo selvfølgelig stille så mye jeg vil :) Og vi skal på to store nå i helgen!

On 13.9.2018 at 10:45 AM, Snøfrost said:

Det der er helt feil :)
For det første er utstillinger ment til å være en evaluering av avkom, ikke et verktøy for fremtidig avl. 
For det andre så er det ikke noe poeng å tenker på andre oppi det hele, vil du stille hunden din så gjør for all del det! 

Det finnes mange eksempler på hunder som både er champions, BIS vinnere og multichampions og det som er, som også har noe som gjør de uegnet for avl. Enten det er HD eller noe annet. 

Hvis det ender med HD:D så er det eneste som er en dum idé avl. Alt annet av aktiviteter er bare bra (kanskje ikke tung kløving og slikt, men lett kløv er jo ikke noe i veien med). En HD hund bør jo holdes godt muskelsatt.

Signerer Snøfrost. Jeg har selv en hund med hjertefeil, hun skal aldri avles på. Men jeg stiller ut likevel :) Papillonen min skulle vi kaaaanskje bruke i avl, endte opp med å ikke bruke henne. Hun er stilt ut en hel del :D NUCH ble hun også etter at vi hadde bestemt at hun ikke skulle avles på. Det er ingen som stjeler cert heller. Den beste hunden får cert, sånn er det, med HD eller uten HD. Det spiller ingen rolle. Hvis din hund er finere enn en annen hund uten HD, så er det likevel din hund som fortjener certet. Så lenge dere stiller såklart! 

 

31 minutes ago, Tonje said:

Koser meg med lunsj etter to timer i skogen. Da vi kom hjem var bring her med hundematen jeg har bestilt og damen som leverte hadde whippet fra samme oppdretter, så da ble vi så klart stående å prate litt. Trivelig :) 

Nå skal jeg skrive tre søknader og i ettermiddag skal jeg besøke ei venninne. 

Hvordan går jobbjakten? :)

På skolen i dag! Har jobbet mest hjemmefra de siste dagene, og jeg merker hvor lite jobbing det faktisk blir da :icon_redface: Jeg prøver å skrive på prosjektoppgaven min etter at jeg i går var på befaring i bygget jeg skriver om og endelig fikk sett litt på det in real og fikk masse info fra han som har prosjektert det. Men jeg føler likevel det er litt vanskelig å komme skikkelig i gang med skrivingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MegaMarie skrev:

 

 

Hvordan går jobbjakten? :)

På skolen i dag! Har jobbet mest hjemmefra de siste dagene, og jeg merker hvor lite jobbing det faktisk blir da :icon_redface: Jeg prøver å skrive på prosjektoppgaven min etter at jeg i går var på befaring i bygget jeg skriver om og endelig fikk sett litt på det in real og fikk masse info fra han som har prosjektert det. Men jeg føler likevel det er litt vanskelig å komme skikkelig i gang med skrivingen. 

Den går trått du :P Er visst ingen som har bruk for meg, i noen som helst bransje :lol:

Lykke til med prosjektoppgave! Akkurat det med oppgaveskriving er ikke noe jeg savner fra studietida altså :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Den går trått du :P Er visst ingen som har bruk for meg, i noen som helst bransje :lol:

Lykke til med prosjektoppgave! Akkurat det med oppgaveskriving er ikke noe jeg savner fra studietida altså :ermm:

Æsj, så kjedelig da! Søker du alt mulig rart? Husker jeg feil, eller hadde du egentlig kommet inn på skole også? 

Haha, nei, det er ikke bare bare. Men litt spennende og. Det er deilig å jobbe med noe som for en gang skyld bare er mitt! Men det er ikke alltid like lett å motivere seg selv for å jobbe når ingen pusher deg. Jeg har heldigvis en veldig god veileder, så han pusher forsåvidt nok han! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Æsj, så kjedelig da! Søker du alt mulig rart? Husker jeg feil, eller hadde du egentlig kommet inn på skole også? 

Haha, nei, det er ikke bare bare. Men litt spennende og. Det er deilig å jobbe med noe som for en gang skyld bare er mitt! Men det er ikke alltid like lett å motivere seg selv for å jobbe når ingen pusher deg. Jeg har heldigvis en veldig god veileder, så han pusher forsåvidt nok han! :lol:

Ja, nå har jeg søkt på det meste. Kom inn på skole også, men valgte å ikke starte da studiet ble feil for min del.

God veileder er gull verdt :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Annik said:

Kjøretime, glattkjøring og trinnvurdering gjennomført og bestått! I morra skal jeg ha sikkerhetskurs på vei(teoretisk del), også skal jeg ha langkjøring om to uker! :D

Misunner deg glattkjøringa, det syntes jeg var superartig den gang jeg tok lappen :)

Lykke til med det gjenstående! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Nå er jeg helt ute av det, men vil du jobbe i Innlandet? 

Nei, jeg hadde jobb på sykehuset i Elverum, men sa opp og flyttet hjem til Trondheim :) Dessverre er jobbmarkedet for audiografer heller ikke-eksisterende her i området.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 timer siden, Tonje skrev:

Den går trått du :P Er visst ingen som har bruk for meg, i noen som helst bransje :lol:

Lykke til med prosjektoppgave! Akkurat det med oppgaveskriving er ikke noe jeg savner fra studietida altså :ermm:

Adecco trenger ofte assistenter for jobb i barnehage hvis det kan være interessant. Ikke sånn veldig godt betalt, men ihvertfall en jobb mens du søker videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en hund som blir så glad for at jeg står opp som Skoj. Det er så koselig, han logrer med hele seg og oppfører seg som om jeg har vært lenge borte :lol::wub:

Nå skal jeg pakke treningsbagen og dra på lp-trening med ei venninne :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ting endelig går i orden, fått ny saksbehandler på nav og han var helt utrolig! Han hadde satt seg inn i saken min før jeg kom og hadde lagt en plan. Var en kjapp tur til legen i dag og, og til min gru så fikk jeg vite i går at legen min har et års permisjon for å jobbe på sykehuset, men vikaren virket veldig alright! Han skulle ordne med papirer nav etterspør, er første gang han prøver seg på nav-greier, så tipper han kommer til å gjøre en superjobb fordi det er ganske viktig. :D Og så skulle han henvise til ØNH pga tull med halsen min.  Kanskje jeg både får lappen OG blir ferdig med Nav nå i løpet av året :o  Det ville jo vært helt fantastisk... Men tør ikke tro på det. 

Nå er svigerfar kommet hjem og. :ahappy: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...